Syyskuiset 2019

Varovaisesti mukaan, laskettu olisi 10.9. Takana 3 keskenmenoa ja 3 lasta, joten 50-50 fiiliksillä vielä...
@Meisje81 tervetuloa ketjuun ja varovaiset onnittelut plussasta :love:
Mulla myös onnistuneiden raskauksien lisäksi kaksi keskenmenoa ja nyt vielä ikää enemmän kun aiemmin, siitä johtuen ollaan täälläkin hieman epävarmoin mielin tässä odotuksessa.
 
Täällä aamuinen ultra takana. Näkyi pieni piste kuulemma ja kai jotain pussia? Meni puolet ohi, kun jännitti niin kovin. :D viikkoja kuulemma vast n. 4, eli varhaisessa vaiheessa mennään. Kiva kuitenkin, että varasi uuden ultran 24.1, niin ei tarvi hirveän pitkään odotella. Olin vähän yllättynyt. Luulin, että ei antaisi uutta aikaa noinkin pian. (y)


Täällä huonoa oloa vähän silleen aaltoilevasti, mutta ei lähelläkään oksua. Menkkamaisia jomotuksia ja vihlasuja paljon. Ultrassa sanoivat, että normaalia. :love:
@Beibihaaveilija kuulostaa ihan alkuraskauteen kuuluvalta viikkoihin nähden, varmasti seuraavassa ultrassa näkyy jo selkeää kehitystä <3
Ihanaa kun sait jo noinkin pian uuden ajan sinne :)
Täällä myös on noita menkaisia jomotuksia ja repivää juilintaa(y)
 
@Meisje81 Tervetuloa mukaan. :love:

@Kunpa Oli tosi helpottavaa kuulla, että siellä kovasti tapahtuu kyllä. Menin vielä labroihinkin, niin näkee kuinka raskaushormoni nousee. :)

Onko muilla välillä tosi epävarma olo raskaudesta? Tarkoitan siis, että pelkää, ettei kaikki olekaan hyvin. :( Mulla on ollu tänää pelkoa, kun eilinen huono olo on huomattavasti lievempää ja vatsassakaan juuri mitään tuntemuksia. :unsure:
 
@Meisje81 Tervetuloa mukaan. :love:

@Kunpa Oli tosi helpottavaa kuulla, että siellä kovasti tapahtuu kyllä. Menin vielä labroihinkin, niin näkee kuinka raskaushormoni nousee. :)

Onko muilla välillä tosi epävarma olo raskaudesta? Tarkoitan siis, että pelkää, ettei kaikki olekaan hyvin. :( Mulla on ollu tänää pelkoa, kun eilinen huono olo on huomattavasti lievempää ja vatsassakaan juuri mitään tuntemuksia. :unsure:

@Beibihaaveilija
Ihan samoja epävarmuuden fiiliksiä täälläkin, lienee kuuluu asiaan. Sen verran omasta kokemuksesta tiedän, että voimakkaampi raskauspahoinvointi hiipii itselläni vasta kuudennen viikon paikkeilla. Tässä raskaudessa tosiaan on ollut kuvotusta ihmeen aikaisin, muttei vielä kovin rajua. Toisaalta odotan koska se alkaa ja toisaalta pelkään sitä...on meinaan niin voimakasta että vie mehut koko muijasta :ROFLMAO: ja pitäisi kuitenkin työt, koti ja lapset kyetä hoitamaan. Mies on paljon töissä enkä hirveästi voi hänen varaan laskea. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Beibihaaveilija
@Meisje81 Tervetuloa mukaan. :love:

@Kunpa Oli tosi helpottavaa kuulla, että siellä kovasti tapahtuu kyllä. Menin vielä labroihinkin, niin näkee kuinka raskaushormoni nousee. :)

Onko muilla välillä tosi epävarma olo raskaudesta? Tarkoitan siis, että pelkää, ettei kaikki olekaan hyvin. :( Mulla on ollu tänää pelkoa, kun eilinen huono olo on huomattavasti lievempää ja vatsassakaan juuri mitään tuntemuksia. :unsure:
Varmaan kaikilla enemmän ja vähemmän epävarma olo :) Mulla ainakin on tosi epävarma olo koko ajan, miettii mitä kaikkea voi mennä pieleen o_O
 
