Syyskuiset 2021

Vaikein viikko ja vuorokausi tähän asti. Eilisestä iltapäivästä asti mikään ei ole pysynyt alhaalla, paitsi yöllä juotu elektrolyyttijuoma. Aamulla oksentaminen jatkui. Yöllä kun taas vaihteeksi tyhjän mahan kans nukuin tosi huonosti, iski kamala migreeni vielä. Koko päätä ympäröi vanne, joka puristi sydämensykkeen tahdissa. Panadolilla puolet siitä hävisi kun onnistuin myös nukahtamaan hetkeksi, mutta toinen puoli päästä sattuu edelleen. Ja se ei tietenkään auta tähän pahoinvointiin. Kohta vuorokauteen en ole siis syönyt mitään. Nyt yritän syödä jogurttia mut pelottaa ettei sekään pysy sisällä. Ja pelottaa et pitää lähteä tiputukseen. Uusi maa ja kaupunki, en tiedä miten se edes toimii. Päivystyksen kautta vissiin. Mutta ambulanssilla vai miten ku on tuo taapero.. Appiukko kyllä lentää tänään miehelle avuksi pyörittämään arkea tuolle kohta-2-vuotiaalle, joka käy kurkkimassa ja sanoo mamma sick.

Voi että ku pystyis syömään. Ja nukkumaan. Suihkussakaan en oo käyny varmaan viiteen päivää kun ei riitä energia.

8+5
 
Elm123
Vaikein viikko ja vuorokausi tähän asti. Eilisestä iltapäivästä asti mikään ei ole pysynyt alhaalla, paitsi yöllä juotu elektrolyyttijuoma. Aamulla oksentaminen jatkui. Yöllä kun taas vaihteeksi tyhjän mahan kans nukuin tosi huonosti, iski kamala migreeni vielä. Koko päätä ympäröi vanne, joka puristi sydämensykkeen tahdissa. Panadolilla puolet siitä hävisi kun onnistuin myös nukahtamaan hetkeksi, mutta toinen puoli päästä sattuu edelleen. Ja se ei tietenkään auta tähän pahoinvointiin. Kohta vuorokauteen en ole siis syönyt mitään. Nyt yritän syödä jogurttia mut pelottaa ettei sekään pysy sisällä. Ja pelottaa et pitää lähteä tiputukseen. Uusi maa ja kaupunki, en tiedä miten se edes toimii. Päivystyksen kautta vissiin. Mutta ambulanssilla vai miten ku on tuo taapero.. Appiukko kyllä lentää tänään miehelle avuksi pyörittämään arkea tuolle kohta-2-vuotiaalle, joka käy kurkkimassa ja sanoo mamma sick.

Voi että ku pystyis syömään. Ja nukkumaan. Suihkussakaan en oo käyny varmaan viiteen päivää kun ei riitä energia.

8+5
Kuulostaa ihan järkyttävältä, ei voi edes muuta sanoa. Onneksi saatte apuja sinne kotiin.
 
Alkaa kyllä huolestuttaa, kun edelleen on välillä tällästä menkkamaista vatsan jomotusta. Nyt on siis rv 9+0 ja välillä on pistelyä/vihlaisuja mutta vähintään joka toinen päivä myös menkkajomotusta.. Onko nuo nyt sitten supistuksia, onko muilla ollut vielä näillä viikoilla menkkamaista kipua? Oon yrittänyt soitella neuvolaan mutta siellä on jatkuvasti jonoa eikä pääse läpi.
 
Tervetuloa @lapsettomuuta10v myös tuonne Alkionsiirrosta plussanneet ketjuun juttelemaan <3
(.) täällä hirveet olot, sunnuntaista migreeni taas ja tänään hain täsmälääkkeitä kohtaukseen. Töistä oon joutunut olemaan pois. Jospa tämä tästä alkais pian helpottaa...
@rust mä ymmärrän sun oloja ihan täydellisesti... tsemppiä <3
 
