Syyskuiset 2018

Coolmamalle täälläkin suuret pahoittelut :cry: voimia tuleviin päiviin ❤


Täällä pahoinvointi vaan lisääntyy. Päivät menee oksentaen ja nukkuen. Tänään dopplerilla sydänäänet kuuluivat hyvin ja viikkoja 8+2:love:
 
Täällä kans minä liittyisin joukkoon! :)
Edelliset kuukautiset oli joulukuun puolessavälissä, eli laskettuaika olisi niitten mukaan 20.9. Menkat on mulla ollu hirmu epäsäännölliset koko syksyn, joten hyvin mahdollista on, että la vielä muuttuukin.

Kaks lasta on mulla entuudestaan. Välillä hiipii kyllä takaraivoon pelko, että miten mä kolmen kanssa tulen pärjäämään :LOL:, vaikka tämä kolmaskin siis hyvin toivottu on.

Kaikennäköisiä raskausoireita onkin jo ollut. Jopa sellaisia mitkä on kahden edellisten kanssa ollu vasta loppuraskaudessa. Jo ennen plussaa on rinnat ollu tajuttoman kipeät, ja tää vaan jatkuu, ja jatkuu, ja jatkuu.. Hyvä että pystyy mahallaan nukkumaan.. Mieliala on hyvinkin ailahteleva, ja miesparka onkin jo saanut huomata sen.. :( Turvotusta on joka lähtöön - mikä on mulle uutta näin alkuraskaudessa. Vettä joudun juomaan paljon, ja tuntuu että siltikään turvotus ei laske. Sormissa tuntuu turvotus aamuisin ja vatsassa näkyy turvotus kokoajan (n) Aineenvaihduntakin on hidastunu. Nivusissa nipistelee välillä reippaastikin, varsinkin jos nousee liian vaudilla ylös. Huoh..olikohan vielä jotain.. :LOL::whistle:

Neuvolaan olis aika parin viikon päästä. Alkuraskauden ultraa olen miettinyt, mutta en oo saanu aikaseks tilata..tuntuu että päivät menee niin nopeasti että hyvä et kerkee aamulla sängystä ylös ennenkuin pitäis taas mennä illalla nukkumaan ;)

Mutta siis Leyah / 33v. / 3. lapsi / la 20.9 liittyy ryhmään :)
 
Coolmamalle isot pahoittelut!❤:cry:
Mininen85: Onneksi kuitenkin verikoe näyttää että raskaana olet! Varmasti se siitä vielä selkeytyy, nämä jutut ei vaan aina mene käsikirjan mukaan;)
Olisko joku näppärä ja tekisi sen ryhmän, mä oon niin tollo tällasissa jutuissa ettei multa luonnistu!:ROFLMAO:
Tänään on täällä 6+0, eli 7. viikko alkaa. Oireet on varsin lievät, ainut että väsyttää aivan älyttömästi!
 
Coolmamalle pahoittelut! :(

Mininen85, voisko mitenkään olla mahdollista, että sulla olis ovulaatio ollutkin vasta vähän myöhemmin? Ja jos ultralaite oli joku vanhempi malli, niin ei varmasti ole kovin tarkka.

Mulla ois laskujen mukaan tänään 7+2. Ensiviikon tiistaina ultra. Jännittää kyllä hirveästi, vaikka jotenkin luottavaisin mielin olen. Viimeviikolla tuli muutaman kerran rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä, nyt ei moneen päivään mitään. Vähän jäi mietityttämään. Jos tiistaina kaikki on hyvin, niin fb kiinnostaisi, jos vain joku jaksaisi meille lopuille oman ryhmän tehdä. :)
 
Ja voisinpa minäkin itsestäni jotain antaa
5. lapsi tuloillaan, vanhin 10, nuorin 1.5v ja häntä vielä imetän. LA ei vielä tiedossa mutta loppukuuhun menee, huomenna varhaisultra sen selvittämiseksi ja jännittää

Raskausoireita mulla ei oikeestaan oo ollu yhdessäkään raskaudesta, ei pahoinvointia, ei tissit kipeitä... Vähällä oon päässy
Täällä melkein samanlainen tilanne! Viides tulossa, esikoinen 9v ja kuopus 1v7kk! :D
 
@akkeli voihan se olla myöhäs oviski mut kysymys kuuluu kui paljo ko 11.1 oon plussannu ja nyt hcg:n mukaan olisin 4-5 vkoa... eikö plussatessa jo ole 4 vkolla periaattees menkoista laskettuna. Oon nii pihalla, mut aamul meen taas verikokeeseen ni se kai ratkaisee tilanteen... mut ei täs kyl mitää onnellista alkuraskautta ole :cry:
 
