Syyskuiset 2021

@rust Voihan. Kuulostaa kurjalta. Varmasti jännittää nää ensimmäiset viikot kun km kummittelee. Mulla oli myös km ennen esikoista ja kyllä se kulki varjona koko onnistuneen odotuksenkin ajan. Ja varmasti vaikuttaa tähänkin.

Tervetuloa @Rimaleli ❤ Täällä esikoisen 10/19 ja tää seuraava olisi 9/21 tai 10/21
 
  • Tykkää
Reactions: Rimaleli
Minä oon ottanut närästykseen omepratsolia 20 mg, se on sallittu raskauden aikana, mut kantsii vielä neuvolasta / apteekista varmistaa.

Mulla oli kans hirvee migreenikohtaus 5+6, ihan eka kertaa elämässä! Yöllä heräsin siihen. Mulla ei ainakaan tiennyt mitään pahaa, ei alkanut km tai mitään, syke nähty sen jälkeen, veikkaan että raskauteen jotenkin liittyi.

Toivottavasti kukaan ei pahastunut noista mun geriatric mom -kommenteista, ihan hyvällä tarkoitin, itsekin luen itseni hiukan iäkkäämpään porukkaan, ja minusta äitiydelle ei ole ikärajaa kumpaankaan suuntaan! Termi on muuten aivan mainiosta Bridget Jones baby elokuvasta, jos jollain on sohva-päivä oksuolojen kanssa, kantsii kattoo se elokuva!

Rfsu early tummenee tosi hitaasti, PC:lla on helpompi testata tummenemista, t. Himotestaaja
 
Minä oon ottanut närästykseen omepratsolia 20 mg, se on sallittu raskauden aikana, mut kantsii vielä neuvolasta / apteekista varmistaa.

Mulla oli kans hirvee migreenikohtaus 5+6, ihan eka kertaa elämässä! Yöllä heräsin siihen. Mulla ei ainakaan tiennyt mitään pahaa, ei alkanut km tai mitään, syke nähty sen jälkeen, veikkaan että raskauteen jotenkin liittyi.

Toivottavasti kukaan ei pahastunut noista mun geriatric mom -kommenteista, ihan hyvällä tarkoitin, itsekin luen itseni hiukan iäkkäämpään porukkaan, ja minusta äitiydelle ei ole ikärajaa kumpaankaan suuntaan! Termi on muuten aivan mainiosta Bridget Jones baby elokuvasta, jos jollain on sohva-päivä oksuolojen kanssa, kantsii kattoo se elokuva!

Rfsu early tummenee tosi hitaasti, PC:lla on helpompi testata tummenemista, t. Himotestaaja
Aa, kiitos kokemuksesta. Mä en oo niin kokenut testailija, niin heti huolestuin kun herkkä testi ei ollut niin vahva kuin ei-herkkä.

Mulla turvottaa masua kauheasti ja näyttää kun olisi jo pidemmälläkin kuin 3+6. :D Kuinkahan voi pitää salassa. Esikoisesta näkyi selkeä maha jo joskus 8+0. ❤
 
Tervetuloa uusille ❤

Itse sain kans herkällä testillä negan ja perushalpis liuskalla positiivisen.

Millä mielellä teidän miehet on mukana? Meillä vauva oli mun ajatus ja hän suostui mukaan vaikka oli sitä mieltä että kaksikin lasta on hyvä. Alkuun oli vähän sulattelemista ja stressiä rahasta jne. eikä oikein itse jutellut asiasta mitään mulle. Äsken hän ilmoitti että se Stokken pyöreä pinnasänky olisi hieno, hinnasta viis ❤ eli alkaa päästä mukaan juttuihin, jes!
 
Tervetuloa uusille

Itse sain kans herkällä testillä negan ja perushalpis liuskalla positiivisen.

