Syöttötuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Eli minkä ikäsenä teidän lapset ovat siirtyyneet pois syöttötuolista? Ovatko siirtyneet ihan tavallisille keittiöntuoleille vai onko ollut jonkinlainen koroke?

Itsellänikin kiinnostaa sama asia. Meidän tyty vajaa 2v. ja olen miettinyt kans samaa. Meillä pirttikalusto, joten jänskittää tuleeko neiti penkiltä selälleen.. :/ Ja silläkään en ole vielä siirtänyt kun penkki on vielä liian matala. Syöttötuoli hyvä kun tulee sen verran korkeammalle, helpompi ottaa sapuskaa lautaselta. Et saa nähä millon luovutaan syöttiksestä. Kertokaahan muut miten teillä tehty?

Meillä istuu 2v10kk ja 6v5kk molemmat TrippTrappeissa :). Istuttaisin itse syöttötuolissa niin kauan kuin vaan onnistuu, on siinä tavallisessa tuolissa sitten omat ongelmansa. Ja varsinkin pirttikalusto...mökillä on sellainen ja kyllä se vähän sähläämiseksi tuppaa mennä. Tuttavapiirissä olen nähnyt ainakin semmoisia Ikean korkeita pinnatuoleja, johon on muksut syöttötuolista siirtyneet.

neitimme ovat nyt 1v8kk, jos jotakin lautaselta syötävää niin syöttötuolissa istuvat syömässä,koska on korkeammalla, mutta jos jotain muuta syövät(leipää,hedelmää jne) istuvat pirttipöytämme penkeillä!!!
...saas nähä koska noi syöttärit pois laitetaan, Ei ainaskaan ihan vielä,ehkäpä 2-2½ ja sit saavat suoraan siirtyä "aikuisten" penkeille ilman mitään korokkeita :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2005 klo 09:21 LeenaK kirjoitti:
Meillä istuu 2v10kk ja 6v5kk molemmat TrippTrappeissa :). Istuttaisin itse syöttötuolissa niin kauan kuin vaan onnistuu, on siinä tavallisessa tuolissa sitten omat ongelmansa. Ja varsinkin pirttikalusto...mökillä on sellainen ja kyllä se vähän sähläämiseksi tuppaa mennä. Tuttavapiirissä olen nähnyt ainakin semmoisia Ikean korkeita pinnatuoleja, johon on muksut syöttötuolista siirtyneet.

Meillä esikoinen siirty hieman vajaa 2v. ensin normaalille keittiöntuolille ja sitten, kun saimme hankittua juuri tämän Ikean lasten korotetun tuolin (se vanhempi versio, ei se mikä nyt myynnissä) niin siihen sitten ja voin sanoa, että TODELLA hyvä hankinta - suosittelen =).

Tyttö nyt 2,5v ja siirtyi tavan tuolille (selkänojallinen) tyyny pyllyn alla. Syöttötuoli tarvittiin pikkuveikalle...

Pirttikalustosta.. Siskon luona on sellainen ja tyttö tippuu siitä. Penkki on liukas ja helposti pääsee luiskahtamaan. Onnistuu, jos tyttö on äidin ja isin välissä "vahdissa".

Me otimme tytön ollessa reilun vuoden ikäinen Tripptrapista turvakaaren pois. Nyt tyttö on parivuotias ja istuu edelleen Tripptrapissa. Tosin välillä haluaa äidin tai isin paikalle (meillä selkänojattomat pallit keittiön tuoleina), eikä ole niiltä pudonnut. Mutta syömisen kannalta tavallinen tuoli on vielä vähän hankalan matala.

Lapseni ( nyt 1,9 kk ) joutui luopumaan syöttötuolista ( joka oli lainakamaa ) muutama viikko sitten. Mun piti ostaa Tripptrapp, mutta mitäs turhia !! Pikkumies oppi nopeasti ja turvallisesti kipuamaan tavalliselle selkänojalliselle tuolille. Tyyny pepun alle niin syöminenkin sujuu hienosti ihan itse ! En halua turhia romppeita nurkkiini, joten mitään korotettua istuinta en aio hankkia. Eihän niitä ennenkään ollut !!
Tripptrappiin varatut rahat laitetaankin nyt kesälomareissuun !

Meillä esikoinen ja keskimmäinen siirtyivät aika pian (n. 2v) ihan tavalliselle keittiöntuolille istumaan. Joskus on käytetty tyynyä, mutta ei aina. Kuopus (1v9kk) saa vielä istua syöttötuolissa, mutta mitään ylimääräistä kamaa en minäkään nurkkiin halua, joten sellasia lasten tuoleja (korotettuja) ei hankita.

Olen miettinyt ihan samaa koska siirtäisi pois syöttötuolista. Meillä on sellainen Ikean malli, mistä saa kyllä etuaisan pois, mutta kun se on koko ajan jaloissa :( . Aina tulee lyötyä varvas siihen..mur.

Onko myynnissä sellaisia korokkeita tavalliseen tuoliin? Vielä ei ylety syömään tavallisessa tuolissa vaikka on tyyny alla. (1v9kk). Vai onko meidän pöytä normaalia korkeempi? :/

Yhteistyössä