Syyskuiset 2021

@Ripau sulle laitoin yv tuosta fb ryhmästä :)

Tänään ehkä 4+5. Viivat vahvistuneet testeissä päivä päivältä ihan tosi vahvoiksi ja luottoa alkaa jo olemaan siihen että menee paremmin kuin joulukuussa. Mitä vaan voi tietysti vielä tapahtua. Tiistaina ultrataan ja varmistetaan ettei raskaus oo peräisin jo joulukuulta. Mutta siihen en usko.

Oireita on aika minimaalisesti. Rusehtava tuhru pyyhkiessä loppui parissa päivässä. Vatsa tuntuu sykkivän ja möyrivän kovasti ja turvottaa niin, että pakko oli tilata uudet housut :D käytän siis töissä aina sellaisia paksuja trikooleggareita, niissä on kuminauha vyötäröllä ja se painautuu ikävästi turvonneeseen vatsaan. Oon päiväkodissa töissä ja vaatteiden mukavuus on aika tärkeää.

Lisäksi mun iho on ihan järkyssä kunnossa, näppyä on käsissä ja selässä ja naama vasta onkin hurjassa kunnossa. Ja väsyttää myös kovasti. Iltaisin nukahdan sillä sekunnilla kun pääsen sänkyyn. Mutta muuten ei mitään ihmeellistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Huuma40+
Min204
Hei vaan kaikille. En malttanut olla tulematta mukaan keskusteluun, vaikka olen yrittänyt pysyä vielä maltillisena. Plussasin 14.1. vaalealla viivalla ja eilen tein testin vielä uudelleen. Laskettu aika 23.9. Kyseessä on toinen raskaus. Nyt toivottavasti päästään hyvin loppuun saakka ja saadaan ensimmäinen lapsi. Viime vuonna plussasin kaksi viikkoa aiemmin ja raskaus päättyi keskenmenoon (ekassa ultrassa ei löytynyt sykkeitä, foolihapon puute ilmeisin syy).

Erityisesti viime syksy on panostettu raskaaksi tulemiseen ja eletty aika kierrosta toiseen. Joka kuu toiveet olleet korkealla ja Ourasta olen seurannut lämpöjä ja leposykettä. Ja jälleen kerran Oura antoi viitteet raskaudesta ennen kuin tein raskaustestin. Nyt huomaan vaikutukset myös unessa ja esim. viime yönä heräilin kun herkät tissit oli lytyssä ja piti niitä nostella syrjään.

Nyt panostusta nukkumiseen, läsnäoloon ja luottamukseen, että kaikki menee hyvin niin teillä kuin minullakin!
 
Hei vaan kaikille. En malttanut olla tulematta mukaan keskusteluun, vaikka olen yrittänyt pysyä vielä maltillisena. Plussasin 14.1. vaalealla viivalla ja eilen tein testin vielä uudelleen. Laskettu aika 23.9. Kyseessä on toinen raskaus. Nyt toivottavasti päästään hyvin loppuun saakka ja saadaan ensimmäinen lapsi. Viime vuonna plussasin kaksi viikkoa aiemmin ja raskaus päättyi keskenmenoon (ekassa ultrassa ei löytynyt sykkeitä, foolihapon puute ilmeisin syy).

Erityisesti viime syksy on panostettu raskaaksi tulemiseen ja eletty aika kierrosta toiseen. Joka kuu toiveet olleet korkealla ja Ourasta olen seurannut lämpöjä ja leposykettä. Ja jälleen kerran Oura antoi viitteet raskaudesta ennen kuin tein raskaustestin. Nyt huomaan vaikutukset myös unessa ja esim. viime yönä heräilin kun herkät tissit oli lytyssä ja piti niitä nostella syrjään.

Nyt panostusta nukkumiseen, läsnäoloon ja luottamukseen, että kaikki menee hyvin niin teillä kuin minullakin!
Meillä onkin sama la, täällä ensimmäinen raskaus. Mennään vaan positiivisin mielin eteenpäin, vaikka tietysti omat kutkutukset vatsan pohjassa väkisin onkin. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Min204
Hups, nyt ei vielä tainnut onnistua mun listan päivitys..vaatii harjoittelua! Joku nohevampi?
SYYSKUISET
Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