  • Tykkää
Reactions: rust
Elm123
Alkaa kyllä huolestuttaa, kun edelleen on välillä tällästä menkkamaista vatsan jomotusta. Nyt on siis rv 9+0 ja välillä on pistelyä/vihlaisuja mutta vähintään joka toinen päivä myös menkkajomotusta.. Onko nuo nyt sitten supistuksia, onko muilla ollut vielä näillä viikoilla menkkamaista kipua? Oon yrittänyt soitella neuvolaan mutta siellä on jatkuvasti jonoa eikä pääse läpi.
Kyllä mulla ainakin on jomotuksia ja vihlomisia, ne tulee ja menee. Joku päivä enemmän ja joku päivä ei oikein mitään. Ärsyttävää on myös kun esim makuulla kääntyy liian nopeasti niin saattaa vatsalihaksista vihlaista. Ja muitakin jänniä tuntemuksia on tuolla, öhm, alapäässä. Eikö sen pitäisi olla kumminkin ihan normaalia? Neuvolassa ainakin sanoivat että voi olla kaikenmoisia jomotuksia, toki sitten jos on tosi voimakasta ja pitkäkestoista kipua varmaan hyvä soitella neuvolaan.
 
Kiitos kaikille tsempeistä ❤
Täällä on sellainen tilanne, että löytyi toimiva lääke! Doxylamiini + B6-vitamiini! En oo oksentanut enää sen aloittamisen jälkeen ja ruokakin menee helpommin alas. Paitsi siis oikea lämmin ruoka, se ällöttää edelleen. Mut eilen lääkäri kirjoitti reseptin myös siihen kaikkein parhaimpaan lääkkeeseen, ondansetroniin, joka viimeksi annettiin vasta toisella kolmanneksella. Se maagisesti vie myös sen ällötyksen pois niin että pystyy syömään mitä vaan! Aattelin ehkä ottaa sen alkuun vain kerran päivässä sinne toiseen kolmannekseen asti. Jotain riskejä siihen liittyy.. Mutta lääkäri perusteli sitä sillä et pitäähän mun pystyä elämään ku on tuo 2-vuotiaskin huollettavana. Tähän mennessä painoa on tippunu jo 8%.

Toinen iloinen uutinen on että mä nukuin viime yönä ensimmäistä kertaa kahteen viikkoon koko yön!

Lääkäri myös pikaisesti ultrasi ja siellä se pampula heilutteli minikäsiään ja -jalkojaan ❤

9+2
 
Elm123
Kiitos kaikille tsempeistä
Täällä on sellainen tilanne, että löytyi toimiva lääke! Doxylamiini + B6-vitamiini! En oo oksentanut enää sen aloittamisen jälkeen ja ruokakin menee helpommin alas. Paitsi siis oikea lämmin ruoka, se ällöttää edelleen. Mut eilen lääkäri kirjoitti reseptin myös siihen kaikkein parhaimpaan lääkkeeseen, ondansetroniin, joka viimeksi annettiin vasta toisella kolmanneksella. Se maagisesti vie myös sen ällötyksen pois niin että pystyy syömään mitä vaan! Aattelin ehkä ottaa sen alkuun vain kerran päivässä sinne toiseen kolmannekseen asti. Jotain riskejä siihen liittyy.. Mutta lääkäri perusteli sitä sillä et pitäähän mun pystyä elämään ku on tuo 2-vuotiaskin huollettavana. Tähän mennessä painoa on tippunu jo 8%.

Toinen iloinen uutinen on että mä nukuin viime yönä ensimmäistä kertaa kahteen viikkoon koko yön!

Lääkäri myös pikaisesti ultrasi ja siellä se pampula heilutteli minikäsiään ja -jalkojaan

9+2
Mahtava kuulla!

Mulla oli jo pari päivää tosi hyviä, ei oikein mitään oloja, kävin lenkillä ja salilla ja kaikkea. Tänään taas sit semmonen ”äläpä luulekaan” -henkinen kooma, ällötys, päänsärky. Huoh.

