Tänään oli 2 kk neuvola, eivät olleet neuvolassa huolissaan neidistä mutta varattiin 2 vkon päähän yksi ylimääräinen aika ihan vaan mun mielenrauhan vuoksi. Silloin mahdollisuus myös tarvittessa konsultoida lääkäriä. Saan myös kotiin kätilön käynnin että katsotaan voiko tälle imetykselle vielä tehdä jotain ettei maito täysin nyt loppuisi. Ensimmäistä kertaa siis tuntui että sain neuvolassa apua. Jälkitarkastuksessa kaikki oli kunnossa, vatsalihakset takaisin paikoillaan jne. Pääsen kuitenkin vielä gynekologin vastaanotolle koska tosiaan se yksi kohta tuolla on joko jäänyt ompelematta tai revennyt ommel niin katsotaan voiko/tarviiko sille tehdä jotain. Lisäks mulla oli jotain aristusta oikealla alavatsalla painellen mistä terkkari ei osannut sanoa että mitä se oli.
Neiti painaa nyt n. 5200 g ja pituutta reilu 56 cm, kasvaa hienosti omalla käyrällään mutta kovin on pieni teidän muiden vauvoihin nähden. Mutta siis tältä osin kaikki kunnossa
Tällä viikolla on ollut muutama hyvä päivä siltä osin, että vauva on nukkunut hyvin päivällä ja saanut kakattua ym. Tästä seurauksena hän on ollut aivan täysin erilainen, ottanut kontaktia ja hymyillyt useasti täysin virkeänäkin
hymyili mulle, isille ja mummille sekä tänään pienen hakemisen jälkeen myös neuvolatädille. Hänellä on siis edelleen hymy todella tiukassa mutta ehkä hän vain on sellainen totisempi vauva
ja vatsavaivat verottaa varmasti jonkin verran koska tyytyväisenä hymyili koko naamallaan monta kertaa. Täytyy muuten myöntää, että silloin tuli itku helpotuksesta
hänen hymy on jotenkin niin valloittava että toivottavasti saan nähdä sitä jatkossa vähän useammin.
Tänään muuten pitkästä aikaa sain vauvan olemaan vatsallaan lattialla pidemmän pätkän ja nosteli hienosti päätään, en tiiä millon oppinut koko taidon kun ei oo kiukun takia paljon massullaan viime aikoina viihtynyt