1.9. / nobelius / 3. / KYS
1.9. / geomur / 1. /
1.9. / tinttinen87/ 1. /
1.9. / soffia29 / 1. /
2.9. / laura* / 3. /
2.9. / mandariini88/ 3. /
3.9. / suprise / 8. /
3.9. / naaski /
3.9. / kipster86 / 2. /
4.9. / eleonoora111 / 1. /
4.9. /elm123 /
4.9. / usva123/ 3. /
4.9. / quality / 5. /
5.9. / tuulimuna / 2. /
6.9. / puhnalle / 5. /
7.9. / ilonjaonnen / 2. /
8.9. / tupsuli / 3. / OYS
8.9. / kipsutin / 1. /
8.9. / viiruliina / 4. /
9.9. / puuhattu /
9.9. / polkkatukka /
10.9. / johasd /
11.9. / myyttynen / 4. /
11.9. / innih / 3. /
12.9. / vihreähuone /
13.9. / rust / 2. /
13.9. / kaisakm / 3. /
13.9. / villimarja / 1. /
13.9. / vaniljainen85 / 2. /
15.9. / SiniLiina / 1. / KYS
16.9. / huuma40+ /
17/18.9. / ruu123 / 2. /
19.9. / 5xäiti / 6. / K-HKS
20.9. / enniemilia / 5. / LPKS
21.9. / huumis / 2. /
23.9. / Malviinas / 1. / TAYS tai KHKS
25.9. / aspasia / 2. /
 
SYYSKUISET
Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


1.9. / nobelius / 3. / KYS
1.9. / geomur / 1. /
1.9. / tinttinen87/ 1. /
1.9. / soffia29 / 1. /
2.9. / laura* / 3. /
2.9. / mandariini88/ 3. /
3.9. / suprise / 8. /
3.9. / naaski /
3.9. / kipster86 / 2. /
4.9. / eleonoora111 / 1. /
4.9. /elm123 /
4.9. / usva123/ 3. /
4.9. / quality / 5. /
5.9. / tuulimuna / 2. /
6.9. / puhnalle / 5. /
7.9. / ilonjaonnen / 2. /
8.9. / tupsuli / 3. / OYS
8.9. / kipsutin / 1. /
8.9. / viiruliina / 4. /
9.9. / puuhattu /
9.9. / polkkatukka /
10.9. / johasd /
11.9. / myyttynen / 4. /
11.9. / innih / 3. /
12.9. / vihreähuone /
13.9. / rust / 2. /
13.9. / kaisakm / 3. /
13.9. / villimarja / 1. /
13.9. / vaniljainen85 / 2. /
15.9. / SiniLiina / 1. / KYS
16.9. / huuma40+ /
17/18.9. / ruu123 / 2. /
19.9. / 5xäiti / 6. / K-HKS
20.9. / enniemilia / 5. / LPKS
21.9. / huumis / 2. /
23.9. / Malviinas / 1. / TAYS tai KHKS
25.9. / aspasia / 2. /

Suljettuun faceryhmään pääset kun laitat yv @Rimaleli
Ja hei toi faceryhmään lisääjä on siis @Ripau ?
 
@Ripau sulle laitoin yv tuosta fb ryhmästä

Tänään ehkä 4+5. Viivat vahvistuneet testeissä päivä päivältä ihan tosi vahvoiksi ja luottoa alkaa jo olemaan siihen että menee paremmin kuin joulukuussa. Mitä vaan voi tietysti vielä tapahtua. Tiistaina ultrataan ja varmistetaan ettei raskaus oo peräisin jo joulukuulta. Mutta siihen en usko.

Oireita on aika minimaalisesti. Rusehtava tuhru pyyhkiessä loppui parissa päivässä. Vatsa tuntuu sykkivän ja möyrivän kovasti ja turvottaa niin, että pakko oli tilata uudet housut käytän siis töissä aina sellaisia paksuja trikooleggareita, niissä on kuminauha vyötäröllä ja se painautuu ikävästi turvonneeseen vatsaan. Oon päiväkodissa töissä ja vaatteiden mukavuus on aika tärkeää.

Lisäksi mun iho on ihan järkyssä kunnossa, näppyä on käsissä ja selässä ja naama vasta onkin hurjassa kunnossa. Ja väsyttää myös kovasti. Iltaisin nukahdan sillä sekunnilla kun pääsen sänkyyn. Mutta muuten ei mitään ihmeellistä.
Mulla myös iho-oireita! Vasen poski on ihan hirveen näköinen. Kunnon hormoninäpyt. Maha myös pullottaa ja kauhea turvotus. Huomenna töissä onkin kiva pukea tiukka työpaita päälle. O-ou. :D
 