10+5
 
Kyllä mulla ainakin on jomotuksia ja vihlomisia, ne tulee ja menee. Joku päivä enemmän ja joku päivä ei oikein mitään. Ärsyttävää on myös kun esim makuulla kääntyy liian nopeasti niin saattaa vatsalihaksista vihlaista. Ja muitakin jänniä tuntemuksia on tuolla, öhm, alapäässä. Eikö sen pitäisi olla kumminkin ihan normaalia? Neuvolassa ainakin sanoivat että voi olla kaikenmoisia jomotuksia, toki sitten jos on tosi voimakasta ja pitkäkestoista kipua varmaan hyvä soitella neuvolaan.
Oon ymmärtänyt että vihlomiset ym olisi normaaleja kasvukipuja mutta itsellä olo on enemmän sellainen, että menkat alkaa koska tahansa. Pitää yrittää taas joku päivä saada neuvolasta jonkun puhelimen päähän, jonoa vaan tuntuu olevan :confused:
 
Onko teillä kellään tullu ajatus et entäs jos onkin kaksosraskaus vaikka Varhaisultrassa mitattiin yksi sikiö? Mä olen nyt jostain syystä alkanut tätä pohtia ja nuo mun varhaisultra kuvatkin näyttää siltä kun olis se mitattu sikiö ja sitten sellainen ohut seinämä jonka puolella näyttää kun olis toinen :|
Mut kai nyt terveydenhoitajan olis pitänyt siitä huomata jos olis toinenkin. Ja tätä aloin alunperin pohtia nyt siksi kun on ollut niin paljon pahoinvointia ja kahdessa aikaisemmassa odotuksessa ei ollut yhtään pahoinvointia.

Pakko näyttää ne kuvat vielä keskiviikkona neuvolassa ja kertoa että tämä minua nyt pohdituttaa. Vaikka tuskin ne sen takia uudestaan ultraavat. Olis se kyllä aikamoinen shokki jos nyt oliskin kaksi :O
 
Saatko tänne lisättyä kuvaa, ilman tunnistetietoja, esim aijaan kautta? Varhaisultrassa voi hämätä se ruskuaispussi, joka voi olla vielä lähes yhtä kookas kuin alkio, se näyttääkin vähän samalta. Mä nimittäin itse googlettelin samaa ja hain kuvia esim kirjoittamalla Googleen ultra sound 6 weeks 4 days jne... sieltä löytyi sit vertailukuvia. Voi hakea myös twins tai identical twins vielä lisää.
 
Saatko tänne lisättyä kuvaa, ilman tunnistetietoja, esim aijaan kautta? Varhaisultrassa voi hämätä se ruskuaispussi, joka voi olla vielä lähes yhtä kookas kuin alkio, se näyttääkin vähän samalta. Mä nimittäin itse googlettelin samaa ja hain kuvia esim kirjoittamalla Googleen ultra sound 6 weeks 4 days jne... sieltä löytyi sit vertailukuvia. Voi hakea myös twins tai identical twins vielä lisää.
 
Moikka kaikille, löysin nyt vasta tieni tänne. Olen plussannut jo 12.1, ja viime viikolla kävin ultrassa jossa varmistui raskaus, ja nyt olen rv10+2 :) LA 14.9. Olemme mieheni kanssa molemmat 30vuotiaita eikä meillä kummallakaan ole lapsia, joten odotamme esikoistamme❤
Mulla ei ole ystäviä kenellä olisi lapsia tai olisivat raskaana, joten ihana löytää muita samassa tilanteessa olevia, varmasti voidaan tukea toinen toisiamme ja jakaa tämä raskaus yhdessä. :) Olen niin iltauninen joten alan nukkumaan tämän kirjoituksen jälkeen, huomenna palailen lukemaan teidän muiden esittelyjä. Hyvää yötä ❤
 
  • Tykkää
Reactions: JiiM89
Kiva lukea hyvinkin samantyylisiä ajatuksia ja raskausoireita. Mua kiinnostaa myös faceryhmä mutta itsekin haluan odotella vielä hetken, katsellaan sitten ultran jälkeen. Meillä on siis nt-ultra 3.3, odotan innolla että näen pienokaisen taas.
Mulla on nyt muutama päivä ollut todella turvonnut, lihava ja pinkeä olo. Mun vatsa näyttää jo nyt siltä, että olisin paljon pidemmällä raskaudessa kun todellisuudessa. Pahoinvointia on aaltoilevasti päivin öin. En ole nukkunut kokonaisia öitä sitten plussan, valvon monta tuntia yössä joko pahoinvoinnin tai ajatuksien takia
Ootteko aloittanut hankkimaan tavaraa vauvalle? Itseäni himottaisi hirveästi ostaa jo kaikkea mutta järki sanoo että ei ehkä vielä... Ehkä...
 
