Syyskuiset 2019

Me ollaan saatu rota-rokote. Meillä oli 2 kk neuvola jo 7 viikon ikäisenä. Kakka pysyi normaalina mutta vatsanpuruja kyllä oli. Nyt tuntuu pitkältä ajalta odottaa 3kk neuvolaa.

Oman lapsen hymy, jokeltelu ja nauru on maailman parasta onnea. Harmi, kun tätä onnea eivät omavalintaisesti lapsettomat ihmiset tiedä. Kun tietäisivät, niin saataisiin syntyvyys nousuun.

Meillä edelleen nimi päättämättä. Etunimi nyt ehkä ok, johon olen suostunut, mutta muut nimet. Tuntuu, ettei mies jousta ollenkaan omista ehdotuksista. Minä taas katuisin lopun ikää jos suostun nimiin, jotka eivät tunnu itsestä sopivilta. Argh! Annanko papin päättää o_O
 
Kiitos! Kiva että sain tulla mukaan näin jälkijunassa.

Meille tuli tänään uusi rotavirusrokotteen oire, veriviirut ulosteessa. Päivystykseen tuli sitten soitettua, ei kuulemma hätää jos vauvan yleiskunto hyvä ja tätä voi jatkua kuulemma pari viikkoa päivittäin. Neuvolasta tuli vaan ohjeistus että nää voi kestää noin viikon. No, mieluummin tämä kun se itse rotavirus. :poop: Toivottavasti muille jotka ei vielä ole rokotetta ole saaneet tule tällasta.

Meillä on seuraava neuvola tiistaina. Saa nähdä miten neiti on kasvanut, on melko hoikka tyttö. 6vk neuvolalääkärissä oli 4300g ja 55,6cm. Syntymämitat 3026g ja 49cm. :)

Nimiasiat on kyllä hankalia, tuntui pitkään siltä ettei sitä sopivaa nimeä millään löydä joka sopii sukunimeen ja että kaikki nimet sointuu yhteen. Tehtiin ennen lapsen syntymää päätös miehen kanssa ettei ristiäisiä/nimiäisiä pidetä. Paperit vaan maistraattiin ja kortti läheisille että neidin nimi on tässä. :LOL:
 
Meillä muuten annettiin myös rota rokoite tänään ja kauhulla odottelen mitä tästä seuraa, yhtään lisää vatsavaivoja en meidän pienelle haluaisi (n) koska tiedän että sitten taas tämä meidän orastava vuorovaikutus yhteys katkeaa :cry:

Meillä oli nimi valmiina jo ennen syntymää ja nimellä ollaan kutsuttu alusta saakka, hoidettu jo maistraatin kanssa myös asia ja pienen kela korttikin tuli jo postissa jonkun aikaa sitten :)
 
Jaahas, nyt on sitte huudettu heräämisestä saakka pää punaisena. Yrittää tehdä kakkaa mutta ei onnistu, ilmeisesti koskee aika paljon ilmeestä päätellen :( vitsit et mua harmittaa! Just päästiin jonkinasteiselle yhteydelle vauvan kanssa niin nyt hän taas kipuinen häviää omaan maailmaansa. Yritän nyt vaan saada pienen nukkumaan mahdollisimman paljon niin josko se unen aikana helpottaisi.

Alotin muuten nyt pumppaamaan joka välissä kun vaan ehdin jotta maito vielä alkaisi nousta ja voisin jatkaa imetystä. Äsken sain ulos jo jopa 80ml :ROFLMAO: mutta ehkä tässä on vielä toiveita. Onko vinkkejä miten saisin maitomäärät nostettua? Tarjoan aina ekana rintaa vauvalle vaikka ei sieltä aina oikein mitään tulekaan, sitten vasta pullosta korviketta. Ja nyt tosiaan näissä väleissä koitan vielä pumpata. Ajattelin nyt viikon verran käyttää aikani tähän ja sitten jos ei mitään muutosta niin kai se on vaan todettava, että meidän imetys oli tässä (n)
 
Jaahas, nyt on sitte huudettu heräämisestä saakka pää punaisena. Yrittää tehdä kakkaa mutta ei onnistu, ilmeisesti koskee aika paljon ilmeestä päätellen :( vitsit et mua harmittaa! Just päästiin jonkinasteiselle yhteydelle vauvan kanssa niin nyt hän taas kipuinen häviää omaan maailmaansa. Yritän nyt vaan saada pienen nukkumaan mahdollisimman paljon niin josko se unen aikana helpottaisi.