SYYSKUISET
Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


1.9. / nobelius / 3. / KYS
1.9. / geomur / 1. /
1.9. / tinttinen87/ 1. /
1.9. / soffia29 / 1. /
2.9. / laura* / 3. /
2.9. / mandariini88/ 3. /
3.9. / suprise / 8. /
3.9. / naaski /
3.9. / kipster86 / 2. /
4.9. / eleonoora111 / 1. /
4.9. /elm123 /
4.9. / usva123/ 3. /
4.9. / quality / 5. /
5.9. / tuulimuna / 2. /
6.9. / puhnalle / 5. /
7.9. / ilonjaonnen / 2. /
8.9. / tupsuli / 3. / OYS
8.9. / kipsutin / 1. /
8.9. / viiruliina / 4. /
9.9. / puuhattu /
9.9. / polkkatukka /
10.9. / johasd /
11.9. / myyttynen / 4. /
11.9. / innih / 3. /
12.9. / vihreähuone /
13.9. / rust / 2. /
13.9. / kaisakm / 3. /
13.9. / villimarja / 1. /
13.9. / vaniljainen85 / 2. /
15.9. / SiniLiina / 1. / KYS
16.9. / huuma40+ /
17/18.9. / ruu123 / 2. /
19.9. / 5xäiti / 6. / K-HKS
20.9. / enniemilia / 5. / LPKS
21.9. / huumis / 2. /
23.9. / Malviinas / 1. / TAYS tai KHKS
23.9. / Min204 / 1. / HUS
25.9. / aspasia / 2. /

Loin nyt itselleni ihan tunnikset tänne, jos se helpottaisi keskustelua :).
 
Mulla ei vielä oo pahasti räjähtäny naama. Aloitin just lokakuun lopussa antibiootin akneen, se tietysti piti nyt lopettaa. Viime raskaudessa kasvojen iho oli ihan järkky alusta loppuun. Nyt toivoisin ettei menis niin pahaksi..
 
Hei kaikille, varovaisesti uskallan jo itsekin tulla keskusteluun mukaan. Laskettu aika olisi 25.9., tänään tehty viikkonäytöllinen testi antoi tulokseksi rv 1-2. Viikkoja pitäisi olla 4+2, laskien viime kuukautisten ensimmäisestä päivästä. :love:
Oliko muten niin, että jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen, niin varsinaiseksi ensimmäiseksi kuukautisten alkupäiväksi katsotaan vasta seuraava päivä? :unsure: Siinä tapauksessa la olisi 26.9. ja vkot 4+1, vaikka eihän noissa nyt suurta eroa ole.

Taustoista lyhyesti: ensimmäisen yritys ollaan aloitettu 10/19, ja viime keväänä todettiin keskeytynyt keskenmeno vkolla 13. Kehitys oli päättynyt vkolla 8. Joulukuussa sain myös viivat testeihin, mutta vuoto alkoi 2 päivää myöhässä - luultavasti siis kemiallinen keskenmeno. Nyt jännittää, miten tässä raskaudessa käy. Toiveet on jo korkealla. Täytyy alkuviikosta soitella terkkariin, ja kysyä pääsisinkö varhaisultraan keskenmenon ja nyt noitten joulukuisten positiivistenkin viivojen takia :unsure:

Oireina on oikeastaan ollu vain menkkakipujen tapaiset tuntemukset ja "kiristävä" tunne kohdun seudulla. Itse aloitin jo syömään ruokarajoitusten mukaisesti. Josko tässä raskaudessa kaikki menisi hyvin! :) Onnea matkaan myös teille muillekin!
 
Tervetuloa uusille

Itse sain kans herkällä testillä negan ja perushalpis liuskalla positiivisen.

Millä mielellä teidän miehet on mukana? Meillä vauva oli mun ajatus ja hän suostui mukaan vaikka oli sitä mieltä että kaksikin lasta on hyvä. Alkuun oli vähän sulattelemista ja stressiä rahasta jne. eikä oikein itse jutellut asiasta mitään mulle. Äsken hän ilmoitti että se Stokken pyöreä pinnasänky olisi hieno, hinnasta viis eli alkaa päästä mukaan juttuihin, jes!
Meillä ihan sama, miehelle ois riittänyt 2. Mutta, 8 vuotta sitten synnärillä, heti kuopuksen synnyttyä sanoin, että mä kyllä haluun kokea tän vielä ja muutenkin isomman perheen :D Ja tasaisin väliajoin muistuttelin vauvahaaveesta. Ja tässä ollaan :) En siis halunnutkaan vauvaa aiemmin, 2 taaperossa/alle kouluikäisestä oli tarpeeksi puuhaa... Kyllähän mieskin on nyt jo ajatukselle lämmennyt, pikkuhiljaa :)
 
En tiiä tuliko viesti perille aiemmin tänne mutta varhaisultra oli torstaina 7+1 ja siellä sydän jumputti ja kaikki oli hyvin :) Bebe on vähän kehittyneempi mitä viikkoja on, se on kuulemma hyvä merkki näin alussa. Oli ihanaa nähdä pieni ihmisen alku siellä, pikkuinen "mytty" :)
Nyt odotellaan ekaa neuvolaa, joka on 25.1

Tervetuloa uusille plussanneille ja tsempit pahoinvoinnista kärsiville. Mulla on aika maltilliset oireet just nyt, makkara haisee pahalle, muuten eipä tässä muita oireita olekaan
 
On vaikea olla puhumatta raskaudesta ystäville ja läheisille. Yhdelle kerroin, kun osasi kysyä ja on ollut tässä prosessissa tukena. Mies haluaisi pitää rauhassa salassa, että tiedetään, että kaikki on varmasti hyvin. Mulle lapsen saaminen on tärkeämpää kuin miehelle, muuten oltaisiin varmaan aloitettu jo aiemmin, kun ollaan oltu kuitenkin ihan hiton pitkään yhdessä ja oon 38v. Luulen, että monet läheiset oli jo aiemmin päätelleet, että meiltä ei jälkeläisiä heru.

