Syöpähoidot ja hiusten lähteminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Doggytar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Doggytar

Vieras
Mulla on facessa yksi kaveri, joka ilmoitti joku aika sitten että sillä on aivokasvain.
Se meni niihin hoitoihin niin sillä alkoi samalla hetkellä lähteä tukka päästä. Siis lähteekö se oikeesti just samana päivänä kun hoitoja on annettu? Ja sit se veti sen samantien kaljuksi, jonka antoi heti rueta kasvaa takas. Ja ihan näkyy normaalistsi kasvavan.
Mä oon luullu että se tukka alkaa lähteä kyllä, mutta ei ihan heti ekalla kerralla ja että se ei sit hoitojen aikaan kunnolla kasvakaan. Mutta oon näköjään ollu väärässä.
Lisäksi kummastelen, että se ryyppää joka viikonloppu ja hakee työpaikkoja jne. vaikka välillä sanoo että elinaikaa on ehkä puoli vuotta. Sitten se välillä poistaa noi elinaikajutut ja hoidot onkin tepsiny. Sit menee taas ehkä päivä ja taas se tekee kuolemaa ja kaikki voivottelee jne. Tätä jatkuu yleensä koko viikon.
Kummallista.

Minulla irtosi tukkoina jo ekalla viikolla, mutta sitten tasaanti eli oheni, mutta ei mennyt kokonaan kaljuksi.

Muista ihmettelyistäsi en osaa sanoa; joillekin biletys voi olla hyvä tapa rentoutua, toiselle ei ja prignoosit vaihtelevat, samoin kuin sekin mistä "pienistäkin vihjeistä" niitä itselleen luo...

:)

En mä tiedä. Tutulla, jolla oli munasarjasyöpä, lähti hiukset pikkuhiljaa sytostaattijaksojen aikana. Oisko niin, että kolmannella jaksolla oli sit jo ihan kalju? En nyt oo ihan varma. Kai se yksilöllistäkin voi olla, kaikilla ei lähe tukka laisinkaan.

Mulla lähti tukkoina toisen hoitokerran jälkeen, mutta joka syövässä on oma hoitonsa ja omat sivuoireet! Voi olla, että ystäväsi on henkisesti loppu ja peloissaan :(

Eiköhän tuo ole yksilöllistä.
Riippuen kuinka usein esim sytostaatti annetaan, mitä sytostaattia, kuinka vahvana, millä annostuksella, jne...
Toisilla ei lähde ollenkaan, joillakin heti...