@Daisy85 Millä testillä oot testaillu? :) Mä oon testannut Pregcheckin liuskoilla ja varovasti viiva on tummunu. Tänä aamuna tein viimeksi eikä mullakaan oo vielä kunnon "leffaviivat", mutta selvästi erottuva kuitenkin. Tekis mieli hakea digitesti että sais mielenrauhan eikä tulis tuijoteltua vahvistuuko viivat. Kaapissa ois vielä yksi liuska..:rolleyes:
 
@Olivia_ Asun ulkomailla niin täällä on eri merkkisiä testit ku Suomessa. Ja maksaa 9-15e niin en viitsis joka päivä alkaa testaileen :eek: clearblueta ois mutta sitä en oo ostanu ku kaikista kallein, jos ei ala menkat pian niin teen kyllä ekaa kertaa ikinä digin ettei tartte viivoja tutkia. Mies päätti jo etten ole raskaana vaan vainoharhainen :cautious: jospa sillä digillä sais sen uskomaan (ja oman olon varmemmaksi), pitäs malttaa vaan monta päivää tai vko sitä ennen ettei mene hukkaan testi.
 
Hei kaikille, hyvin varovasti liityn seuraan. Jos laskut ei pahasti heitä, niin la 4.9., ja vieläkin äärimmäisen epäuskoinen olo. Kävin eilen toisen kerran hcg-kokeessa: luku oli ihan ”normaalin” rajoissa, mutta kun ei siitä sitä toivottua mielenrauhaa sittenkään tullut, niin päätin lakata murehtimasta ja ottaa tästä kaikesta nyt ilon irti sen ajan, mitä tämä kestää...

Mutta joo, höpöttelyseura olisi kivaa, ja jaettu huoli lienee pienempi huoli. :) Ikää meillä kohta lähemmäs 40:ää, molempien esikoista odotetaan, yli puolitoista vuotta yritetty ja ilmeisesti ivf-hoitojen yhteydessä punktiota ennen karanneesta munasolusta vastoin kaikkia odotuksia tärppäsi.

Onnittelut plussasta ihan jokaiselle! :)
 
Hei kaikille, hyvin varovasti liityn seuraan. Jos laskut ei pahasti heitä, niin la 4.9., ja vieläkin äärimmäisen epäuskoinen olo. Kävin eilen toisen kerran hcg-kokeessa: luku oli ihan ”normaalin” rajoissa, mutta kun ei siitä sitä toivottua mielenrauhaa sittenkään tullut, niin päätin lakata murehtimasta ja ottaa tästä kaikesta nyt ilon irti sen ajan, mitä tämä kestää...

Mutta joo, höpöttelyseura olisi kivaa, ja jaettu huoli lienee pienempi huoli. :) Ikää meillä kohta lähemmäs 40:ää, molempien esikoista odotetaan, yli puolitoista vuotta yritetty ja ilmeisesti ivf-hoitojen yhteydessä punktiota ennen karanneesta munasolusta vastoin kaikkia odotuksia tärppäsi.

Onnittelut plussasta ihan jokaiselle! :)

@Tupuli onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan ketjuun :love:
Höpöttelyseura tekee todellakin hyvää, muut samassa tilanteessa olevat ovat parasta juuri tähän hetkeen. Epävarmuus ja innostus tulevasta risteilee tässä itse kunkin mielessä, mutta koetetaan yhdessä toisiamme tukea ja tsempata <3
 
Nii tosiaan, onko minkä ikästä porukkaa? Ekalla sivulla olikin vähän kaikki kertonu että onko eka vai mones. Pitäskö kerätä jotain listaa? Kukaan innokas? :ROFLMAO:

Esim ikä, monesko ja la?
 