Mulla on neuvolalääkärillä eka ultra 20.2. Silloin olisi 9 viikkoa täynnä. Harmittaa, että pitää odottaa vielä niin kauan, kun edellinen tuulimuna on tietysti mielessä, ja on vaikeaa luottaa siihen että nyt kaikki voisikin olla hyvin. :cry:

Onneksi oireita riittää, vaikka yleisesti oonkin voinut hyvin :) Väsyttää, kuvottaa jos ei syö tarpeeksi usein, rinnoissa alkaa järkyttävä polttelu jos palelen (onko kenelläkään muulla tätä? googlaamalla selvitin, että johtuisi verenkierron kiihtymisestä), näkö sumenee välillä ja kohdussa tuntuu hassua kutittavaa kuplimista :LOL: Myös mieliteot on alkaneet, ja olen vetänyt kaksin käsin kaikkea mahdollisimman suolaista ja hiilaripitoista. Hirveästi on tehnyt mieli myös salt&vinegar-sipsejä.:p Toisaalta myös edellisen (tuulimuna)raskauden tapaan maustamaton jugurtti hedelmillä maistuu, mutta herkut ei samaan tapaan kuin ennen. :)

Tänään 6+3 sen päivän mukaan, joka neuvolantädin kanssa puhelimessa sovittiin, mutta en ole viime menkkojen alkamispäivästä ihan varma. Saa nähdä mitä ultrassa sitten sanotaan!​
 
Hei!
Uskaltaudun joukkoonne mukaan. Tulossa olisi toinen lapsi, laskettu luultavasti 11.9. ovulaatiosta laskettuna. Esikko syntynyt helmikuussa 2016, joten herätin vanhan nimimerkin henkiin. Raskausaika tähän mennessä on ollut oksentelun täyttämää, pahimmillaan 6-7 kertaa päivässä, eikä mikään meinaa pysyä sisällä. Ja valitettavasti ei sijoitu pelkästään aamuun, vaan koko päivä on taistelua. Silti,lapsi on hyvin odotettu. Myös esikon raskausaika oli samanlainen.

Onnea myös teille muille odottajille!

Helmijenni/27v./la 11.9./2.lapsi/SEKS
 
En ole oksennellut enää muutamaan päivään, mutta välillä etoo. Väsyttää monta kertaa päivässä, ja on pakko lepuuttaa silmiä ainakin bussissa, odotushuoneissa, työpöydän päällä, kotona heti kotiin tullessa...

9+4
 
Ei oo ollu kovin paljoo pahoinvointia, mutta voi jestas kun tänään mentiin naisporukalla lumikenkäilyn jälkeen nuotiolle ja mulle tarjottiin makkaraa!:sick::LOL: Meinas lentää laatta pelkästä ajatuksesta ja nuotion hajusta, yritin vaan hillitysti kieltäytyä ja hivuttautua pois savun tuntumasta.
Väsymys on kyllä kaiken nielevää, ulkoilu teki hyvää mutta sitten onkin ihan naatti.
 
Moikka kaikki!

Mäkin tänne vähän varovaisesti huutelen.
Maanantaina tehty positiivinen testi, tuli vähän shokkina kun esikoinen 11/16 ja ei tekemällä tehty toista, mutta pillerit jätettiin pois jouluna :) mutta tervetullut on ja toivon kovasti, että saadaan vauva syliin asti!
Ensi viikolle varattu ar ultra, jännittää kovasti kun 11/15 ollut tuulimuna ja se takaraivossa kummittelee vähän edelleen.

Oireina lähinnä tissien arkuus, etova olo kun on nälkä ja menkkajomotusta vaihtelevasti.
Eilen illalla muutaman kerran vessassa käydessä oli rusehtavaa tuhrua ja tänään enempi ehkä vaaleen punaista, vain vessassa käydessä. Pelottaa, että onko se merkki tulevasta keskenmenosta ..

Emilyn90 / 27 / la 27.9 / 2.lapsi / nkl
 
  • Tykkää
Reactions: Mimpsu93
Viime päivinä pahoinvointi on voimistunut sen verran, etten enää ole sen ilmestyessä iloinen siitä, että oireita on olemassa:ROFLMAO::sick: Melkein jatkuvasti on ällö olo, ja kerran (tottakai töissä) jouduin oksentamaankin, kun ruokailuväli ehti venyä liikaa. Tylsää, kun mitään ei tee mieli, mutta pakko on syödä. Kurkku maistuu sentään!

Vielä kaksi viikkoa ultraan, tuntuu ikuisuudelta...
 
@Emilyn90 onnea ja tervetuloa :)

Omaa tilannetta pakko purkaa johonki...kävin siis pe toisen kerran verikokeessa josta soitin tuloksia KOKOPÄIVÄN kunnes illalla sain jonkun puhelimen päähän ja hän sanoi ettei oo valmis, lukee vain näyte otettu. Soitin la sama juttua mut hän soitti sitten keskussairaalaan ja sielä kerrottin ettei näytettä ole vastaanotettu. Eli verinäytteeni on venynyt täällä tuppukylän jääkaapissa koko vkonlopun vaikka sillätöin kävin pe AAMUNA että ehtii kuljetukseen.

