Syy lapsettomuuteenne

km. 12/07 sen jälkeen yhdet menkat ja toiset teroilla. nyt menossa eka clomikierto. syynä siis hyvin sekainen kierto ja hormoonit todella sekaisin, ainakin toivon niin :ashamed: PCO:ta ei ole todettu ja kilpirauhas ja progestronikokeet kunnossa. kaiken siis pitäisi olla kunnossa, vaan ei luomuna ovista tule, syytä ei ainakaan vielä ole.
 
Meillä syy lapsettomuuteen on miehen siemennesteessä, vasta ainetta oli jonkinlaista, en nyt muista termiä mut ilman pesua ei tahdo onnistua, mutta ihan radikaalistikaan sitä ei onneksi ole. Miehelle lääkkeenä myös clomifen, oli nimittäin alentunut testosteronitaso viimevuoden puolella. nyt n 6kk niitä jo syöneenä voi ainakin ite sanoa että parannusta on ihan suunnattomasti määrään tullu, verikoe sit ratkaisee miten on vaikuttanut ja sit ihan simppatesti, kysykää toki omillekin puolisoillenne josko voisivat saada clomeja, toisille toimii toisille taas ei. Itellä kaikki ok, tuubat auki jne. syksyllä toinen ivf hoito oysissa, eka meni kesken rv7,ja ehkä sitäennen yks iui hoito vielä tehään. mut aika näyttää sen sit
 
vielä siitä simppatestin määrästä, vuos sitten tehtii kaks iui hoitoa niitte yhteydessä sit ne testit, ekassa oli vain 9milj/ml mut tokassa sit hurjasti enempi n22milj/ml.. silloin siis ei vielä edes ollut noi clomit miehellä käytössä ja silloin myös kovasti veti kessua, nyt vuos ilman röökiä ja nuo lääkkeet on voinutkin parantaa laatua huomattavasti
 
Selittämättömiä ollaan, tai en tiedä missä määrin ne mitä on löytyny, vaikuttaa..
Miehellä puuttuu nopeet siittiöt. Myös ph oli normaalia vähä korkeempi ja normaalimuotosia 8%. Kuitenkin se 'normospermian' määre täyttyi kun niitä liikkui se yli 50%.
Mulla ohuehko limakalvo, kp24 9mm/väh. 1cm. Lisäks oon epäilly lievää endometrioosia. Loppukierrossa inhottavia jomotuksia ja joskus tiputteluakin :( Onneks ei kuitenkaan niin sietämättömiä että olis särkylääkettä joutunu ottaan (koputtaa puuta..) ;)

Kyllä sitä miettii että kummastakohan tai mistä tää eniten johtuu, ja onkohan mitään toivoo onnistua joskus luonnostaan..vai onko se kuitenki niin epätodennäköstä ettei enää kannata, usko ainakin alkaa oleen parin vuoden jälkeen aika vähissä.. :'( Pakkohan sinne hoitoon sitten varmaan kesällä on mennä.

Kumpikin täyttää tänä vuonna 31, mies enskuussa ja mä syksyllä.
Mulla on nuoruudesta (eri miehen kanssa) 11v poika :heart:
 
miehestä johtuva lapsettomuus. 98% liikkumattomia ja epämuodostuneita siittiöitä.2%normaaleja,mutta ympyrää kiertäviä tai paikallaan pysyviä siittiöitä.saatiin joku tuomiokin asiaan mutta en nyt muista sen nimeä hoitomuotona nyt kuitenkin ICSI ja ekasta "aika pieleen meneestä hoidosta tuloksena terve tyttö.
 
Suzyanne
Minussa ainakin syy, miestä ei ole vielä tutkittu.

Mulla munasarjat poistettu kystien takia. Eka kysta poistettiin 10/94, se oli 12 cm halkaisijaltaan, tuhosi munatorven ja munasarjan, mitään ei jäänyt jäljelle. Sitten 11/96 sama toisella puolella, 10 cm halkaisijaltaan oleva kysta, silloin tehtiin säästävä leikkaus, 20 % kudosta sekä munatorvi jäi jäljelle, mutta hormonitoiminta loppui kokonaan. Sitten 8/07 tuli tuohonkin jämään iso kysta, ja loputkin poistettiin.