Alotin muuten nyt pumppaamaan joka välissä kun vaan ehdin jotta maito vielä alkaisi nousta ja voisin jatkaa imetystä. Äsken sain ulos jo jopa 80ml :ROFLMAO: mutta ehkä tässä on vielä toiveita. Onko vinkkejä miten saisin maitomäärät nostettua? Tarjoan aina ekana rintaa vauvalle vaikka ei sieltä aina oikein mitään tulekaan, sitten vasta pullosta korviketta. Ja nyt tosiaan näissä väleissä koitan vielä pumpata. Ajattelin nyt viikon verran käyttää aikani tähän ja sitten jos ei mitään muutosta niin kai se on vaan todettava, että meidän imetys oli tässä (n)
Rokotteiden jälkeen on monilla itkuisuutta :(Toivottavasti helpottaa pian!

Maidon saa parhaiten nousemaan tiheillä tyhjennyksillä, tuo kuulostaa mun mielestä hyvältä miten nyt oot toiminutkin. Imetystukiäidiltä vois kysellä vielä parempia vinkkejä, ite en keksi muuta... Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: tikkunekku90
@tikkunekku90 se tuli mieleen vielä että ootko tutustunut imetyksen turvamerkkeihin? Maito riittää jos tulee tarpeeksi monta pissavaippaa jne. Mietin vaan et toi 80 ml on iso määrä joten kyllä sulta maitoa hyvin tulee. Entä jos sinnikkäästi vaan koetat saada vauvaa rinnalle? Kokeile muutama päivä ja seuraa pissavaippojen määrää?
 
Kastejuhla tulossa ja valmistelut menossa, on tää aika työlästä mut toisaalta nautin paljon ku saa laittaa juhlia :) Ja tää meidän kolmas on meidän vauvoista helpoin niin se auttaa kovasti.

En tiiä oliko sattumaa vai ei mut neiti söi nyrkkejään eilen siihen malliin et mietin et nyt se tais hoksata omat kätensä :D Jotenki niin hellyyttävän näköistä ku toinen mutustaa omia käsiään ja kattelee sieltä nyrkkiensä takaa silmät suurina :love:

Itellä on kroppa aivan kauheassa kunnossa, lihakset jumittaa selästä ja niskasta niin etten saa päätä käännettyä kunnolla tai pysty normaalisti liikkumaan :unsure: Just viime viikolla oli samanlainen jumi ja se vähän helpotti ja nyt taas. Pakko mennä jonnekin hoidattamaan tätä...
 
@Lukka Tsemppiä järjestelyihin. Meillä oli juhlat sunnuntaina, hyvin meni, poitsukin suht rauhakseen oli, väsyi kyllä iltaa kohden kun oli hankala hulinassa rauhoittua unille, pieniä pätkiä torkkui.

@tikkunekku90 kuinka maidon nostatus sujuu? Varmasti aikaa vievää ja rankkaa mutta uskon, että kiitos lopussa seisoo.

Rotarokote täällä mietityttää, perjantaina käydään se ottamassa kun ei ennen ristiäisiä viitsitty mutta jänskättää tuleeko mitä oiretta. En kyllä muista näiltä edellisiltä mitään kummempia oireita edes tulleen..

Lentoyrjöpulauttelu nyt selkeesti vähentynyt mutta edelleen ajoittain ilmenee. Pidentyneet ruokavälit ja maitosuihkun sivuun laskeminen selvästi helpottanut tilannetta.

Nyt Viimeset 3 yötä mennyt yhdellä syötöllä, vähän mietin onko ihan ok vielä tän ikäsenä olla ihan niin pitkä väli. Klo 20-22 uinahtaa ja syönti ollu 4 tai 5 aikaan. Eikä oo vaatimalla vaatinut edes mut oon kyllä heti nostanut syömään kun hihkasee vähän.
 