Millä mielellä teidän miehet on mukana? Meillä vauva oli mun ajatus ja hän suostui mukaan vaikka oli sitä mieltä että kaksikin lasta on hyvä. Alkuun oli vähän sulattelemista ja stressiä rahasta jne. eikä oikein itse jutellut asiasta mitään mulle. Äsken hän ilmoitti että se Stokken pyöreä pinnasänky olisi hieno, hinnasta viis eli alkaa päästä mukaan juttuihin, jes!
Ihana ❤ mä kerroin miehelle vasta eilen. Olin ostanut esikoiselle best bro-paidan ja pyysin sen pukemaan vaipan vaihdon yhteydessä. Huomatessaan tekstin katsoi ihmeissään mua ja välillä paitaa. Oli kyllä yllätys hänellekin, että nappasi näin nopeasti. alku"järkytyksen" jälkeen juteltiin jo tuplarattaista ja silitti mahaakin kun nukutettiin esikoista. Eli täysillä mukana ❤
 
Itsellä migreeni on myös ollut hyvin hormonaalista, mutta sen on laukaissut useasti myös stressi ja huonosti nukutut yöt/jos oon nukkunut liian pitkään. Saan kohtauksen myös jos en liiku tarpeeksi... Voi olla hyvinkin useita syitä, miksi kohtaus on alkanut.
Kaveri muistutti, et esikoisen raskaudessa sain jotkut valemenkat näillä viikoilla ja sit uudestaan viikolla 9 eli 4 viikon välein. Yhtenä päivänä oikein hulahti verta pönttöön mut vauvan sydän sykki molempien kertojen jälkeen hienosti. Eli ehkä nyt iski valekuukautismigreeni ilman sitä vuotoa
 
vierailija
Täälläkin yksi plussannut, nyt ilmeisesti viikot 5+1. Kaksi kouluikäistä lasta löytyy entuudestaan, eli viimeisimmästä synnytyksestä onkin jo aikaa. Stressaako ketään muuta koronatilanne? Itse olen huolissani koronan saamisesta raskausaikana ja sen mahdollisista vaikutuksista sikiöön...
 
  • Tykkää
Reactions: Satsuma_
Tervetuloa uusille

Itse sain kans herkällä testillä negan ja perushalpis liuskalla positiivisen.

Millä mielellä teidän miehet on mukana? Meillä vauva oli mun ajatus ja hän suostui mukaan vaikka oli sitä mieltä että kaksikin lasta on hyvä. Alkuun oli vähän sulattelemista ja stressiä rahasta jne. eikä oikein itse jutellut asiasta mitään mulle. Äsken hän ilmoitti että se Stokken pyöreä pinnasänky olisi hieno, hinnasta viis eli alkaa päästä mukaan juttuihin, jes!
Me oltiin suunniteltu perheenlisäystä jo puoltoista vuotta ennen kuin alettiin yrittämään. Ekat pari päivää mies oli ehkä pienessä shokissa plussan jälkeen, ei ehkä odottanut että tärppäisi näin nopeasti. :D Mies on nyt tosi innoissaan, tällä hetkellä tutkii kaiket päivät asumisvaihtoehtoja, koska meidän on pakko muuttaa isompaan. Varmaan tulee kyllä hänelle asia enemmän vielä konkretisoitumaan, kun päästään ultraan ym.
 
Tervetuloa uusille

Itse sain kans herkällä testillä negan ja perushalpis liuskalla positiivisen.

Millä mielellä teidän miehet on mukana? Meillä vauva oli mun ajatus ja hän suostui mukaan vaikka oli sitä mieltä että kaksikin lasta on hyvä. Alkuun oli vähän sulattelemista ja stressiä rahasta jne. eikä oikein itse jutellut asiasta mitään mulle. Äsken hän ilmoitti että se Stokken pyöreä pinnasänky olisi hieno, hinnasta viis eli alkaa päästä mukaan juttuihin, jes!
Moikka,

Mies reissutöissä ja lupasin ilmoitella hälle plussasta, jos nappaa. Hyvin otti näin etänä vastaan tuloksen. :) Lokakuussa kuitenkin yhdessä tähän prosessiin lähdettiin tietämättä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kun molemmille ensimmäinen. Jännä odottaa, kun hän kotiin ensi viikolla palaa, millaisia keskusteluita ja reaktioita tämä on saanut aikaiseksi.

Ja mitä rahaan tulee... Mies kyllä enemmän stressaa tästä. Itse en osaa, kun olen "ei niin varakkaassa" uusioperheessä (7 lasta) kasvanut. Tiedän, että vähemmilläkin säästöillä voi saada onnellisen lapsuuden, jos sellainen tilanne tulisi vastaan. Muistakaahan tekin tämä. <3
Meillä vakityöt ja asuntolaina. Kirppareilta ja tuttavilta ajattelin pääosin vauvalle vaatteet ja hoitotarvikkeet haalia ainakin alkuun, kun en näe järkevänä uutena kaikkia tarvikkeita ostaa, vaikka varaa tällä hetkellä olisikin....
 