Kohtu kuitenkin tallella, niin olemme juuri aloittelemassa Ivf:ää luovutetulla munasolulla. Tuolla "Luovutettu munasoluhoito"-ketjussa olenkin nyt hengaillut sen jälkeen päivittäin, kun tämän palstan viime viikolla löysin. =)
 
Mulla lievä mut erittäin tyypillinen pco, miestä ei vielä tutkittu. Eka raskaus sai alkunsa normaalisti mutta meni kesken. Hoitona ollut metut, terot ja clomit, muttei ole tullut johtofollia. Nyt tarkoitus alkaa vissiin viimeinen clomikierto. Menkkoja ei enää myöskään näy tulevan ilman teroja, joita syön 2pvässä samoin kuin metuja ja clomeja.
 
Miehellä piuhat poikkastu edellisessä suhteessa ja nyt vain katsellaan mitä elämä tuo ja tuleeko tästä minulle ongelma, kun olen kuitenkin miestä reippahasti nuorempi. Ja mahtaako hän tahtoa korjaukseen ryhtyä koskaan, kun omia lapsia kuitenkin jo muutama. Kellään samaa tilannetta? :headwall:
 
Mulla PCO-tyyppiset munasarjat ja sen myötä en ovuloi luomuna joko lainkaan tai en ainakaan kovin säännöllisesti. Aloitin juuri hoitona clomit, jotka parin ekan kierron tutkimusten perusteella tuntuvat toimivan. Riitti onneksi annos 1tbl/pv ovulaatioon, koska sain jo tuosta määrästä kuumia aaltoja ym mukavaa... Niin, miehen sperma oli melko hyvälaatuista, joten hoitona vain nyt clomit, inssiä ehkä harkitaan myöhemmin, jos ei tärppää ns luomukeinoin :)
 
Meillä syynä lapsettomuuten on minun lievä PCO. Munasarjat ei kumminkaan ole tyypilliset PCOlaisen munasarjat eli helminauhamaisuutta ei ole. Miehen sperma oli hyvää "tavaraa". Mulla nyt 4.clomikierto menossa ja jos ei tästä tärppää, niin ensikuussa sitten 1. IUI. =) Lapsettomuuslääkärin mukaan oli hyvät mahdollisuudet onnistua pelkillä clomeilla, mutta näyttää siltä, että tarvitaan muutakin. Jospa se inssi toisi toivotun tuloksen. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RobottiRuttunen:
Meillä myös syynä miehen vähäiset, epämuodostuneet ja huonosti liikkuvat siittiöt. Minusta ei vikaa ole löytynyt, mutta hieman jo epäilen että jos jotain vikaa olisi. Viimeksi kyllä lääkäri vähän epäili, että miehessä olisi enemmänkin jotain pielessä. Icsissä ei nimittäin alkiot jakautuneet 4- tai 6-soluisista eteenpäin. Kuulemma siihen asti säätelee jakautumista naisen solut ja tuosta eteenpäin miehen. Meillä myös tuon icsin piti olla vaan rutiini juttu ja "helppo" raskautuminen. No eipä ollut. Eikä pakaste siirtokaan tuonut tulosta. Nyt sitten mietitään jatketaanko ollenkaan hoitoja.
Ikää nyt siis minulla hiukka vajaa 27v ja miehellä 28v.
Kaikki ihan samanlaista meilläkin, paitsi mä en ole ollut koskaan raskaana.
Lapsettomuus johtuu meillä kans miehen huonolaatuisesta siittiöistä, eka ICSi-neg. PAS-neg. Nyt odottan toisen PAS-in tulosta pp3. Luultavasti taas neg, koska meidänki alkiot ovat tosi hitaita jakautumaan. Siirtopäivänä aina 2-soluisia ollut, pari kappaletta vain 4-soluisia (mutta pitäis jo olla 4-8-ja enemmän soluja).
Todennäköisesti sen takia raskaus ei ala, koska alkion kehitys päättyy kohdussa:(
 

Yhteistyössä