@Veeja on varmasti ok, eikö teidän poika ollu tosi hyvin kasvanut? :) Älä ihmeessä ala herättelemään syömään :ROFLMAO: Mä ainaki vaan nauttisin ja nukkuisin, kyl ne herää jos tulee liian kova nälkä. Meidän neiti nukkuu vaihtelevasti mut monesti menee yö niin että nukahtaa klo 20-21 ja sit herää klo 3 maissa syömään, sen jälkeen klo 5-6 ja sitte klo 7-8. Eli eka pätkä on pitkä ja loput lyhyempiä. Joskus tuo eka pätkä keskeytyy herätykseen klo 1-2 ja voi jösses että itteä väsyttää silloin :sleep: Sellaisina öinä seuraava herätys on sit klo 4-5 maissa mut silti toivoisin aina illalla et yö menis ton ekan kaavan mukaan. Mut en valita koska tää kuitenkin nukkuu vauvaksi todella hyvin minusta. Eikä itke oikeastaan koskaan, joskus ku väsyttää mut ei muuten, ei yölläkään. Niin kyl tää menee. Mut en aatellu alkaa herättelemään yöllä jos nukkuu vielä pidempiä jaksoja joskus toivottavasti :D Äidin hormonituotantoonhan nuo pitkät imetysvälit voi vaikuttaa ja kierto käynnistyä sit aiemmin, kannattaa olla tarkkana jos ei oo vielä kunnon ehkäisyä ja jos ei halua heti uutta. Mulla on itse asiassa aivan kaikkia järkisyitä väheksyä vauvakuume :unsure::love::barefoot::p(n) Mut ei olla kertaakaan vielä puuhasteltu eikä näy ihan lähitulevaisuudessa sellasta tapahtuvankaan niin no worries :D
 
Huonosti sujuu maidon nostatus ja kaikki muukin täällä :( rota rokote aiheutti ainakin yhden päivän kauheat vatsavaivat vauvalle, nyt varmaan helpottamaan päin. Mutta nyt ollaan taas 4 päivää menty vauvan kanssa ilman hymyilyä ja selkeää kontaktia. Hän on kuitenkin jo 9 viikkoa joten en jaksa enää uskoa, että kaikki olisi kunnossa. Pelkään, että hän on jotenkin autistinen tm. Ja tämän huolen vuoksi oon ite niin henkisesti loppu etten pysty enää ajattelee mitään saati nostattaa jotai maitomääriä:cry: hyvä jos edes kerran päivään saan itse syötyä jotain. Oma paino alkaa olla jo aika hälyyttävän matala.

Kertokaa te millaista teidän vauvojen kommunikointi on? Millaisia he ovat pirteinä, onko hymyily jatkuva vai satunnaista ja tapittaako vauvat teitä jatkuvasti? Hymyileekö vauva aina kun te itse hymyilette hänelle? Entä väheneekö kontakti väsyneenä tai jos on muuta vaivaa?
 
@Lukka en oo kyllä itse edes herännytkään vaan nukkunu ihan tyytyväisenä. Juu iso poitsu on joten saanee nukkua.

Me ollaan leikillä puhuttu uudesta vauvasta. Melko suurella varmuudella lapsiluku täynnä nyt mutta oon leikillä surkutellut kun ei tätä sitten enää saa kokea ja tää on kyllä ihan super ihanaa aikaa, ihana kiltti vauva ja kaikki sujuu rennosti varmaan myös siksi että kokemusta ja ikääkin on karttunut tässä. Käytännön syyt kyllä huutaa että kolme riittää. Pitäs olla jo tila-autokin eikä kaikille riittäis omat huoneet... mut vauvat on niin söpöjä:love:
 
@tikkunekku90 meillä nyt siis ikää keskiviikkona 11vko mutta on jo jonkin aikaa mussutellut nyrkkejään, hymyilee ja jokeltelee melko paljon ja herkästi jos vaan jaksaa joku leperrellä, sisarusten kanssa jaksaa jutustella ja matkii heitä kun he näyttää kieltä niin vauva tekee samoin:ROFLMAO: Mutta on sit niinkin että tapittaa selkeesti ohi mun katseesta enkä ees tiedä mille naureskelee. Pääasiassa on hyväntuulinen ja viihtyy kun hänen kanssa seurustellaan mutta väsyneenä känisee eikä jaksa ottaa kontaktia eikä siinä paljon kontaktia oteta. Mut onhan erot suuria lasten temperamentissäkin et jos ei paljoo viihdy rauhassa ja vielä jotain vatsavaivaa niin en ihmettele ettei hymyilytä. Miten se rota muuten vaikutti teillä? Vatsakipuilua siis? Mut lenskö paasska enemmän ku normaalisti? Ja hei UNOHDA SE IMETYS! Ihan turhaan stressaat siitä yhtään!
 