No tänään soitan ja soitan ja neuvolasta kaikki on poissa kukaan ei vastaa missään eli mä en saatana tiiä vieläkään yhtään mitään. Eli ei mitään hajua onko keskeytynyt keskenmeno (koska ei verta) tuulimuna, kohdunulkoinen, oonko raskaana laisinkaan ja kuvitellu 7 testin positiivisen tuloksen. Vai mitä hemmettiä....:cry: Oikeesti kohta leviää pää.

Viikojahan pitäis olla 7+5

Nyt sain puhelun, perjantain hcg oli noussut vain 300 keskiviikkoaamuisesta. Se kun pitäisi tuplaantua puolessatoista päivässä.
Ke 2125
Pe 2425
:(
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä ilmoittautuu yksi plunssannut mukaan! Viikkoja pitäisi nyt olla 7+3 ja LA 21.9., mutta en ihan täysin muista minä päivänä ed. menkat alkoivat, joten LA saattaa vielä hyvinkin muuttua :ROFLMAO:

Meidän tyttö on nyt syntynyt kesäkuussa 2016 ja nyt jouluna päätettiin, että uusi vauva saa tulla, mikäli on tullakseen. Olin kuitenkin henkisesti varautunut, että tätä uuttakin tehdään se sama vuosi mitä esikoistakin, joten yllätys oli tosi suuri kun heti tärppäsikin!

Oireina on tällä hetkellä lievä pahoinvointi, tosi kova väsymys ja jatkuva huonotuulisuus. Odotan tosi kovasti, että nämä alkuraskauden oireet alkaisivat jo väistyä, tuntuu että siitä on vasta niin vähän aikaa kun koki nuo kaikki edellisen kerran.

Ja hei jos joku osaava jaksaa perustaa uuden salaisen syyskuiset 2018 -ryhmän, niin minäkin liittyisin siihen mielelläni!

Olibear/ 32/ la 21.9./ 2. lapsi/ NKL
 
@Emilyn90 onnea ja tervetuloa :)

Omaa tilannetta pakko purkaa johonki...kävin siis pe toisen kerran verikokeessa josta soitin tuloksia KOKOPÄIVÄN kunnes illalla sain jonkun puhelimen päähän ja hän sanoi ettei oo valmis, lukee vain näyte otettu. Soitin la sama juttua mut hän soitti sitten keskussairaalaan ja sielä kerrottin ettei näytettä ole vastaanotettu. Eli verinäytteeni on venynyt täällä tuppukylän jääkaapissa koko vkonlopun vaikka sillätöin kävin pe AAMUNA että ehtii kuljetukseen.

No tänään soitan ja soitan ja neuvolasta kaikki on poissa kukaan ei vastaa missään eli mä en saatana tiiä vieläkään yhtään mitään. Eli ei mitään hajua onko keskeytynyt keskenmeno (koska ei verta) tuulimuna, kohdunulkoinen, oonko raskaana laisinkaan ja kuvitellu 7 testin positiivisen tuloksen. Vai mitä hemmettiä....:cry: Oikeesti kohta leviää pää.

Viikojahan pitäis olla 7+5

Nyt sain puhelun, perjantain hcg oli noussut vain 300 keskiviikkoaamuisesta. Se kun pitäisi tuplaantua puolessatoista päivässä.
Ke 2125
Pe 2425
:(
Voi ei :cry: teillä tais olla vielä hirmu pitkä yritys takana, epäreilua :( voimia tulevaan. Mulla tärppäs keskenmenon jälkeen tokasta kierrosta, lääkäri silloin sanoin että usein keskenmenon jälkeen raskautuu paremmin, toivon että teillä käy niin :oops:
 
Uusi ilmoittautuu.. Neljäs tulossa, La 25.9. Tätä jo jonkun aikaa yritetty ja vihdoin tärppäsi Neuvola vasta ensi viikolla joten hieman kateellisena lukenut kun toiset jo käyneet ultrassa :eek:

Kokeilin tuota ryhmää perustaa, mutta vaatii yhden kaverin vähintään tai spostin? Kokeilisiko joku lähettää yksärillä niin kokeilisin?
 
Kiitos Eveliss. Sähköpostiin tuli ryhmän linkki, mutta se sanoo ”Pyytämääsi sivua ei voida juuri nyt näyttää. Se voi olla väliaikaisesti poissa käytöstä, klikkaamaasi linkki voi olla rikki tai vanhentunut, tai sinulla ei ole oikeutta katsoa sivua.” (n) No, pitää kokeilla vähän myöhemmin uudestaan!
 

Yhteistyössä