Syyhyä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mistä te aiemmat kirjoittajat saitte apua ko.vaivaan? Tai mikä auttoi? Millä pääsitte eroon kertomastanne. Kaikki selviytymisvinkit ja -tarinat olisisivat kullanarvoisia. Kiitollisena ne otettaisiin vastaan.
 
vierailija
Hei, onko täällä vielä vastaavasta kärsiviä? Tai te, jotka kirjoititte pari vuotta sitten, miten te selviydyitte, miten pääsitte eroon tästä hirveästä vaivasta? Selviytymistarinat ja -vinkit olisivat kullanarvoisia
 
vierailija
Miten järvisyyhy, mistä järvistä sen saa? kaikistako vai meneekö siinä joku kokoraja että ihan isoimmista ei voi saada?
Jörvisyyhyä taitaa olla matalilla rannoilla / järvissä. Tavallinen, perinteinen suom. Järvisyyhy ei ole pitkällinen vaiva , sillä ko.loinen ei elä ja lisäänny ihmisessä. Vain vesilinnuista. Eli on kiusallinen, muttei jää ns päälle. Mutta mistä tietää, onko tullut jotain uusia kantoja lintujen mukana ja ilmaston lämpenemisen myötä.
Tämä on erityyppistä, mistä ihmiset ovat kirjoitelleet...h..vetillinen vaiva.
 
vierailija
Mitenhän aloittajan kävi?

Mulla ollut jo yli pari vuotta täysin samaa vaivaa. Olen käynyt monilla eri yksityisen ja julkisen puolen lääkäreillä. Kukaan ei ole osannua sanoa mistä voisi olla kyse, lähinnä mennyt psyykeen piikkiin lopulta. Kaikennaailman antihistamiinit ja kortisonivoiteet on kokeiltu ja mikään ei ole edes helpottanut.

Olen myös tehnyt pari kertaa Nix voitelut ja käyttänyt kahdesti Stromectol pillereitä ja todella neuroottisesti siivonnut kumihanskat kädessä.
Kutina ja mustien pisteiden tulo lakkasi muutamaksi viikoksi ja sitten palasi samanlaisena takaisin. En toki voi olla varma että johtui hoidosta. Jos johtui sain syyhyn takaisin jostain muualta...

Ihossani ei ole missään vaiheessa näkynyt nypyn nyppyä tai ihottumaa tai punoitusta. Ainoastaan pistelevää kutinaa ja ihosta tulee mustia pisteitä/muruja ulos. Kutinaa on pitkin päivää ja enemmän se päiväsaikaan minua vaivaa kuin öisin. Öisin en herää kutinaan. Ne mustat pisteet eivät liiku ja ovat niin pieniä että suurennuslasilla katsomalla näyttävät silti vain pikkiriikkisiltä mustilta pisteiltä. Jos jostain kohdasta kutiaa ja pyyhäisen sormella niin sormenpäässän yksi tai muutama musta hippunen.

Pahiten itselläni kutiaa päänahka, silmänurkat, korvakäytävät, sieraimet sisäpuolelta, kulmakarvojen seutu, otsa, kyljet, selkä ja jalkapohjat. Kutinaa on kuitenkin ihan joka paikassa paitsi suun sisäpuolella.
Miten sinulle kävi? Miten selviydyit? Mistä sait avun?
 
vierailija
Pelottavaa lukea näitä ketjuja, kun on samaa oiretta, tuntuu että kukaan ei yritä esim kaivaa punkkeja esiin, päällisin puolin tutkimisen jälkeen kuulee vaan että ei tää näytä syyhyltä. Haluaisin kuulla selviytymistarinoita, haluaisin kuulla lääkäriltä ihan oikean selityksen mustista muruista.
Miten sinun kävi? Saitko selvyyttä? Pääsitkö eroon vaivasta? Miten?
Kiitos, jos viitsit vastata, tai kuka tahansa muu, joka on vastaavasta päässyt.
 
vierailija
Onko hyvä merkki, että ivermektiinin ja permetriinivoiteen jälkeen, parin päivän päästä ihosta puskee kauttaaltaan mustaa karvanöyhtää/haituvaa, pisteitä tms.?
 
vierailija
Onko muilla ollut ihossa tai päänahassa sellaisia tummia, ohuita ja eripituisia kiekuroita, jotka voi olla eri asennoissa; sykkyrällä tai suorassa? Näissä kohdissa on yleensä ensin kutissut ja sitten jos on pyyhkäissyt desinfektioaineella tms, niin on tullut näitä. Tai entä lyhyempiä ja paksumpia pätkiä, jotka voi olla vähän kaarella?
Mitä h..vettiä ne on!! Kuuluvatko johonkin syyhykantaan? Noita kaikkia voi olla myös kasvoissa, jos pyyhkäisee.
 