@Veeja rota vaikutti niin, että perjantaina kun otettiin rokoite niin lauantai huudettiin pää punaisena iltaan saakka kunnes sai kakan tehtyä. Eli ei lisääntynyt kakka määrä vaan enemmin oli vaikeeta saada kakka tulemaan. Sunnuntaina oli jo parempi mutta aika väsähtänyt vauva. Eilen ja tänään normaalia itkeskelyä mitä meillä on aina ollut ihan alusta saakka, eli kyllä päivästä iso osa menee edelleen itkemisen ja sitä kautta lapsen hyssyttelyyn.

Kestäisin tän kaiken ja vielä vaikka tupla pahana, huutakoot vaikka 24/7, jos vaan joku vois luvata mulle että tämä lapsi on terve ja tulee vielä päivä kun hän hymyilee ja tuntuu olevan läsnä tässä maailmassa. :cry:
 
@tikkunekku90 yritä tsempata sinne teidän neuvolakontrolliin saakka, eikö ollut lääkärin konsultaatio mahdollisuus myös? Totesit itsekin tuolla, että enemmän hymyillyt kun vatsa oli parempi jne. Jos tosiaan se rokote nyt vaan heitti takapakkia, toivotaan niin.

Kuinka paljon muiden vauvat nukkuu? Musta tuntuu et tää voi vaan nukkua posottaa jos varsinkin saa tissille nukahtaa ja olla sylissä. On kyllä sitten päiviäkin kun tuntuu ettei nukahda kun ihan toveiksi.
 
@tikkunekku90 mä sanoisin kans et vapauta kaikki mahdolliset energia- ja aikaresurssit ihan tohon teidän perusarkeen eli jätä imetys tai korkeintaan osittaisimetä ilman mitään pumppaamisia jos kerran korvike menee hyvin. Teidän vauva kuulostaa musta ns. suuritarpeiselta eikä silloin vain repeä oikein muuhun kuin olemaan vauvaa varten. Ja jos sulla ei oo enää edes yhtään ylimääräistä painoa eikä riitä aika syömiseen niin eihän se oo sun kropalle hyväksi enää. Lisäksi vauvan oloa helpottaa se että sä jaksat, se on tyyliin kaikkein tärkeintä äitinä olemisessa... Joten karsi kaikki ylimääräinen energiaa ja aikaa vievä pois. Ja ota jokin oma hetki jolloin saat levätä. Pyydä neuvolan kautta jos ei muualta onnistu. Ja mitä vauvaan tulee niin mä luulen et teidän vauva on niitä jotka vois hyötyä vyöhyketerapiasta. Eihän vauvakaan oo välttämättä yhtään oma itsensä ja jaksa hymyillä ja seurustella kauheasti jos jokin saa vauvan lähes jatkuvasti itkuiseksi. Vyöhyketerapiasta on tehty tutkimusta ja se todella rauhoittaa vauvoja. Muistelen et siinä tutkimuksessa kaikkia se auttoi, kaikilla siis itkuisuus ainaki väheni ja moni ei sitten ollu enää yhtään itkuinen. Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Se ei oo ees kovin kallista. Mun mielestä on turha murehtia vauvan luonnetta tms. niin kauan ku hän on itkuinen :( Kannattaa koettaa hoitaa sitä eka, murehtikaa sitä vasta sitten jos se ei muutu miksikään. Mut mä uskon kyllä että ajan myötä ja vauvan itkuisuuden vähennyttyä hän on ihan terve ja iloinen lapsi :) Kukas se olikaan, Elastinenko, joka sanoi joskus et hän kuulemma vauvana itki ekan vuoden mut sit oli muuttunut vastakohdaksi :)

Meidän vauvaan ei kannata verrata kun tällä ei tunnu vaivoja olevan ja ihan tän mun oman ja mun tuttavapiirin ym. kautta kertyneen kokemuksenkin mukaan meidän vauva on sellainen harvinaisempi lottovoittovauva jolla kaikki sujuu kuin itsekseen... Ei meidän kaks ekaa tällaisia olleet. Toka oli suuritarpeinen. Tosin ei itkenyt jos sai olla sylissä mut missään vaunuissa tai autossa ei vauvana viihtynyt yhtään sekuntia vaan karjui pää punaisena. Kantorepussa asui päiväsaikaan sen mitä rinnalla olemiselta kerkes. Sit kun oppi liikkumaan alkoi viihtyä :) Ja vaunut/rattaat kelpas sitte kun pääsi istumaan. Nyt hän on sellainen reipas 4-vuotias, joka on motorisesti tosi taitava ja viittä vaille osaa lukea :D Luonteeltaan on todella hitaasti millekään uudelle lämpenevä ja välillä pelokas mut aivan ikätasoisesti toimii sosiaalisesti. Vaikka me ei hänen vauva-aikana yhtenään seurusteltu koska hän ei ollu sellanen.

