@tikkunekku90 mä sanoisin kans et vapauta kaikki mahdolliset energia- ja aikaresurssit ihan tohon teidän perusarkeen eli jätä imetys tai korkeintaan osittaisimetä ilman mitään pumppaamisia jos kerran korvike menee hyvin. Teidän vauva kuulostaa musta ns. suuritarpeiselta eikä silloin vain repeä oikein muuhun kuin olemaan vauvaa varten. Ja jos sulla ei oo enää edes yhtään ylimääräistä painoa eikä riitä aika syömiseen niin eihän se oo sun kropalle hyväksi enää. Lisäksi vauvan oloa helpottaa se että sä jaksat, se on tyyliin kaikkein tärkeintä äitinä olemisessa... Joten karsi kaikki ylimääräinen energiaa ja aikaa vievä pois. Ja ota jokin oma hetki jolloin saat levätä. Pyydä neuvolan kautta jos ei muualta onnistu. Ja mitä vauvaan tulee niin mä luulen et teidän vauva on niitä jotka vois hyötyä vyöhyketerapiasta. Eihän vauvakaan oo välttämättä yhtään oma itsensä ja jaksa hymyillä ja seurustella kauheasti jos jokin saa vauvan lähes jatkuvasti itkuiseksi. Vyöhyketerapiasta on tehty tutkimusta ja se todella rauhoittaa vauvoja. Muistelen et siinä tutkimuksessa kaikkia se auttoi, kaikilla siis itkuisuus ainaki väheni ja moni ei sitten ollu enää yhtään itkuinen. Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Se ei oo ees kovin kallista. Mun mielestä on turha murehtia vauvan luonnetta tms. niin kauan ku hän on itkuinen
Kannattaa koettaa hoitaa sitä eka, murehtikaa sitä vasta sitten jos se ei muutu miksikään. Mut mä uskon kyllä että ajan myötä ja vauvan itkuisuuden vähennyttyä hän on ihan terve ja iloinen lapsi
Kukas se olikaan, Elastinenko, joka sanoi joskus et hän kuulemma vauvana itki ekan vuoden mut sit oli muuttunut vastakohdaksi
Meidän vauvaan ei kannata verrata kun tällä ei tunnu vaivoja olevan ja ihan tän mun oman ja mun tuttavapiirin ym. kautta kertyneen kokemuksenkin mukaan meidän vauva on sellainen harvinaisempi lottovoittovauva jolla kaikki sujuu kuin itsekseen... Ei meidän kaks ekaa tällaisia olleet. Toka oli suuritarpeinen. Tosin ei itkenyt jos sai olla sylissä mut missään vaunuissa tai autossa ei vauvana viihtynyt yhtään sekuntia vaan karjui pää punaisena. Kantorepussa asui päiväsaikaan sen mitä rinnalla olemiselta kerkes. Sit kun oppi liikkumaan alkoi viihtyä
Ja vaunut/rattaat kelpas sitte kun pääsi istumaan. Nyt hän on sellainen reipas 4-vuotias, joka on motorisesti tosi taitava ja viittä vaille osaa lukea
Luonteeltaan on todella hitaasti millekään uudelle lämpenevä ja välillä pelokas mut aivan ikätasoisesti toimii sosiaalisesti. Vaikka me ei hänen vauva-aikana yhtenään seurusteltu koska hän ei ollu sellanen.
@Veeja, meidän tyllerö nukkuu joka välissä ainaki vähän mut tälleen päivästä ja iltapäivästä pisimmät päikyt. Nytkin nukkui aamupäivällä reilun tunnin ja taas nukkuu, on nukkunut kohta 2 h. Heräs joskus klo 9 maissa niin ei kai se paljoa oo kerinnyt olla hereillä
Illasta varmaan eniten on hereillä... Ja silloin ei enää nukahda oikeille päikkäreille vaan torkkuu, herää herkästi. Ja välillä ei nuku kyl yhtään näin hyvin vaan yhtenään saa nukuttaa, just eilen oli tällainen päivä. Jaa ja nythän se toki heräskin
Jatketaanpa myöhemmin...
Muoks. Ei herännytkään. Tai herää sit kohta kunnolla. Joka tapauksessa...
@tikkunekku90 meidän tyllerö kattelee päin ja usein aivan ohikin, hymyilee usein jos sille hymyilee, joskus hymyilee ihan vain kun isosisko nauraa kuuloetäisyydellä, jaksaa jutella sillee et pitää ääntä ja aukoo muuten vain suuta mun puheenvuoron jälkeen. Lisäks tää on hassu koska tää puhuu puoleksi käsillään
Ei meidän muut lapset ollu tollasia, tää on sellanen hassu elehtijä ja touhottaa noiden käsiensä kans kauheesti. Ja tosiaan tunkee nyrkkejään suuhun ja siten viestii nälkäänsäkin. Mut jos on väsynyt niin ei se muuta tee ku huutaa
Harvemmin pääsee niin väsyneeksi mut kuitenkin, varmaan joka päivä itkee vähän, ainakin joitakin minuutteja, väsymystään. Ja kun seurustellaan niin ei se sitäkään kauaa jaksa vaan sit selkeästi väsähtää eikä enää oo tippaakaan kiinnostunut.
Joko jonkun vauva on muuten kerinnyt kääntyä? Nyt en uskalla pitää tätä missään tasolla sekuntiakaan yksin koska tää on alkanut kääntyä kyljeltä toiselle. Kaks ekaakin oppi hirveän varhain kääntymään mahalleen niin saa nyt jännätä milloin tää keksii tehä sen
Pitää ja kannattaa olla kyl varuillaan, ois hirveää jos vauva pääsisi putoamaan