Syy lapsettomuuteenne

Hei kanssasisaret!
Olisi kiva tietää mikä teillä on ollut syynä lapsettomuuteen? Meidän tapauksessa miehellä siittiöiden laatu sekä liikkuvuus aika huonot. Minulla munatorvet tukossa. Ikää minulla 32 v. ja miehellä 39 v.
 
Miehen harvat, huonosti liikkuvat ja vielä epämuodostuneet siittiöt. Ja nyt ollaan ihan kypsiä kun klinikalla sanottiin että ICSI ratkaisee kaikki meidän ongelmat. Eipä oo ratkaissut. Negaa vaan niin tulokset kuin tiliotekin. Kovasti on tehty töitä ja löydetty että runsaat määrät foolihappoa, e-vitamiinia ja sinkkia sekä L-karnitiinia voivat parantaa siittiöitä oleellisesti ja pienikin muutos voisi olla meille se ratkaiseva onnistumistekijä. Lisäksi mies laihduttaa vaikkei ole ylipainoinen mutta meinaa päästä BMI suositusten alarajoille ettei rasvakudoksessa muodostuva estrogeeni häiritse siittiöiden muodostumista. Kaiken huippuna kulkee kotona löysissä verkkareissa ilman alkkareita että kivekset olisivat viileämmät kun meillä voi miehen hieman normaalia korkeampi ominaislämpökin haitata. Siittiöiden kehittyminen vie miltei 3 kk joten alkukesästä nähdään miten käy. Seuraava ICSI olis tavoitteena kesäkuun alussa. Luomuihmeeseen on jo usko mennyt. Inseminaatiotkin peruttu yksityisen klinikan taholta siittöiden laadun vuoksi.
 
Selittämättömiä ollaan, molemmissa pientä vikaa... Mutta sen ei pitäisi vaikuttaa lapsen saantiin, minulla kilpirauhasen vajaatoiminta joka on lääkkeillä hallinnassa ja miehellä vain 6 % normaaleja siittiöitä. Mutta meille sanottiin, että kyllä niillä pitäisi onnistua.
Minusta olisi parempi jos olisi selkeä syy miksi ei onnistu !
Tsemppiä kaikille !
T:maariaa
:wave:
 
Meillä vika miehessä, hänellä harvat, huonosti liikkuvat ja vielä epämuodostuneet siittiöt. Yritimme tuloksetta 1,5 vuotta. Minulla kaikki kunnossa.
Eka ICSI meni pieleen, nyt on menossa PAS esivalmistelut.
Minä 27v ja mies 30v. Ekaa lasta mekin yritetään.
 
Meillä kanssa syynä miehen simpat. Niitä on vähän (2 milj/ml), liikkuvat huonosti ja ovat epämuotoisia. Nyt mieheltä löytyi huomattava määrä kiveskohjuja ja ultraavan lääkärin mukaan saattavat hyvinkin vaikuttaa siittiöiden laatuun. Kovasti vaan mietiskelen miksi tota ei ole aiemmin tutkittu kun hoidoissa oltu jo kuitenkin puolitoista vuotta ja suoraan ICSI:llä lähdettiin täälläkin. Nyt siis menossa toisen ICSI:n ensimmäinen ja ainoa PAS.

Siisami pp 4
 
Siittiöt sotapolulla täälläkin päin... Niitä on paljon, mutteivat liiku, paitsi pari prosenttia paikoillaan. Lisäksi epämuodostuneita on normaalia enemmän. Näytteistä on löytynyt myös runsaasti siittiövasta-aineita. Olisi mukava tietää mistä johtuu että siittiöiden laatu on viime aikoina huonontunut?? Itse olen miettinyt, että mistä sitä tietää ikinä minkälaisia vaikutuksia esim. nykyajan tekniikalla on. Mies on usein maannut tuntikausia läppäri sylissään, tuskin silläkään on positiivista vaikutusta ollut...
Suoraan ICSI-hoitoon lähdettiin, muista ei hyötyä meidän tilanteessa. Ensimmäisestä hoidosta nega, nyt jännätään PASin kanssa.
 
Meillä myös syynä miehen vähäiset, epämuodostuneet ja huonosti liikkuvat siittiöt. Minusta ei vikaa ole löytynyt, mutta hieman jo epäilen että jos jotain vikaa olisi. Viimeksi kyllä lääkäri vähän epäili, että miehessä olisi enemmänkin jotain pielessä. Icsissä ei nimittäin alkiot jakautuneet 4- tai 6-soluisista eteenpäin. Kuulemma siihen asti säätelee jakautumista naisen solut ja tuosta eteenpäin miehen. Meillä myös tuon icsin piti olla vaan rutiini juttu ja "helppo" raskautuminen. No eipä ollut. Eikä pakaste siirtokaan tuonut tulosta. Nyt sitten mietitään jatketaanko ollenkaan hoitoja.
Pienenä toivonkipinänä on luomu plussa 3 vuoden takaa, silloin kuitenkin km rv11+.
Ikää nyt siis minulla hiukka vajaa 27v ja miehellä 28v.
 
RobottiRuttunen Meillä on samanlainen tausta. Taustalla kolmen vuoden takaa luomukeskenmeno aivan alkumetreillä. Lähdettiin hoidoissa liikkeelle ICSIllä huonojen simppojen takia. Kahden päivän jälkeisessä siirrossa alkiot olivat toppeja ja niitä siirrettiin kerralla kaikki saadut kaksi. Lääkäri oli todella toiveikas ja siksi myös me itse uskoimme helppoon ratkaisuun. Mutta tyylipuhdas nega pudotti korkealta ja kovaa maanpinnalle. Seuraavat kaksi ICSIä on tehty kolmen päivän viljelyllä ja tuolloin on huomattu, että alkiot ovat olleet ns hitaita eli 4- tai 5-soluisia. Ja molemmilla kerroilla on tullut negat. Minulla tulee munasoluja niin vähän, että koskaan ei päästä PASeihin asti. Meille lääkäri on kuitenkin sanonut, että vielä tässä vaiheessa alkion jakaantumista säätelee naisen solut. Me olemme aloittamassa viimeistä hoitoa ja mieli on jo kovasti siirtynyt adoption suuntaan. Eli viimeisessä hoidossa ei stressin pitäisi ainakaan olla estäjänä, sillä odotukset ovat aivan nollassa.
 

Yhteistyössä