@Veeja, meidän tyllerö nukkuu joka välissä ainaki vähän mut tälleen päivästä ja iltapäivästä pisimmät päikyt. Nytkin nukkui aamupäivällä reilun tunnin ja taas nukkuu, on nukkunut kohta 2 h. Heräs joskus klo 9 maissa niin ei kai se paljoa oo kerinnyt olla hereillä :D Illasta varmaan eniten on hereillä... Ja silloin ei enää nukahda oikeille päikkäreille vaan torkkuu, herää herkästi. Ja välillä ei nuku kyl yhtään näin hyvin vaan yhtenään saa nukuttaa, just eilen oli tällainen päivä. Jaa ja nythän se toki heräskin :ROFLMAO: Jatketaanpa myöhemmin...

Muoks. Ei herännytkään. Tai herää sit kohta kunnolla. Joka tapauksessa... @tikkunekku90 meidän tyllerö kattelee päin ja usein aivan ohikin, hymyilee usein jos sille hymyilee, joskus hymyilee ihan vain kun isosisko nauraa kuuloetäisyydellä, jaksaa jutella sillee et pitää ääntä ja aukoo muuten vain suuta mun puheenvuoron jälkeen. Lisäks tää on hassu koska tää puhuu puoleksi käsillään :D Ei meidän muut lapset ollu tollasia, tää on sellanen hassu elehtijä ja touhottaa noiden käsiensä kans kauheesti. Ja tosiaan tunkee nyrkkejään suuhun ja siten viestii nälkäänsäkin. Mut jos on väsynyt niin ei se muuta tee ku huutaa :unsure: Harvemmin pääsee niin väsyneeksi mut kuitenkin, varmaan joka päivä itkee vähän, ainakin joitakin minuutteja, väsymystään. Ja kun seurustellaan niin ei se sitäkään kauaa jaksa vaan sit selkeästi väsähtää eikä enää oo tippaakaan kiinnostunut.

Joko jonkun vauva on muuten kerinnyt kääntyä? Nyt en uskalla pitää tätä missään tasolla sekuntiakaan yksin koska tää on alkanut kääntyä kyljeltä toiselle. Kaks ekaakin oppi hirveän varhain kääntymään mahalleen niin saa nyt jännätä milloin tää keksii tehä sen :) Pitää ja kannattaa olla kyl varuillaan, ois hirveää jos vauva pääsisi putoamaan :cry:
 
Viimeksi muokattu:
@Lukka ja @Veeja kiitos viesteistä :love:

Täytyy yrittää vielä saada apua näihin oletettaviin vatsavaivoihin, vyöhyketerapiaa voisi tosiaan kokeilla.

Meillä myös nämä motoriset taidot on varmaan vähän pysäkillä olleet sen vuoksi, ettei neiti ole juurikaan viihtynyt lattialla. Kovasti kuitenkin nyt jaksaa jo nostella päätä kun laitan hänet massulle ja tänään vetäs polvet koukkuun pyllyn alle ja sieltä sitten suoraksi ja sai näin hinattua itseään eteenpäin. Kääntymistä ei vielä ole näköpiirissä mahalta selälleen mutta selältä kyljelle on tainnut pari kertaa luultavasti vahingossa kierähtää. Meillä menee myös nyrkit suuhun aika tehokkaasti, mennyt itseasiassa jo pari viikkoa. Sen myötä kuolaaminen on astunut kuvioihin, ennen ei kuolannut ollenkaan mutta nyt nyrkkien maistelu aiheuttaa kuolaamisen. Lienee normaalia.

Niin ja @Lukka, tuo mistä sanoit että huitoo käsillä niin meidän tyttö tekee myös sitä että kun hänelle juttelee niin potkii jaloilla ja heiluttaa käsiä vimmatusti. Onko sekin siis jokin vauvan tapa reagoida jutusteluun? Ja meillä hyvinä hetkinä tulee sellasta aa oo öö - juttelua ja tosiaan matkii mun ilmeitä aika pitkälti muilta osin paitsi se hymy on tiukassa (n) esim kulmia osaa kohotella jne.