Meillä on @Deneb aika samanlaiset tarinat.
 
  • Tykkää
Reactions: Deneb
Heippa! Liityn kans mukaan tänne. :) Plussasin torstaina ja esikoisen laskettu aika menkkojen mukaan olisi 20.9. Oon 25v.
Alkuviikosta alko oireilut, eli pahoinvointia iltapäivästä iltaan, kauheaa väsymystä ja nyt loppu viikosta pientä menkkamaista jomotusta. Rinnat on kans toosi kipeät. Eilen ja tänään pahoinvointia ei oo ollut, mutta eiköhän se sieltä palaa kahta kauheampana.

Ensimmäinen neuvola-aika on vasta 5vk päästä. Kovasti tekis mieli käydä varhaisultrassa, mutta ehkä maltan odottaa tän 5 viikkoa..

Fb-ryhmästä olisin kans kiinnostunut vähän myöhemmin :)
 
  • Tykkää
Reactions: 5xÄiti
@Polkkatukka Pari ystävää tietää. Koska ikä on korkea, en aio kertoa tästä ennenkuin alkaa olla ilmiselvää. :D Epäilyttää sen verran kovasti kaikki, vaikka aiemmissa raskauksissa ei ole mitään ongelmia ollutkaan. Mut sillon olinkin vielä nuori ja kaunis. Nyt enää vain kaunis :LOL:

Tänään innostuin muuten sit siihen teholenkkiin ja kilsoja kertyi kivasti. Sykemittari jäi kotiin, joten taisin revitellä liikaakin. Oon muuten yhdessä alkuraskaudessa juossu puolimaratonin ennätykseni. :-0

Terkuin mum with geriatric pregnancy. ;) Rakastan tätä termiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Futurmama
Missä vaiheessa ajattelitte kertoa läheisille? Tai kavereille? Entä töissä?
Me kerrottiin nyt rv 8 isovanhemmille, meidän sisaruksille ja läheisimmille ihmisille. Minä naisena en halua jäädä pelkäämään, jos jotain tapahtui nyt, siitäkin kerrottais kuitenkin. Käytiin alkuraskauden ultrassa ja sydän siellä jumputteli.

Mulla on muuten aivan tyttöolo jo :D Mahakin näyttää jo tyttömahalle enemmän, heti tuli kylkiin ylimääräistä. Onko muilla jo vahvaa oloa jommastakummasta sukupuolesta?
 
Hei!

Uskomatonta, että tämä päivä lopulta koitti, että saan liittyä tähän ryhmään. Olen lukenut (en kirjoittanut) Toiveissa vauva 2021 -palstaa ja olin juuri aikeissa sinne kirjoittaa, mutta en ehtinytkään. Opin tosi paljon raskauden yrittämisestä siellä palstalla. Täällä onkin paljon tuttuja nimimerkkejä.

Haamuplussa tuli eilen aamulla. Muistaakseni PC -tikulla. Testasin myös RFSU herkällä testillä, mutta siinä oli vain haamujen haamu. Luin jo eilen tämän keskustelun läpi, mutta halusin tehdä vielä yhden aamutestin ennen tänne kirjoittamista. Pikkusen oli tänään vahvistunut.

Testitulos pääsi kyllä yllättämään. Meillä on ollut haastetta tulla raskaaksi ja olin henkisesti menossa jo lapsettomuusneuvolaan lähiaikoina. Lapsi on oikein odotettu ja hartaasti tehty.

Oireita ei ole mielestäni paljon, mutta ehkä vähän turvottaa ja välillä muka huono olo, mutta ei ehkä oikeesti. Me ei kerrota kovin aikaisin, sillä haluan muhia tätä salaisuutta vielä. En ole vielä kertonut miehelle, sillä odotan vielä viivojen vahvistumista. Olisi kiva järjestää joku pieni spektaakkeli miehelle, kun kertomisen aika tulee. Ideoita?

Eli listalle tiedot: lavender87, meidän 1. lapsi, arvio lasketusta ajasta 27.9. (Kierto aika mysteeri). Synnäri tosiaan Jyväskylän uusi sairaala Nova. Tulen oikein mielelläni Facebookiin, kunhan saan digitaaliseen 3 +.

Ihanaa päivää kaikille!
 

Yhteistyössä