@Beibihaaveilija Eilinen hcg oli just vähän yli 1000 ja tällä la:lla se oli vielä klinikan viitearvoissa, mutta ei siellä yläpäässä eikä enää viitearvoissa, jos la aiemmin. Mut kuulemma tärkeämpää on verrata sitä aiempaan hcg-arvoon ja siis siltä kannalta, että onhan tuplaantunut 48-72 tunnin aikana (mitä oli). Mut tosiaan kandee muistaa, että arvot on tosi yksilöllisiä ja ne viitearvot on tosi isoja haarukoita, muistaakseni munkin klinikan viitearvoissa useampi tuhat mittayksikköä, jenkkisivustoilta löydettävistä viitearvoista nyt puhumattakaan. Joten päätin mennä nyt näillä. Noi hcg:n tuplaantumiset ilmeisesti hidastuu tästä eteenpäin pikku hiljaa enivei ja kuulemma nyt seuraavaksi parempaa infoa raskauden kulusta saa vain ultrassa - mihin on sit vielä piiitkä aika, kun en nyt ehkä mitään pelkkää sikiöpussia halua mennä ultraan ihmettelemään, vaan haluaisi sen sykkeen sit päästä näkemään/kuulemaan. Jos pääsee. :cautious:
 
@Beibihaaveilija Ai kiva että jo dpo 15 näytti 2-3vkoa! Laskin just että tänään onki jo dpo 14 eli parin päivän sisään viimeistään pitäs ne menkat kai tulla. En vaan luota täysin laskuihin ku imetys sekoittaa kiertoa. Ja uskallan ehkä tehdä digin jo aiemmin ku kerran voi jo tuolloin näkyä :D tietysti aina seki riski ettei ole kiinnittyny kunnolla niin ei tuu vielä menkat muttei myöskään nouse hcg:oops:
 
Mulla myös keskenmenoja taustalla. Mutta yksi lapsi on siis jo.

Mä sain myös dpo 15 digiin 2-3 ja dpo 22 3+. Leffaviivat tuli dpo 19. Kun vielä ultralla sykkeen pääsis näkemään ens tai seuraavalla viikolla niin vois olla vähän luottavaisemmin mielin. En oo ihan pää kylmänä siis pystynyt olemaan km taustojen vuoksi, vaan testaillut useamman kerran ihan oman mielenrauhan säilyttämisen vuoksi. Tosin hyvältähän oma tilanne nyt näyttää, kun kertoohan nuo digit sen, että ainakin alku on ollut lupaava, kun hcg noussut oikeaa tahtia. (y) Esikoisen alkuraskaudessa helpotti ihan se faktatieto, että keskenmenoriski pienenee tosi paljon sen jälkeen kun alkio ja syke on nähty. Tästä syystä nytkin ehdottomasti varhaisultraan..

Joku kyseli myös imettäjistä, mä imetän vielä noin 4x vrkssa, päiväsaikaan:)

Oireena on ollut pahaa oloa jo ihan plussasta alkaen nälkään liittyen, myös jotkut hajut on saaneet kuvotusreaktion, mutta vielä ainakaan ei oo laatta lentänyt. Esikoisen aikaan tais aamuinen oksentelu alkaa joskus vko 8, saapa nähä miten nyt jos sinne asti päästään :sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
@Kunpa Kiitos ja juurikin näin. Lueskelin tossa aiemmin tota elokuistenkin ketjun alkupäätä, ja hirveästi lohdutti, että täällähän nää melkein kaikki murehtii ihan samoja asioita. Mulla kun oli viikko sitten plussan ympärillä oireet niin moninaiset, vaikkakin hyvin lievät (palelu, hengästyminen, huippaus, vessassa juokseminen, alavatsan turvotus ja sit ne kuulut nippailut ja vihlaisut, joista ei kuitenkaan seuraa kk-vuotoa), niin sitten kun ne loppui, niin alkoi epäilyttää. Ja sellanen on ihmismieli, että varmaan jos tässä jotkin oireet palaa, niin sekin on sitten taas jotenkin huono juttu... :LOL:

@Beibihaaveilija Multa olikin mennyt ohi, että sä olit jo ultraankin päässyt. No mut sit! Jos siellä jotain näkyi noilla viikoilla, niin kuulostaa siltä, että etenee just niinku pitääkin, oli hcg mikä vaan.