  • Tykkää
Reactions: Villimarja
Mä lasken itseni myös ”seniorimammaksi”, mutta en sentään vielä ”geriatriseksi mammaksi” ikää on siis 37.

@Namida_chan mitä unilääkettä sulle annettiin lupa ottaa? Mulla on taas niin päin, että oon yleensä huono nukkuja, mutta nyt oon nukkunut erittäin hyvin!

Mulla kans oireet aaltoilee, pari päivää maltillisemmat pahat olot, mut en tiiä johtuko se siitä kun aloitin närästyslääkkeen. Menkkakipujen tyylisiä on päivittäin, mutta ei koko päivää. Kävin tänään ultrassa ja syke näkyi, koko vastasi 6+2 elitäsmälleen siirtopäivän kans linjassa.
Atarax :). Mut kuten sanottu, luvasta huolimatta en aio ottaa säännöllisesti, vaan tarvittaessa, niin että selviytyy pakollisista. Täs pitäis omaa yritystä vähän värjätä mahdollisimman pitkälle, kun tulee pikku viivästystä matkaan nyt :'D.
 
Mun mies on "enemmän" innoissaan. Odoteltu aika kauan, niin itsestä tuntuu epätodelliselta. Kysyn onko tämä totta? Ei rajuja oireita vielä. Pitää myös järjestellä arjen asioita. Mies toivoo että jään nyt heti kotiin :D Yritän aikaistaa, pidentää kesälomaa. Se on taloudellisesti ok. Onnellinen tästä. Mulla myös yksi perussairaus. Yritän levätä enemmän ja syödä säännöllisesti arjen kiireessä.
 
Täällä ei kaiketi oo vielä sellaista mainostettu, mutta Facessa tuli kyllä yks syyskuiset2021-ryhmä vastaan. Itse kun oon ensikertalainen, niin mietin onko niitä sit muka yleensä useampiakin vai pitääkö tohon jossain vaiheessa vaan liittyä?
Mä haluaisin ainakin tiiviimpään ryhmään, jossa vähemmän jäseniä. Ja etenkin sellaiseen, joka ei todellakaan ole julkinen. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Malviinas
Moi!

Olen lueskellut ravintosuosituksista, mutta mitä ruoka-aineita teillä on tapana erityisesti välttää tai toisaalta suosia? Itse yritän kiinnittää huomiota siihen, että söisin joka päivä hedelmiä ja kasviksia ja olen ottanut tavaksi juoda joka päivä hörpyn tyrnimehua, joka on ihan super vitamiinipitoista. Lisäksi kalan syöntiin kiinnitään huomiota ja tilaan esimerkiksi ravintolassa kala-annoksen. Normaalisti syön arjessa kalaa aivan liian vähän.
 
Moi! Tulin vähän kurkkimaan tänne. Eilen Dpo8 haamut ja tänään 4(!!) eri testiä dpo9 näytti plussaa. Tämä on meidän iltatähti, löytyy kolme alakoululaista kotoa ja yksi enkelivauva, jonka synnytin 21+6 viime syksynä. Tämän järkyttävän kokemuksen vuoksi en osaa olla iloinen, olen suorastaan pelokas ja en voisi uskoa, että tällä kertaa kaikki menisikin hyvin.

Ollaan 38 vuotiaita, ja ikäkin jo pelottaa. Kromosomit viimeksi oli vauvalla kaikki ok, ne olimme jo yksityisellä NiPT testissä varmistaneet. Mutta täysin puskista tuli rakenneultrassa ilmi pienen pieni läppävika virtsarakossa, ja jouduimme keskeyttämään raskauden 21+6, sillä ennustetta ei ollut.
Tässä siis tällainen pieni alustus, miksi tämä raskaus pelottaa aivan sairasti, mikäli se nyt jatkuu tästä. Niin varhaiset päivät vielä, että voihan se vielä kemialliseksikin kääntyä. Olen sitä mieltä, että kun elävän lapsen sairaalasta kotiin saa, on se valtava ihme ❤ Sitä ihmettä nyt sitten tässä metsästetään. Onnellista odotusta kaikille ❤❤
 
Onnea taas kaikki uudet plussailleet ja toivotaan haamujen vahvistumista!