  • Tykkää
Reactions: Huuma40+ ja JiiM89
Kiva lukea hyvinkin samantyylisiä ajatuksia ja raskausoireita. Mua kiinnostaa myös faceryhmä mutta itsekin haluan odotella vielä hetken, katsellaan sitten ultran jälkeen. Meillä on siis nt-ultra 3.3, odotan innolla että näen pienokaisen taas.
Mulla on nyt muutama päivä ollut todella turvonnut, lihava ja pinkeä olo. Mun vatsa näyttää jo nyt siltä, että olisin paljon pidemmällä raskaudessa kun todellisuudessa. Pahoinvointia on aaltoilevasti päivin öin. En ole nukkunut kokonaisia öitä sitten plussan, valvon monta tuntia yössä joko pahoinvoinnin tai ajatuksien takia
Ootteko aloittanut hankkimaan tavaraa vauvalle? Itseäni himottaisi hirveästi ostaa jo kaikkea mutta järki sanoo että ei ehkä vielä... Ehkä...
Moikka!

Mullakin on nt-ultra 3.3! Jännittää hieman koska en käynyt varhaisultrassa. Pari viikkoa sen jälkeen on se neuvola-aika, jolloin käydään lääkärin kanssa läpi ne mahd. kromosomipoikkeavuudet jotka tulisi esille siinä 10+0 verikokeessa (ja varmaan jotain muutakin :D) Vasta sen jälkeen uskallan varmaan näin ekakertalaisena shoppailla vauvalle jotain.

Ekakertalaisena kaikki on niin uutta ja vaikka suht rentona ollaan niin kaikki on hieman hämmentävää :D

rv 11+1
 
Pitkästä aikaa moikat täältä :)
Meillä oli nt-ultra torstaina 12+1, kaikki oli tosi hyvin ja heilutteli siellä menemään. Meudön syyskuinen saattaa hyvinkin olla elokuinen :D Torstaina nimittäin mitat vastasi 12+4 ja 13+2 ;) ja kätilö kin sanoi, että taitaa syysvauva hyvinkin oll kesävauva sitten. Laskettua-aikaa ei menty muuttamaan, sais kuulemma kaks viikkoa heittää mitat ja sitten ehkä lääkärin luvalla muutettaisi.
Mut ei tässä mitään, veikkaan itsekin ennemmin nyt elokuun vauvaa, edellisetkin on syntynyt ennen laskettua.

Kaikki on menny hyvin, olot hyvät ja itse kyllä tunnen itseni taas ihan super kauniiksi ja haluttavaksi. Mies taitaa olla sama mieltä huomion määrästä ja kommenteista päätellen :D Seksikin luistaa ja jos mahdollista niin on vielä parempaa kuin ennen.

Tsemppiä teille joilla huonot olot :( ja painon kanssa kamppaileville, se paino itsellekin ehkä on kaikkein vaikein mutta nyt en katsele vaakaa tai neuvolakorttia niin en tiedä pinost enkä stressaa
 
KIva kun alkaa olla jo nt-ultrien aika! Mullakin ens viikolla 12+0 kohdalla. Mulla jatkuva huonovointisuus tehnyt sen, että paino pudonnut pari kiloa eikä herkut hirveesti maistu. Oon nyt jaksanut käydä kävelyllä ja yrittänyt tehdä lyhyitä lihaskuntojumppia, ongelma vaan se, että melkein heti sydän alkaa hakata 200 ja tulee tuskan hiki ja huono olo, omassa tahdissa ja taukoja pidellen onnistuu kuitenkin. Myös kohtu mulla supistusherkkä ja tulee kovettumisen tunne, jos liian reipasta tahtia tekee.

Minäkin olen huomannut tuon, että hormonit taitaa tehdä nyt temppujaan ja olo on kuin Venuksella, tosin pahoinvointi hillitsee nyt edelleen niitä puuhia :D Välillä kun vatsa turpoaa jostain ruoasta (esim. ruisleipä), alkaa näyttää raskaalta olo, mut seuraavana päivän' voi olla lähes litteä :) Mulla kohtu taaksepäin kallellaan, joten edellisissä se on pullahtanut vähän myöhemmin yhtäkkiä näkyville.

@mansikka saitko selvyyden siihen ultrakuvaan? Minustakin siinä oli joku väliseinä, mutta kuva rajautui juuri siitä kohtaa niin oli epäselvä.

