Syövätkö teidän lapset monipuolisesti samaa ruokaa kuin aikuisetkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Galluppi tylsän päivän kunniaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Galluppi tylsän päivän kunniaksi

Vieras
Pakko kysyä, kun yksi sun toinen tuttu on valitellut, että ns. kokoliha on jotenkin ongelma isoillakin lapsilla (siis tyyliin 4-5 v) että ei meinaa mennä mitenkään. Meillä on pojalle pienestä pitäen annettu sitä mitä muillekin, myös pihviä, rapuja jne. ja hyvin kelpaa. Eipä ole tullut mieleenkään, että pitäisi syöttää pelkkää jauhelihaa tms. "lasten ruokaa".

Miten muilla? Syövätkö teidän lapsenne ns. aikuisten ruokaa eli ihan oikeaakin lihaa vai pelkästään jauheliha/lihapulla/nuggetti/makkaratyyliin?

Kyllä meillä siis syödään myös esim. spaghettia ja jauhelihakastiketta tai makkareittoa, en minä sillä...

Kiva kuulla, että muillakin menee. Rupesin vaan ihmettelemään, kun on käynyt ruokavieraita ja yksi sun toinen vanhempi on sanonut, että "kun ei tuo meidän Niko oikein kokolihaa syö", että ollaanko me jotenkin tosi outoa porukkaa. Minusta esimerkiksi pitkään hautunut lihapata kokolihasta on erinomaista ruokaa myös lapsille ja helppoa syödä.

Syövät ihan oikeaa lihaa, mutta vihanneksien suhteen 3-7 vuotiaat meillä on olleet ronkeleita, joten ihan yhtä terveellisesti eivät syö, mutta ainakin noi isommat ovat oppineet, niin eiköhän noi pienemmätkin sitten.

Samaa ruokaa saa. Paitsi jos syödään jotain totaalisesti taaperolle sopimatonta extratulista :D

Mikä ihmeen järki on syöttää lapsille jotain nugetteja, nakkeja ja (eines )lihapullia? Koko lihahan on paaaljon terveellisempää kuin suolaiset ja lisäaineiset nakit. :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä ihmeen järki on syöttää lapsille jotain nugetteja, nakkeja ja (eines )lihapullia? Koko lihahan on paaaljon terveellisempää kuin suolaiset ja lisäaineiset nakit. :o

Minua ihan aidosti hirvittää kaverin 2- ja 4-vuotiaat. Siinä perheessä ei ole varmaan ikinä tehty ruokaa, siis ihan oikeaa. Lapsille on joka päivä pinaattilettuja, maksalaatikkoa tai nakkeja. Kaveri ei vaan osaa laittaa ruokaa ja aikuisetkin tuntuvat syövän einesmoskaa ihan mielellään. Itse en söisi. Melkoinen määrä suolaa ja lisäaineita tulee, jos pelkkää einesruokaa syö.

Taidat olla tuttu, kun meidän niko ei tosiaan syö kokolihaa... Ikää hänellä pian 5v ja AINA olen antanut myös hänelle kokolihaa kun on itse syöty, ei vaan kelpaa. Jauhaa suussaan kun purukumia, ei tykkää ja ei myöskään syö.

Olen sen vuoksi sitten antanut jauhelihapihviä tms. kun itse syömme kokolihaa. Kaikki muu ruoka menee hienosti, mutta kokoliha ei maistu.

syödä vain eineksiä, mutta mitäs varten luulet, että niitä on NIIN montaa sorttia ja kaikenlaista uusavuttomien lättytaikinaaineksia ym? Juuri siksi: kaikki ei osaa tai viitti ja syökööt rauhassa mönjänsä. ONHAN ne pinaattilätyt toki käteviä, mutta suolaa on kaikessa liikaa alle kouluikäisille.

Meillä lapsi syö samaa ruokaa kuin me. Tosin terveellisemmin kun paan hänen lautaselle kukka- tai parsakaalia, palsternakkaa tms ja niitä en ite syö eikä mies.

Kaksi syö, kolmas ei. Kaikille on aina tarjottu ihan samalla tavalla kaikkea monipuolisesti, yksi vaan on nirso. Minulle on ihan turha tulla pätemään tällä asialla.

jauhelihasta saa ihania kokolihapihvejä, takuumureeta: vaan lätkit pihvit suoraan raaasta taikinasta ja maustat pinnaltaan paistamisen jälkeen. Näitä meillä menee simona!

Alkuperäinen kirjoittaja HEI MUUTE:
jauhelihasta saa ihania kokolihapihvejä, takuumureeta: vaan lätkit pihvit suoraan raaasta taikinasta ja maustat pinnaltaan paistamisen jälkeen. Näitä meillä menee simona!

Miten ihmeessä jauhelihasta saa kokolihaa?

Yhteistyössä