Karstasyyhy
Mulla ollut jo kolmatta vuotta ja kauttaaltaan kärsin. En oo jaksanu enää ees hoitaa kun mikään ei auta tähän muu kuin yöksi Lyricaa kitusiin 450mg (samaan paikkaan punkissa vaikuttaa kuin permetriini). Ei tosin kuole silläkäännpunkit, tulleet immuuniksi. Mutta ainakin saa olla rauhassa siltä helvetilliseltä pistelyltä. Nenän sisällä niitä on paljon, poskionteloissa öisinnkalvaa ja aivastuttaa, uloshengityksen mukana lentelee putuja... Korvissakin liikehtivät (etenkin vas.) että vihloo pään sisään ja rutina kuuluu tärykalvolla. Kissoille tarkoitettua ivermektiinikorvageeliä tilasin ulkomailta ja sitä laittanut harvakselti. Hevosten ivermektiinipastaa annostellut omiin painokiloihin ja nämä kaikki ovat auttaneet, tosin vain hetken. Terveydenhuolto ei auta. On tosiaan päässä vain vikaa ja iholla piirtopaukamointia sekä herkkä atooppinen iho. Kiitos ja aamen. Hohhoijjaa... Selkä on syöty pilalle ja kutinaraudalla sitä raapinut, kaveri laittanut vuoronperään parinlaista ruusufinnisalvaa sit sinne suihkun jälkeen. Rozex® eka tulehduksiin ja Soolanra® punkeille. Yöksi sitä Lyricaa sitten. Vältellyt lisäksi aineita jotka aiheuttavat punkkien kuhinaa ihossa, kuten kahvin nauttiminen (kofeiini) ja hiilarit. Käsidesillä voidellut välillä. Tällä tapaa pysynyt jotenkin hengissä.
 
itsellä oli myös oireita.Lääkäri kirjoitti jonkun tulehduslääkkeen joka annosteltiin painon mukaan sain myös salvaa kutinaan.Noilla lähti kutina mutta jäljelle jäi ihoon pyöreitä punertavia laikkuja jotka ei lähtenyt kutinan myötä.Pitäisi varmaan apteekista hakea lisää tuota salvaa.Tämän lisäksi heitin patjan roskikseen,ja samaa reittiä menivät myös,peitto,lakanat,tyyny,sekä tyynynpäällinen.Eli käytännössä kaikki.Desinfioin huolellisesti myös koko sängyn joka paikasta runsaalla desinfiointi aineella.
 
vierailija
Mulla ollut jo kolmatta vuotta ja kauttaaltaan kärsin. En oo jaksanu enää ees hoitaa kun mikään ei auta tähän muu kuin yöksi Lyricaa kitusiin 450mg (samaan paikkaan punkissa vaikuttaa kuin permetriini). Ei tosin kuole silläkäännpunkit, tulleet immuuniksi. Mutta ainakin saa olla rauhassa siltä helvetilliseltä pistelyltä. Nenän sisällä niitä on paljon, poskionteloissa öisinnkalvaa ja aivastuttaa, uloshengityksen mukana lentelee putuja... Korvissakin liikehtivät (etenkin vas.) että vihloo pään sisään ja rutina kuuluu tärykalvolla. Kissoille tarkoitettua ivermektiinikorvageeliä tilasin ulkomailta ja sitä laittanut harvakselti. Hevosten ivermektiinipastaa annostellut omiin painokiloihin ja nämä kaikki ovat auttaneet, tosin vain hetken. Terveydenhuolto ei auta. On tosiaan päässä vain vikaa ja iholla piirtopaukamointia sekä herkkä atooppinen iho. Kiitos ja aamen. Hohhoijjaa... Selkä on syöty pilalle ja kutinaraudalla sitä raapinut, kaveri laittanut vuoronperään parinlaista ruusufinnisalvaa sit sinne suihkun jälkeen. Rozex® eka tulehduksiin ja Soolanra® punkeille. Yöksi sitä Lyricaa sitten. Vältellyt lisäksi aineita jotka aiheuttavat punkkien kuhinaa ihossa, kuten kahvin nauttiminen (kofeiini) ja hiilarit. Käsidesillä voidellut välillä. Tällä tapaa pysynyt jotenkin hengissä.
Miten ihmeessä olet jaksanut ... onko sun ihosta puskenut vastaavia mustia pisteitä tai pätkiä tms, mitä yllä kuvattu? Onko sulla mennyt hiuspohjaan?
Tuollaista kärsimystä monta vuotta ! Hirveä maa ...
 
