@tikkunekku90 oijoi, tsemppiä! Oon ite itse asiassa hammaslääkäri mut en silti osaa sanoa... Opinnoissa ei kerrottu tästä kovin käytännönläheisti... Mut tällee kolmen lapsen äitinä sanoisin et ainakin meidän lapsilla toi on vaihdellut. Mut kuulostaa siltä et varmaan parissa päivässä on hammas/hampaat ulkona jos itku siitä johtuu. Voihan sekin olla et itkee ja laittaa sormia suuhun jatkuvasti sen flunssan takia. Meillä meni neitillä sormien ihokin aivan punaiseksi hampaiden tulon aikaan koska aina meni sormet suuhun kun silmä vältti eikä ollut purulelu kädessä. Ehkä sellaiset kolme viikkoa aateltiin et kai ne kohta puhkeaa, se syljen eritys alkoi siis silloin muutama viikko aiemmin ja sit lopuksi viikon verran oli sitä aivan nonstop ikenien kaivelua kunnes yks aamu oli eka hammas puhjennut ja parin päivän päästä myös toinen. Toivottavasti helpottais pian reppanalla!
Meidän vauva muuten kuulostaa samanlaiselta hyrrältä yöaikaan, huoh. Aamuyöt on usein ihan levottomia, oon jo oppinut vähän inhoamaan niitä etukäteen... Viime yönä hän nukku niin et heräs klo 1 ja klo 6 syömään mut sit jäi unisena hyörimään tunniksi kunnes nukahti sit vielä puoleksi tunniksi. Toissayönä heräs klo 1, 3 ja 5 et oli tää nyt parempi kuin se mut toi varhaisen aamun äherrys on ihan sanonko mistä.
Eilen meni sosetta koko purkki, huhhuh! Siis kahdelle aterialle jaettuna yks pikkanen purkki, ei nyt sentään liikaa innostuttu... Tänään tarjosin lounaan väärään aikaan koska upposi vain pari tl. On se tarkkaa. Ja tissiä jos meen tuputtamaan yhtään väärällä kellonlyömällä tai mielialalla niin jösses, neiti loksauttaa leuat yhteen ja kun siellä alaleuassa nököttää sellaiset tuliterät kahden millin hampaanreunat niin käy kuulkaa kipiästi. Viimeksikin kiljahdin niin et toinen säikähti ja alkoi huuli väpättäen itkemään. Nyt saa sitten tissien puolesta peläten ottaa toisen rinnalle kun ei tiedä millä päällä se milloinkin on. Mä luulen et meidän imetystaivalta ei vuosissa mitata varsinkin kun ei hän kauhean sentimentaalisesti suhtaudu niihin aterian päätyttyäkään vaan saattaa silloinkin purra sitte ku ei enää maito kelpaa. Huoh. Ainakin ihmisenalku osaa ilmaista oman mielipiteensä, kai se tärkeä taito on sit tulevaisuudessakin.
@Veeja mulla just sama, niin tekis mieli vielä yksi, en tajua mikä muhun nyt on taas tullut vaikka oisin voinut mennä sterilisaatioon muutama kuukausi sitten vauvan synnyttyä. En ymmärrä miks haluaisin olla taas raskaana, viime raskaus oli kamala vaikka se olikin suhteellisen tavanomainen raskaus, mitä nyt pahoinvointi, raudanpuute ja liitoskivut vaivasi. Ja uus vauva, hyvä kun tämä nykyinen sirkus pysyy esityskunnossa. Välillä toisaalta on hetkiä jolloin tuntuu, että vielä tähän mahtuis helposti uuskin vauva mut sit toisaalta välillä tuntuu, että yksikin on liikaa siihen hetkeen. En tiedä, vaikea asia. Voisin jättää jonkin mua suuremman päätettäväksi. Ja itse asiassa jo jätettiinkin, ekaa kertaa vihdoin edettiin tositoimiin ja ilman minkään valtakunnan ehkäisyä. Mieskin vain tuumas et laitettiin sitten lotto vetämään mikronelosesta. Tervetuloa hän jos on tullakseen. Mielenkiintoinen tapahtumien kehityskulku. Mulle tuli vielä siitä pari päivää myöhemmin kauhea migreeni ja mieliala laski yhtäkkiä aivan syyttä niin mietin et jos oli ovis niin vähänkö oli harkitsematonta. Ei uskoisi itseään järkevinä pitäviltä ihmisiltä... Mut mies ajattelee samoin kuin minä, neljäs ois toisaalta niin ihana ettei osata ehdottomasti kieltääkään. Mut ehkä me nyt kuitenkin jokin ehkäisy otetaan ens kerralla kun se tulee... Mulla on kyllä tähän asti imetys pitänyt oviksen loitolla kahden ekan lapsen kohdalla et en jaksa uskoa et nytkään vielä tärppäis vaikka yrittäiskin.