Mulla vihloo kohdunkannattimia aina etenkin nukkuessa jos nopeasti kääntyy. Varovasti pitää asentoa vaihtaa.

Tekis mieli tosiaan jo jotain pientä ruveta hankkimaan. Mutta ehkä ei vielä, katsellut olen jo kyllä. Nyt en tee sitä virhettä, että hankin liikaa vaatteita, alussa 3-4 bodya ja parit housut riittää. Sitten kun tulee enemmän pulauttelua (aiemmat lapset ei ole pulautelleet ollenkaan), tarvinnee parit bodyt lisää, mut ne voi hankkia sit vauvan kanssa shoppaillen. Kirppistä aion hyädyntää, ikinä ei ole tarpeeksi arjessa aikaa koluta kirppistä, nyt haaveilen, että vauvan kanssa saan tuntikausia pyöriä kirppiksellä, toivottavasti on tulossa shoppailumyönteinen pikkuinen :D Sitä paitsi, kaivelin lasten nukenvaatelaatikkoa ja sieltä löytyi tulevien isosisarusten vanhoja koon 44/50 vaatteita <3 Laitoin ne vaivihkaa pesuun ja oikein käyttökelpoisia ovat, hyvä koko varsinkin pienehkölle vauvalle kotiinlähtövaatteiksi, paria viikkoa kauempaa ne ei meillä mahtuneet. Esikoinen oli 50cm pitkä/3000 g painoinen, kuopus 47 cm / 2800 g.

Veikkaisin tämänkin vauvan (jos sinne asti päästään <3) syntyvän elokuussa. Laskettu aika on 8.9, mutta aiemmat lapset ovat syntyneet pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Myös äitini on synnyttänyt kaikki lapset etuajassa ja on itse keskonen. Mikähän lie siinäkin taustalla.

Onko joku muu jo vaunuja ja turvakaukoita katsellut? Tiedän että on pikkusen liian aikasta, hankinnat toki vasta rakenneultran jälkeen reilusti, mutta onko teillä jokin suosikkimerkki? Meillä vaunut tulis kaupunkikäyttöön, tai siisteille asfaltti/sorapintaisille ulkoilureiteille. Lisäksi pitäisi bussiin mahtua. Meillä omakotitalo valmistumassa keväällä, tilat on pienet, kun suunnittelu aloitettiin, kun "lapsiluku" oli jo täynnä ja tontille ei paljon isompaa mahtunut, joten vaunujen koko pitäisi olla pienehköt. Lisäksi pitäisi olla travel system kaukalon kanssa, kääntyvät etupyörät ja kevyt rakenne, että niskavaivainen jaksaa pukata. Käytettynä aion ostaa, mutta laatuvaunut toki säilyttää arvonsa, vaikka uutenakin ostaisi. *pohdintaa*

Ihana miettiä ja suunnitella. Olen niin onnellinen vuodoista ja pahoinvoinneista huolimatta, että tässä tilanteessa olen, että saan haaveilla vielä elämästä kolmannen vauvan kanssa. Näytti siltä, että meille ei enää lasta tule. Realisti minussa kuitenkin varautuu pahimpaan, nt ultrakin vasta tulossa. :)
 
Hei, täällä esikoista odottava kolmekymppinen! LA 9.9.2021 ja parin päivän päästä olisi ensimmäinen ultra.

Jotenkin sitä ei vaan ole vielä ees sisäistänyt että ollaan raskaana, eiköhän se ala tuntumaan todelliselta ku nähdään että pikkusella kaikki hyvin ja syke löytyy ❤

Nyt menossa rv 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: JiiM89
KIva kun alkaa olla jo nt-ultrien aika! Mullakin ens viikolla 12+0 kohdalla. Mulla jatkuva huonovointisuus tehnyt sen, että paino pudonnut pari kiloa eikä herkut hirveesti maistu. Oon nyt jaksanut käydä kävelyllä ja yrittänyt tehdä lyhyitä lihaskuntojumppia, ongelma vaan se, että melkein heti sydän alkaa hakata 200 ja tulee tuskan hiki ja huono olo, omassa tahdissa ja taukoja pidellen onnistuu kuitenkin. Myös kohtu mulla supistusherkkä ja tulee kovettumisen tunne, jos liian reipasta tahtia tekee.