Pääsitkö Kokardi sinä eroon? Miten ne punaiset läntit?
kyllä kutinaa ei ole enää ollut laisinkaan mutta nuo punalaikut on jääneet muistoksi vaivasta.Tästä on nyt vuoden verran aikaa kun vaivaa hoidettiin.Muuten tuo petivaatteiden hävittäminen ei ole oikeastaan tarpeen mutta kyllä ne pitää kuitenkin pestä mahdollisimman kuumalla vedellä pesukoneessa että kaikki punkit kuolee niistä.
 
Syyhyn Hoitoon - https://topeuro-shop.com Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. Yksi kuuri = koko vartalo voitelu (erittäin tarkasti kokonaan) yhtenä iltana ja tämä toistetaan 2 viikon päästä. Itse tein kyseisen kuurin 2 kertaa eli minulla kesti 4viikkoa homma yhteensä koska otin täysin varman päälle ja se jälkikäteen ajateltuna kannatti täysin.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kannattaa kokeilla silikonitonta shampoota. Itsellä kutisi ranteet ja jalat hirvittävästi, mutta ei näkynyt ulospäin mitään. Erittäin hieno suomalainen Koivu-shampoo ja Linna-shampoo hetken aikaa käytössä, ja levitin Rexona-pesuainetta huolella käsivarsiin ja jalkoihin suihkussa, niin hetken päästä loppui kutina myös muualla vartalossa, oisko ollut jokin allergiareaktio :)
 
vierailija
Mitenhän aloittajan kävi?

Mulla ollut jo yli pari vuotta täysin samaa vaivaa. Olen käynyt monilla eri yksityisen ja julkisen puolen lääkäreillä. Kukaan ei ole osannua sanoa mistä voisi olla kyse, lähinnä mennyt psyykeen piikkiin lopulta. Kaikennaailman antihistamiinit ja kortisonivoiteet on kokeiltu ja mikään ei ole edes helpottanut.

Olen myös tehnyt pari kertaa Nix voitelut ja käyttänyt kahdesti Stromectol pillereitä ja todella neuroottisesti siivonnut kumihanskat kädessä.
Kutina ja mustien pisteiden tulo lakkasi muutamaksi viikoksi ja sitten palasi samanlaisena takaisin. En toki voi olla varma että johtui hoidosta. Jos johtui sain syyhyn takaisin jostain muualta...

Ihossani ei ole missään vaiheessa näkynyt nypyn nyppyä tai ihottumaa tai punoitusta. Ainoastaan pistelevää kutinaa ja ihosta tulee mustia pisteitä/muruja ulos. Kutinaa on pitkin päivää ja enemmän se päiväsaikaan minua vaivaa kuin öisin. Öisin en herää kutinaan. Ne mustat pisteet eivät liiku ja ovat niin pieniä että suurennuslasilla katsomalla näyttävät silti vain pikkiriikkisiltä mustilta pisteiltä. Jos jostain kohdasta kutiaa ja pyyhäisen sormella niin sormenpäässän yksi tai muutama musta hippunen.

Pahiten itselläni kutiaa päänahka, silmänurkat, korvakäytävät, sieraimet sisäpuolelta, kulmakarvojen seutu, otsa, kyljet, selkä ja jalkapohjat. Kutinaa on kuitenkin ihan joka paikassa paitsi suun sisäpuolella.
Kirjoituksestasi useampi vuosi, selvisikö syy?
 
vierailija
On sama vaiva, iholla näkyy myös käytäviä ja paljon näppyjä ja läikkiä. Mustia kovia hippusia tulee silloin tällöin ihosta. Nenän sierainten sisäpuoli kutisee myös, jälkiä on joka puolella, myös kasvoissa, kutissut myös korvat ja silmät. Olen saanut Scatolia jo 3 kertaa, muut perheenjäsenet 2 krt, ja käyttänyt rikkivaseliinia ja BioNixiä ja siivonnut vaikka kuinka, mutta ei vaan ole mennyt pois. Todella epätoivoista. Googlasin ulkomaisia lääkkeitä, joita on netissä, mutta lukemani perusteella olisi laitonta tilata lääkkeitä ulkomailta. Osa niistä muista lääkkeistä vaikuttaisi tehokkailtakin, miksei niitä voi saada Suomesta? Tämä on kamala piina.
 

Yhteistyössä