syön todella epäterveellisesti :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
eli syön tosi vähän ja se mitä syön on yleensä todella epäterveellistä..raskaus- ja imetysaikana söin terveellisesti ja paino jostain syystä nousi ja nyt mulle on tullut "kammo" josta pitäisi päästä..kerron esimerkkinä eiliset syömiseni:
aamupala:2 jaffakeksiä
lounas:puolikas suklaavanukas
välipala:n.10kpl karkkia
päivällinen:1peruna,vähän kastiketta ja 2kpl nakkia
iltapala:lasi cokista
elimistöni varmaankin käy säästöliekillä,joten jos alan nyt syömään normaalisti,niin lihonko?kuinka mun pitäisi edetä?

Puolikas suklaavanukas? Kerro ihmeessä miten siinä onnistut? :D

No mut muuten olet kyllä oikeassa ruokavaliosi epäterveellisyyden suhteen. Laskepa huvikses miten paljon kaloreita noissa sun "sapuskoissa" on ja ynnää sitten miten paljon voit niillä syödä oikeaa ruokaa. Esim. kasviksissa ei nyt ole juuri mitään energiaa mut on terveellistä.

syö hyvin, äläkä rojahda sohvalle syönnin jälkeen. Paino varmaan nousi, koska lapsi sitoo niin paljon, ettet liikkunut imettäessä likikään yhtä paljon kuin aiemmin.

Verensokeri nousee paljon vähemmän jos ruuan päälle liikkuu edes vähän. Sokerirasituskokeessa just sen takia ei saakaan liikkua vessaa kauemmas, ettei tule vääriä arvoja. Ja mitä enemmän nousee verensokeri, sitä enemmän sitä kyörätään äkkiä rasvasoluihin säilöön.

Pudottelen tässä painoa hiljaksiin imetyksen päätyttyä, ja kyllä tuossa säästöliekkiteoriassa taitaa perää olla. Nimittäin, välillä käydään ahmimassa pitsaa. Jos sitä syö aivan järjettömästi ja jatkaa reilua syömistä pari päivää, niin painoa saa pudotella koko seuraavan viikon ennen kuin pääsee samaan. Jos sitä syö hiukankaan hilliten, niin paino on seuraavina päivinä jo alempana kuin ennen syntipäivää. Jos olen pari viikkoa pitsatta, niin paino lakkaa putoamasta vaikka liikunkin.

Olen siis todennu, että mahdollisimman normaalit syömiset sunnuntain runsauden kera, ja riittävä pieni liikkuminen toimii parhaiten. Ei tunnu laihduttamiselta, ja kuitenkin maha näyttää jo paljon paremmalta.