Syyskuiset 2018

@Toiveinen toivottavasti päivät menee nyt nopeesti ja teidän ultra aika koittaa! :)

Täällä jatkuu oksentelu. Tänä aamuna huomasin ettei rinnat ole enään turvoksissa eikä arat joka säikäytti kovasti, toivottavasti ei tarkota mitään. Mahaa ei turvota mutta ajoittaista kipuilua on selässä ja mahassa vasemmalle painottuen. Nt ultra 20.2, sinne asti pitäs jännätä et onko kaikki hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveinen
Täällä ensimmäinen raskaus, laskureiden mukaan 6+6 ja la 18. tai 19.9.2018.

Vielä on epätodellinen olo, onko tää totta. Lisääntynyt keskenmenoriski ja kohdunulkopuolinenriski PCOS:n takia kummittelee mielessä ja luo pientä painetta.

Ensimmäinen neuvola vasta 15.2.2018.

Facebook -rymän tiimoilta laitan viestiä @Coolmama :lle
 
Jee, mä pääsen ultraan loppuviikosta, terkka vastas viimein viestiin ja oli ollu lomalla. Nyt vaa pitäis saaja se vastaa puh :) ke on 7+0 joten eiköhän siel sit jotain näy jos on näkyäkseen. Toki laitteista en tiiä ko edellisen kerran 10 vuotta sitte tarvittu niitä... vähän pelottaa mut eipä tarvii jossitella.
Ja nyt ultra varmistui, keskiviikko aamuna :p:love: pelottaaaaa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mimpsu93
Mammuli82 / la 30.9 ehkä/ 3 lapsi/ pkssk

Moi kaikille. En ole vielä ehtinyt lukea kaikkien juttuja, mutta teen sen. Alkumetreillä tässä ollaan ja km takana lokakuun lopulta..joten katsellaan.
Neuvolaan en ole vielä soitellut, ajan saa ehkä raskausviikolle 9-10. Ajattelin pyytää varhaisultraa km takia. Viimeksi kävin yksityisellä 6+4 ja km tuli vk11+2, keskeytynyt luultavasti viikoilla 7-8. Tuntuisi hurjalta maksaa taas 170e kodinhoitotuella. Kolmas sektio tulossa...iiik!
 
Moi kaikille!

Mä tein tänään positiivisen testin, ja muutaman päivän olinkin jo "tiennyt" raskaudesta. Jännää, miten se yhtäkkiä vaan välähtää mieleen, ja sitten vaan on varma. Samoin mulle kävi viime kesänä, vaikka se raskaus olikin tuulimuna.

Inhottaa jotenkin käyttää samaa nimimerkkiä kun edellisellä epäonnisella kerralla, mutta en osannut poistaa tätä pystyäkseni tekemään uutta:D Mutta ehkä selviän tälläkin.

Yritän nyt olla olematta niin innoissani kun viimeksi, ja toivon että pääsisin mahdollisimman pian ultraan näkemään, onko siellä mitään. Mutta tietysti on vaikeaa pidätellä tätä salaista onnen tunnetta:love:

Mulla ei ole muistissa viime menkkojen alkamispäivää. Tällä viikolla tulee kuitenkin 6 viikkoa raskautta täyteen. Tissit on superpainavat, turvonneet ja kipeät ja niitä polttelee välillä inhottavasti. Jonkun verran olen tuntenut kuvotustakin, mistä olen onnellinen, koska tuulimunaraskaudessa sitä ei ollut:rolleyes:
 
Johan on ollut jännät päivät lauantaista asti.
Lauantaina tuli kova kipu ja supistuksia ja verta todella paljon hyytimien kera. Tänään pääsin ultraan ja olihan iloinen yllätys kun siellä oli kaikki hyvin. Hyvin löi sydän eikä mitään syytä löytynyt lauantain tapahtumille.
Koskahan tästä raskaudesta voisi alkaa nauttimaan, eikä tarvitse koko ajan pelätä pahinta..
No mutta pääasia että olen edelleen raskaana kunnes toisin todistetaan
La pysyi samana 9.9
 
Moikka kaikille! :)
Mulla on aika vähän raskausoireita... Tai siis tuntuu siltä, koska pahoinvointia ei ole oikeastaan ollenkaan, vaikka aiemmissa raskauksissa on ollut. Rinnat on hieman arat, ja pulssi on välillä korkea, mutta sekin tasoittuu kun vaan malttaa levätä. Ja mahaan alkaa sattua jos liikaa touhuan. Niin juu, ja isoin oire on jatkuva palelu!
En kyllä usko raskautta todeksi, ennenkuin pääsen ultraan, :D enkä millään malttaisi odottaa ultraa, siihen on kuitenkin vielä aikaa 4-5 viikkoa! :confused:

Onko täällä muita jotka ei aio liittyä facebook - ryhmiin? Itellä ei ole facebookkia, niin aion kirjoitella täällä palstalla vaan. :LOL:
 
Hei! Täällä odotetaan mieheni kanssa esikoista ja jännittää kamalasti! Olisi hienoa päästä fb ryhmään mukaan ja kuulla muiden kokemuksia ja osallistua keskusteluun. La 28.9 ja viikot 5+3 varhaisultran varasin 13.2 ja ensimmöinen neuvola 19.2
 
Vitsi kun aika matelee! Oispa jo kevät ja tuntis vauvan liikkeet. Kauhee ku yhtään ei tiiä onko tuolla vielä elämää. Oireita tulee kuulosteltua liiankin tarkkaan ja jos joku päivä on oireettomampi eli siis etten oksenna ni sit oon ihan sydänkurkussa. Jossain raskaus viikko viikolta jutussa luki että pahoinvointi vois alkaa helpottaa kymmenellä viikolla ja johan tässä ollaan kohta siellä. (Onks muita kuka ei tajua tätä et puhutaan yheksännestä viikosta kun on rv8-8+6 jne. :D)

8+2
 
Ainiin tässä nämä: pienimatkassa 22 v., 1. lapsi, la 26.9.