Ehkä mun nyt vaa kannattaa keksiä itselle ja vauvan kanssa paljon jotain tekemistä sen sijaan että kökin kotona analysoimassa hänen käytöstä. Ja eihän se mitään auta siihen jos joku on pielessä niin se on sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Nukkumisesta; meillä tyttö menee yleensä nukkumaan klo 22-23 samaan aikaan kuin me itse ja nukkuu siitä helposti 4-5 saakka, herää syömään ja sitten vielä unta yleensä noin 8 saakka. Viime aikoina toi toisille unille käyminen on ollut vähän itkua sillon aamuyöstä mutta muuten homma on hoitunut niin, että tutti suuhun ja hyvää yötä. Päivällä nukkuu yleensä aamupäivästä yhdet pienet päikkärit noin 30 min ja sitten jos laitan vaunuihin pihalle niin menee iltapäivällä helposti 2-3 tuntia. Illalla ei malta nukkua muuten kuin sylissä, oon antanu nukkuu sylissä sen mitä itellä ollu mahdollista istua sohvan nurkassa, pääasiassa joku 45 min jos katson vaikka telkkaria. Oon sanonu kaikille just että en oo fyysisesti väsynyt vaan henkisesti, vauva nukkuu niin hyvin yöt että siitä ei voi valittaa ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä voiko olla ihan sattumaa vai toimiko tosiaan ton linkin vyöhykehieronnat kun jo heti ihan pienen, ehkä 5 min jalkapohjastimuloinnin ja muutaman vatsa sipsutuksen jälkeen ähkäs tavarat vaippaan. Ja pieruja pukkas koko touhun ajan :ROFLMAO: jatkan kyllä tuota hieronta kokeilua. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: tikkunekku90
Meilläkin esiintyy tota hillitöntä käsien ja jalkojen heiluntaa, kädet suussa ja kuola valuu. Eli ihan normaalisti sielä kehitytään @tikkunekku90 Välillä muljuttaa kieltä suussa ihanku ikenet kutiais, ei sielä vielä mitään näy mutta kaippa ne siellä jossain jo tekee tuloaan.
@Lukka piti kysyä joko testasit lidlin liivinsuojia, eiköhän kuulu ihan perusvalikoimaan, ainakin itse kolmestakin eri lidlistä löytänyt.
 
  • Tykkää
Reactions: tikkunekku90
@Veeja, oon testannut! Hyviä ovat joskin vähän ärsyttää että ovat yksittäispakattuja... Mut käytän noita varsinkin öisin ja reissussa :) Ja uskon että ovat perusvalikoimaa, mun mies ei oo maailman paras löytämään mitään uusia juttuja kaupasta :D Tai oikeastaan mitään sellaista jonka paikkaa ei tiedä..Sitte ku ite tuun paikalle niin löydän sen aina tyyliin sekunnissa :D Meidän poika on isänsä kaltainen, kai se on jokin miehinen ominaisuus olla tavarasokea :LOL:

@tikkunekku90 ihana että hän on noin mahtava nukkuja :love: Nauttikaa :) Ja mä ehdottaisin et yritätte auttaa pientä vyöhyketerapialla ja suhtaudutte vauvaan niin ku ois aivan terve ja käytte vaan ahkeraan ihmisten ilmoilla tms. mitä mukavaa nyt keksitte, jospa se siitä. Tosiaan vihoviimeinen vaihtoehto on jämähtää kotia :unsure: Siellä kaikki ongelmat vain paisuu ja kehittyy sellaisiakin joita ei ees oo :D Tää siis oma kokemus :whistle:
 
@Lukka toi miesten kyky olla näkemättä suunnilleen nenän edessä olevia asioita on ihan uskomaton :cautious: en tajua täällä meilläkään että miten mies ei ikinä löydä mitään, ja meillä on kuitenkin lähes aina siistiä ja tavarat paikoillaan.

Tänään oli aamusta ensin aika huutoa taas, vatsaa väänsi ilmeisesti jne. Päätin sitten kuitenkin vaan paketoida tytön kyytiin ja lähdin kaverin luokse kahville. Vähän sielläkin itkeskeltiin ensin kunnes nukahti mun syliin. Kun oltiin lähdössä kotiin ja puin tytölle ulkovaatteita niin sain taas sen maailman ihanimman hymyn sieltä :love: toi on niin totta että kotona kaikki kaatuu niskaan ja parempi vaan olla liikkeellä sillon kun ahdistaa asiat. Täytyy varata se vyöhyketerapia nyt heti josko saatais tuohon vatsaan apuja. Vaihdoin myös korvikkeen nyt, saa nähdä onko merkitystä.
 

Yhteistyössä