Mäkin sillä viikkodigillä testasin viime viikonloppuna. Tulokseksi tuli 1-2 vkoa, kun olis pitäny tulla 2-3 vkoa, ja tietty heti huolestuin. Kaivoin sit jostain CB:n ”ohjeita ammattilaisille” noista testin tarkkuuksista, ja tulkitsin niiden testiryhmätuloskaaviosta, että mun silloinen mitattu hcg-arvo plus arvioitu tuplaantumisvauhti oikeastaan tippui sit taas vastaavissa koeryhmän virtsatestituloksissa just siihen digimittarin 1-2 ja 2-3 vkoa -tulosten väliin. Että ei taida kannattaa niistä liikaa ressiä ottaa. Niistäkään.

Noista viivatesteistä ja viivojen tummentumisesta kun joku mainitsi, niin joku joskus jossain totesi, että kun hcg kipuaa tarpeeksi ylös, niin ne viivatestit menee siitä silleen sekaisin, ettei enää anna korrektia tulosta. Ja kun mulla tokana plussa-aamuna oli 25 mIU/ml-herkkyyksisessä testissä vain haalea viiva ja saman päivän verikokeessa hcg toistasataa, niin aattelin jättää testit siitä eteenpäin kaupan hyllyyn.

Paitsi ehkä just sen CB:n viikkonäytöllisen...:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Voi apua aloin kans miettimään tuota digiä, että pitäisköhän munkin sellainen tehdä. :D
Oon tehnyt kaks liuskatestiä kun menkat oli päivän myöhässä...selkeät plussat sain molemmista ja oviksen ajankohdan luulen tietäväni. Eli tod.näk la olis just miten laskeskelin 4.9(n) kierto aina lähes säännöllinen. Mut olisihan se hauska tietää mitä digi sanois :rolleyes:
 
Mäkin menin tilaa sen viikkonäytöllissen paikallisen apteekin automaattiin, täällä maksoi 13€ (y) ajattelin tehdä sen jo huomenna, mikäli on automaatissa haettavissa :LOL:
 
:sick::sick:Tein elämäni ensimmäisen digin eilettäin, mua jäi harmittaan kun esikoisesta en tehny ollenkaan digiä. Nyt piti saada kokea se :D

Tein siis eilen, 4+6, dpo 20 ja näytti 3+ :love::love: Ajattelin, että varmaan tulee 2-3, mikä on ok, mutta ihana kun tuli se 3+, sitä haaveilin :)

https://aijaa.com/NxRR3P

Mulla iltasin alkaa hiipimään huono olo 23 jälkeen ja hankala saada nukahdettua kun velloo ja oksettaa :sick: Se olo on poissa sitte taas kun herää. Tänään on rinnat ollu aremmat ku aiemmin ja tuntunu sellasta aika ikävän tuntosta vihlovaa kipua ja järkyttävä väsymys tännään. Muuten on melko oireetonta vielä :)
 
Joku puhui siitä listasta, niin tässä alkua sille. Lisätkää itsenne mukaan! :) Mä voin vaikka aina iltaisin päivittää jokaiselle oikeat raskausviikot/päivät, eli merkatkaa itsellenne huomisen Rv:t, niin menee oikein. Laittakaa itsenne niin, että ollaan edes jotenkin järkässä viikkojen suhteen. (y)

-Oma ja miehen ikä
-Monesko lapsi
-Raskausviikot
-Oletettu La

Syyskuiset:

Beibihaaveilija (minä 22, mies 24), esikoinen, Rv4+4, La 9.9
 
Syyskuiset:

Beibihaaveilija (minä 22, mies 24), esikoinen, Rv4+4, La 9.9
Karvakorvat (minä 24, mies 25), esikoinen, rv 4+3, la 9.9
 

Yhteistyössä