Oon huomannut nyt muutaman kerran näön sumentumista, hassua että sekin voi olla raskausoire:ROFLMAO: Onko muilla samaa?

Ajattelin soittaa huomenna neuvolaan, jos pääsisin ensi viikolla ultraan:love:
 
Mulla kaukonäkö heikkenee välillä, enkä enää näe bussin numeroita kyllä ikinä kovin kaukaa. Värien kanssa on autoja häiriöitä. Saatan siis nähdä jonkun sävyn aivan toisena jonkin aikaa ennen kuin näkö palautuu. Aivan ihmeellistä, enkä ole ikinä edes lukenut tällaisesta.

LA muuttui neuvolan mukaan 4.9., koska tein testin 26.12. Sitten saa odottaa 13+1 ennen kuin näkee oikean päivämäärän. Mä en muista lainkaan edellisiä kuukautisia edes viikolleen, joten siksi hassua, ettei pääse varhaisultraan kunnalle.

Nyt siis kai 9+0
 
Noita viikkoja hämmentää vielä sekin, että jotkut puhuvat suomen kielellä järkevästi yhdeksännestä viikosta, kun ollaan vaikka 8+3, mutta jotkut appit ja sivustot taas vasta 9+0 alkaen.

Sitten tänään huomasin tosi isoja heittoja vaikka alkion koossa eri maiden appien kanssa. Tiedä sitten, mitä uskoa. Siis kuitenkin länsimaisen ravitsemuksen maiden appeissa, kuten englantilaisessa.
 
Ja voisinpa minäkin itsestäni jotain antaa
5. lapsi tuloillaan, vanhin 10, nuorin 1.5v ja häntä vielä imetän. LA ei vielä tiedossa mutta loppukuuhun menee, huomenna varhaisultra sen selvittämiseksi ja jännittää

Raskausoireita mulla ei oikeestaan oo ollu yhdessäkään raskaudesta, ei pahoinvointia, ei tissit kipeitä... Vähällä oon päässy
 
Hei! Jossumama liittyy ryhmään. 32 vuotta, LA 27.9., 4. lapsi tulossa, K-SKS. Tää ketju on kauheen pitkä jo ja mä oo vasta hypänny kyytiin eli mites tuo fb-ryhmä homma menee? Hirvee tarve olis päästä jakamaan tätä raskauden iloa ja jännitystä kanssa odottavien pariin ❤
 
Hei, onnittelut ja tervetulo toivotukset uusille :love:

Mä kävin siellä ultrassa aamulla..siellä ei näkynyt mitään. Ei kertakaikkisesti yhtään mitään. Mä en nähny, en kyl osaa kattookaan mutta ei nähnyt hoitsukaan. Ainut mitä se sanoi että kohtu olis laajentunu. Vittu että mä sekoan. Mä en kestä. Kävin verikokees, iltapäivällä saan tulokset ja perjantai aamuna meen kans ja ensvkol kai ultrataan uudestaa. Vitun saatana. Viikothan mulla pitäis olla 7+0.
 
Hei, onnittelut ja tervetulo toivotukset uusille :love:

Mä kävin siellä ultrassa aamulla..siellä ei näkynyt mitään. Ei kertakaikkisesti yhtään mitään. Mä en nähny, en kyl osaa kattookaan mutta ei nähnyt hoitsukaan. Ainut mitä se sanoi että kohtu olis laajentunu. Vittu että mä sekoan. Mä en kestä. Kävin verikokees, iltapäivällä saan tulokset ja perjantai aamuna meen kans ja ensvkol kai ultrataan uudestaa. Vitun saatana. Viikothan mulla pitäis olla 7+0.
Voi ei, tosi hermoja raastavaa! Kovasti tsemppiä ja onnea matkaan ❤ Toivotaan että kaikki hyvin.
 
Tervetuloa hei taas kaikille uusille ja tsempit meille kaikille! :)

Voi ei @Mininen85 :cry: Josko hoitaja ei vaan saanu näkymään? :unsure:

Täällä myös tänään ar-ultrassa käyty ja siellä sykki pieni sydän, ihan hullua.. Itku pääsi heti, kun hurja sykkeen ääni kuului ja pikkunen sydän löi.. :oops: Viikot vastas omia laskuja aika hyvin, eli 7+1 ja la kaiketi 18.9. Kumpa vain nyt pieni jaksaisi pysyä mukana matkassa. :barefoot:
 
Auttakaa nyt mua :cry:

Mun edelliset menkat on olleet 16.12. Kierto 25 päivää. Ovulaation luulen bonganneeni 27.12.17. Plussatestin tein 11.1.18.

Sain ton verikoe tuloksen ja se oli 2125 ja hoitaja sanoi merkitsevän raskautta joka olisi 4-5 rv;llä. Mutta eikö mun pitäis olla 7+0???

Perjantaina menen verikokeeseen uudelleen ja tuloksen pitäis olla 4200 ja silloin kertoo siis tuosta et olis raskaana ja viikoilla 4-5.

Mä en tajua?
 
Ulta oli yänään ja pieni on lakannut kasvamasta ja diagnoosina keskeytynyt keskenmeno. Faceryhmä on täysi nyt, joten loput voi perustaa vaikka toisen ryhmän :) tsempit kaikille! Ite lähden huommenna naikkarille hakee tyhjennyslääkkeet
 

Yhteistyössä