Minäkin olen huomannut tuon, että hormonit taitaa tehdä nyt temppujaan ja olo on kuin Venuksella, tosin pahoinvointi hillitsee nyt edelleen niitä puuhia Välillä kun vatsa turpoaa jostain ruoasta (esim. ruisleipä), alkaa näyttää raskaalta olo, mut seuraavana päivän' voi olla lähes litteä Mulla kohtu taaksepäin kallellaan, joten edellisissä se on pullahtanut vähän myöhemmin yhtäkkiä näkyville.

@mansikka saitko selvyyden siihen ultrakuvaan? Minustakin siinä oli joku väliseinä, mutta kuva rajautui juuri siitä kohtaa niin oli epäselvä.

Mulla vihloo kohdunkannattimia aina etenkin nukkuessa jos nopeasti kääntyy. Varovasti pitää asentoa vaihtaa.

Tekis mieli tosiaan jo jotain pientä ruveta hankkimaan. Mutta ehkä ei vielä, katsellut olen jo kyllä. Nyt en tee sitä virhettä, että hankin liikaa vaatteita, alussa 3-4 bodya ja parit housut riittää. Sitten kun tulee enemmän pulauttelua (aiemmat lapset ei ole pulautelleet ollenkaan), tarvinnee parit bodyt lisää, mut ne voi hankkia sit vauvan kanssa shoppaillen. Kirppistä aion hyädyntää, ikinä ei ole tarpeeksi arjessa aikaa koluta kirppistä, nyt haaveilen, että vauvan kanssa saan tuntikausia pyöriä kirppiksellä, toivottavasti on tulossa shoppailumyönteinen pikkuinen Sitä paitsi, kaivelin lasten nukenvaatelaatikkoa ja sieltä löytyi tulevien isosisarusten vanhoja koon 44/50 vaatteita <3 Laitoin ne vaivihkaa pesuun ja oikein käyttökelpoisia ovat, hyvä koko varsinkin pienehkölle vauvalle kotiinlähtövaatteiksi, paria viikkoa kauempaa ne ei meillä mahtuneet. Esikoinen oli 50cm pitkä/3000 g painoinen, kuopus 47 cm / 2800 g.

Veikkaisin tämänkin vauvan (jos sinne asti päästään <3) syntyvän elokuussa. Laskettu aika on 8.9, mutta aiemmat lapset ovat syntyneet pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Myös äitini on synnyttänyt kaikki lapset etuajassa ja on itse keskonen. Mikähän lie siinäkin taustalla.

Onko joku muu jo vaunuja ja turvakaukoita katsellut? Tiedän että on pikkusen liian aikasta, hankinnat toki vasta rakenneultran jälkeen reilusti, mutta onko teillä jokin suosikkimerkki? Meillä vaunut tulis kaupunkikäyttöön, tai siisteille asfaltti/sorapintaisille ulkoilureiteille. Lisäksi pitäisi bussiin mahtua. Meillä omakotitalo valmistumassa keväällä, tilat on pienet, kun suunnittelu aloitettiin, kun "lapsiluku" oli jo täynnä ja tontille ei paljon isompaa mahtunut, joten vaunujen koko pitäisi olla pienehköt. Lisäksi pitäisi olla travel system kaukalon kanssa, kääntyvät etupyörät ja kevyt rakenne, että niskavaivainen jaksaa pukata. Käytettynä aion ostaa, mutta laatuvaunut toki säilyttää arvonsa, vaikka uutenakin ostaisi. *pohdintaa*

Ihana miettiä ja suunnitella. Olen niin onnellinen vuodoista ja pahoinvoinneista huolimatta, että tässä tilanteessa olen, että saan haaveilla vielä elämästä kolmannen vauvan kanssa. Näytti siltä, että meille ei enää lasta tule. Realisti minussa kuitenkin varautuu pahimpaan, nt ultrakin vasta tulossa.
Joo. Sanoin asiasta neuvolassa ja totesi vaan että heillä on sen verran hyvät ja kokeneet nuo ultraajat että olisi varmasti asiasta maininnut ja huomannut jos olisi jotain kaksos raskauteen viittaavaa.

Elikä odotellaanpa sitten nt-ultraa ja jospa siellä sitten ihan vaan yksi asustelisi
 

Yhteistyössä