syöpä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MÄ"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MÄ"

Vieras
Jos kuulisit joulun alla sairastuneesi syöpään, kertoisitko ihmisille vasta joulun jälkeen. 3 lasta, joista nuorin 2 viikon ikäinen. Eläisitkö normaalisti ja kertoisit ihmisille vasta joulun jälkeen, kun oidot alkavat

On omalta kohdalta tosi vaikea uskoa että pystyisin siinä tilanteessa vaan olemaan ja elämään normaalisti. Luulen että ainakin omalle perheelleni kertoisin jo heti, vaikka sitten jouluna, koska on se sen verran iso asia että sen varmasti haluaisi läheistensä kanssa jakaa. Miehen perheelle ehkä kertoisin vasta joulun jälkeen ellei siihen jostain syystä avautuisi hyvää tilaisuutta aiemmin. En tiedä, kauhea tilanne missä vaiheessa vuotta tahansa..

riippuu syövästä ja sen ennusteista. mut luulisin että kyllä kertoisin heti oli huonot tai hyvät ennusteet en pystyis salaamaan tuollaista mieheltäni, lapsilleni kertoisin varmasti joulun jälkeen

ennen. saisivat aikaa sulatella asiaa joulujen ajan rauhassa. eivät joutuisi teeskentelemään pärjäämistä arkena. joulu ihmistä, ei ihminen joulua varten!

Kertoisin heti. Ja kerroinkin. Mies sai syöpödiagnoosin, kun kuopus oli 9kk ja esikoinen 2v9kk. Soitin heti samantein tiäs monelleko ihmiselle, kun saimme tiedon. Menin siitä niin shokkiin. En paljon miettinyt, että mikä olisi hyvä päivä kertoa

Vasta luin samanlaisesta tapauksesta toiselta keskustelupalstalta. Perheenäiti oli sairastunut vatsasyöpään, eikä kertonut perheelleen. Aika kamalaa. Itse kertoisin miehelleni ehdottomasti ja suuttuisin, jos minulta salattaisiin näin vakavaa asiaa.

Miehelleni kertoisin heti, vanhemmilleni/veljelleni/kummitädilleni/parhaille ystävilleni joulun jälkeen, muille en välttämättä ollenkaan.

Pyrkisin elämään normaalia elämää, toivoisin esim. pystyväni käymään koulussa mahdollisten sädehoitojen aikana, sytostaatit voisi vetää aika huonoon kuntoon.

Yhteistyössä