Kyllä täältä ryhmästä on porukkaa facen puolelle perustettuun ryhmään liitetty. En muista kuka nyt sitä kutsua laittaakaan. Aiemmissa viesteissä varmasti selviää.

Muistin vihdoin tehdä sen viikkonäytöllisen testin ja se näytti aivan kuten arvelin, eli raskaana 3+ kun tänään omien laskujen mukaan rv 5+3. Jospa ny ensi vkolla soittaisin yksityiselle ja katsottaisiin aika ar-ultraan.

Oireisto jatkuu samana. Rinnat pinkeinä ja tulikuumina, etova olo, kovatehoinen liikunta ei oikein maistu.

Kielletyistä herkuista: välillä tuntuu aika haastavalta kun vierailuilla joutuu kieltäytymään itselle suurimmista herkuista. Veikkaan, että saattaa tulla herkästi epäilyksiä kun en koske graaviloheen ja juustoihin! :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Rimaleli
Tervetuloa uusille! :love:

@rust tais hoitaa fb ryhmää?

Noi rsfun herkät testit on joo ihan peppusesta. Sain kanssa 25 vahvusilla testillä vahvemmat viivat aikoinaan, kun sillä herkällä.

Oireet itelläkin vaihtelee päivittäin. Aina säikäyttää, kun jonain päivänä ei ookkaan huono olo, tai nippaile mahasta, mutta sitten toisena päivänä tuleekin taas tutut oireet takas.
 
Moi! Tulin vähän kurkkimaan tänne. Eilen Dpo8 haamut ja tänään 4(!!) eri testiä dpo9 näytti plussaa. Tämä on meidän iltatähti, löytyy kolme alakoululaista kotoa ja yksi enkelivauva, jonka synnytin 21+6 viime syksynä. Tämän järkyttävän kokemuksen vuoksi en osaa olla iloinen, olen suorastaan pelokas ja en voisi uskoa, että tällä kertaa kaikki menisikin hyvin.

Ollaan 38 vuotiaita, ja ikäkin jo pelottaa. Kromosomit viimeksi oli vauvalla kaikki ok, ne olimme jo yksityisellä NiPT testissä varmistaneet. Mutta täysin puskista tuli rakenneultrassa ilmi pienen pieni läppävika virtsarakossa, ja jouduimme keskeyttämään raskauden 21+6, sillä ennustetta ei ollut.
Tässä siis tällainen pieni alustus, miksi tämä raskaus pelottaa aivan sairasti, mikäli se nyt jatkuu tästä. Niin varhaiset päivät vielä, että voihan se vielä kemialliseksikin kääntyä. Olen sitä mieltä, että kun elävän lapsen sairaalasta kotiin saa, on se valtava ihme Sitä ihmettä nyt sitten tässä metsästetään. Onnellista odotusta kaikille
Ihan kauheita olet joutunut kokemaan. Ja varmasti kummittelee tuo takaraivossa ikuisesti. Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin. ❤

@Pompula^ en tiedä onko ravitsemussuositukset muuttuneet kahden vuoden aikana, mutta siis jos ei niin menen kuten esikoisen kohdalla. Vältän raakaa lihaa/kalaa, pesen kasvikset vähän huolellisemmin ja en syö ulkomaalaisia marjoja. Juustoista syön vain valion pästoroituja. Mitähän muuta sitä vielä oli, kun ei muista enää :D

Täällä oireina oikeastaan pelkkä vatsan jomotus. Pistelee ja jomottaa. Vähän kuin menkoissa, mutta ei kuitenkaan niin. Välillä vähän sama tunne kuin loppuraskaudesta tuli juuri ennen supistusta. Eli jotain kohdun kasvukipua varmaan.
 
Tervetuloa uusille!

@rust tais hoitaa fb ryhmää?

Noi rsfun herkät testit on joo ihan peppusesta. Sain kanssa 25 vahvusilla testillä vahvemmat viivat aikoinaan, kun sillä herkällä.

Oireet itelläkin vaihtelee päivittäin. Aina säikäyttää, kun jonain päivänä ei ookkaan huono olo, tai nippaile mahasta, mutta sitten toisena päivänä tuleekin taas tutut oireet takas.
En ole minä. En oo itsekään vielä liittynyt faceryhmään
 

Yhteistyössä