@nobelius mä en varmaan voi olla kuin sen vanhempainrahakauden kotona. Haluaisin olla pidempään, mut en tiedä onko se taloudellisesti mahdollista. Ollaan rakentamassa ja suht iso laina otettu. Riippuu siinä kohtaa puolison tuloista. Puoliso jäi meillä kotiin kahden edellisen kanssa, ihan taloudellisin syin. Mulla on hyvät tulot, puolisolla oli siinä vaiheessa osa-aikainen työ ja hän opiskeli, joten oli järkevämpää jäädä hänen kotiin. Nyt tilanne on muuttunut, joten mies ei varmaan jää kotiin, mut en haluaisi yksivuotiasta laittaa päiväkotiinkaan, vaikka meillä on ihan super mahtava kunnallinen päiväkoti, jossa on todella taitavat, empaattiset, jämäkät ja ihan huikeat ammattilaiset opeina. Mut 1 v on silti pieni. Kaksi-vuotias on musta hyvä ikä mennä päiväkotiin, mutta mun tuttavapiirissä se harvemmin on toteutunut, suurin osa laittaa aika pienenä, monissa ammateissa on hankala jäädä pois pitkäksi aikaa työelämästä. Mun vanhemmat on just eläköityneet ja hyväkuntoisia ja ovat kohta saamassa perusairauksien vuoksi koronarokotteetkin, että ehkäpä he voivat sitten auttaa ja voitaisiin joku systeemi junailla, esim. osa-aikatyökuvioilla. Ja tuskin (toivottavasti) korona ei ole enää siinä vaiheessa esteenä lastenhoidolle...
Meillä ei ole mitään vauvantavaroita
Laitoin kaikki sillon muutama vuosi sitten pois... Nyt kuitenkin tiedän tasan mitä me tarvitaan ja mitään ylimääräistä en osta. Onneksi kirjoja ja leluja on vielä kaikki tallessa. Tiedän jo millaisen sängyn, mitä haluan vaunuilta, kaukalolta. Mitään ylimääräisiä vempaimia en osta. Paitsi jos tulee koliikkivauva, sit voi kokeilla jotain kiikku-hyssyttely-vempainta
Käsikäyttöinen pumppu mulla oli ekan kohdalla, tokan kohdalla en tehnyt sillä mitään, laiskuus tuli väliin enkä viitsinyt enää pumpata. Muksu sai korviketta sillon kun olin (harvoin) pois kotona. Nyt mennään varmaan vielä rennommin (toivottavasti). Ja kirppikselta aion katsella vaatteita, pääsis vaan käymään, tämä tappava väsymys ja pahoinvointi ei oikein ota laantuakseen..
@Sillisalaatti kyllä mua ällöttää, jos puoliso on syönyt jotain valkosipulista ruokaa, sillon en mene lähellekkään! Jääkaappi, tupakka ja kala-ruokien haju ellottaa. Oikeastaan mitään ei tee varsinaisesti mieli, mutta oon saanut syötyä aina jotain kuitenkin. Ainoastaan Hesen juustohampparia välillä himottaa, samoin ranskalaisia.
Mä kävin kans tänään nt-ultrassa <3 Siellä oli vilkas pikkuinen, joka heilutteli raajojaan. Koko vastasi nyt 12+0, kokoa 12+1 vartalon osalta ja reisiluu 11+6 eli tulee ihan meidän sukuun, persjalkainen vauva <3
Samasta muotista on keskimmäinenkin, esikoisella on pitkät sääret
Kaikki näytti oikein hyvältä, nenäluu paikoillaan ja riskiluvut 1:100 000 ja 1:38 000. Ei näillä näkymin siis NIPT:n mennä yksityiselle, kun turvotuskin oli 0,9 mm. Onpa sitten jännä nähdä kumpi tulee <3 Ootteko salaisesti toivonut jompaa kumpaa sukupuolta tai onko teillä aavistuksia? Mä tein jo sellasen Gender Prediction kitin, mulle tuli niitä epähuomiossa kaksi ja toinen oli pinkki ja toinen sininen
Eli vielä ollaan jännityksessä... Mulla on semmonen tunne, että se on poika, mut kaksi aiempaa on tyttöjä, ei millään jaksais oottaa et saa tietää, ois sitten kiva vähän miettiä jo vauvan huoneen värejä ja orientoitua <3