Laihduttajalle kommenttia, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paino jumittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paino jumittaa

Vieras
Aamupala: viipale omenaa, puolikas pienestä päärynästä. Monivitamiini-porejuoma.

Lounas: Palapaistia kohtuullinen annos, puolikas keltaista paprikaa, pienehkö tomaatti, 5cm pätkä kurkkua.

Välipala: ~50g säilöttyä punajuurta sekä 17g karkkia (aski).

Päivällinen: 300g lohikeittoa, ohut viipale ruisleipää margariinilla.

Painan nyt 100kg ja 1kk sitten lähtöpaino oli 105,5kg. Tuntuu että olen jumissa tässä rajalla, siis että paino laskee kunnes pitäisi päästä kaksinumeroiseen lukuun. :/ Mitäköhän kannattaisi tehdä?

Harrastan vähän liikuntaa, kahdesti viikossa uimista kilometri kerrallaan. Lisäksi kävelen n. kilometrin edestä päivittäin hyötyliikunnan muodossa, mutta siinä se.

Syön neljästi päivässä, joskus viidesti. Olen huomannut että parhaiten sujuu, jos yhdistän aamupalan ja lounaan tuhdiksi ateriaksi. Syön siis eräänlaisen brunssin, välipalan, päivällisen sekä hyvin kevyen iltapalan (esim. puolikas omena). Leipää viipaleen tai kaksi päivässä, vatsa ei kestä enempää. Maitotuotteita en pysty käyttämään, mutta syön monivitamiinia jossa on kalsium ja D-vitamiini samassa.

no.. mä juon vettä noin 2 litraa per päivä, syön alle 1000 kaloria per päivä, kävelen työn takia koko 8 tuntia joka päivä lisäksi koiran kanssa lenkin joka ilta... paino oli vuoden alussa 107kg, putosi ihan helposti sen 5 kg.. mutta nyt se on kolme viikkoa jumittanu tossa 102 kg:ssa... alkaa mennä usko koko hommaan :(

[QUOTE="vieras";25882310]no.. mä juon vettä noin 2 litraa per päivä, syön alle 1000 kaloria per päivä, kävelen työn takia koko 8 tuntia joka päivä lisäksi koiran kanssa lenkin joka ilta... paino oli vuoden alussa 107kg, putosi ihan helposti sen 5 kg.. mutta nyt se on kolme viikkoa jumittanu tossa 102 kg:ssa... alkaa mennä usko koko hommaan :([/QUOTE]

No miksi ihmeessä sä syöt noin vähän??? Tolla painolla saisit syödä helposti 1500 kaloria ja silti pitäis tippua kilo viikossa. Ei kannata yrittää jotain, mitä ei pysty vetämään loppuun asti...

[QUOTE="vieras";25882350]kai mä saan olla vaikka syömättä eikä se sulle kuulu.[/QUOTE]

Sitten läski valita ku ei paino putoo. Syöt liian vähän ja piste. Ihan sama jumiiko sun paino vai, et tuu onnistuu kumminkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä;25882377:
Sitten läski valita ku ei paino putoo. Syöt liian vähän ja piste. Ihan sama jumiiko sun paino vai, et tuu onnistuu kumminkaan.

Tästä on tullut jotenkin pysyvästi virheellinen käsitys, että paino jumisi, kun saa liian vähän energiaa ja sitten kun alkaa syödä enemmän, niin sitten paino alkaa laskea. Se ei pidä paikkaansa. Nopein tapa laihtua on juoda vettä, pelkästään vettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä;25882377:

Niin tai kaipa se putoo jossain vaiheessa, mutta huomattavasti helpommin, nopeammin ja oikeasti pysyvillä tuloksilla tippuisi, jos tiputtaisi oikein...

Tästä on tullut jotenkin pysyvästi virheellinen käsitys, että paino jumisi, kun saa liian vähän energiaa ja sitten kun alkaa syödä enemmän, niin sitten paino alkaa laskea. Se ei pidä paikkaansa. Nopein tapa laihtua on juoda vettä, pelkästään vettä.

Puhu jos et tiedä. Tiedän että reilusti ylipainosen pitää myös syödä kcl 1400-2000 kcl verran että laihtuu. Jos joku idiootti haluaa pelkkää vettä juoda ja laihtu 3 vk 7 kg, niin tulee ne kyllä sitten takaisin, jopa tuplana :)

On vaan se jumi mikä saa sitten monen luovuttamaan! Elimistö totuttelee saamaansa kalorimäärään ja kohta taas putoaa ihan normaalisti. Paras kun unohtaa punnituksen ainakin viideksi päiväksi ja jatkaa samaan malliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä;25882415:
Puhu jos et tiedä. Tiedän että reilusti ylipainosen pitää myös syödä kcl 1400-2000 kcl verran että laihtuu. Jos joku idiootti haluaa pelkkää vettä juoda ja laihtu 3 vk 7 kg, niin tulee ne kyllä sitten takaisin, jopa tuplana :)

Idioottimaistahan on toki juoda pelkästään vettä. Mutta vaikka laihtuisi sillä tavoin ja laihdutettuaan epäterveellisesti vaikkapa 15 kg, paino EI palaudu jos siitä eteenpäin osaa syödä kohtuullisesti. Yleensähän ihminen ei osaa.

Mutta siis tuosta säästöliekistä, energiamääristä ym. On täysin epäloogista sanoa, että kun saa enemmän energiaa niin sitten laihtuu. Eli että kun energiavaje on suuri, niin silloin ei laihtuisi, mutta kun energiavaje on aika pieni niin sitten laihtuu. Tämä on fysiologisesti mahdotonta. Lukekaapa Patrik Borgin artikkeli aiheesta, löytynee googlettamalla edelleen.

Olen laihduttanut aikuisiällä kolme kertaa ison määrän kiloja ja parissa painonpudotuksessa muutos pysyi pari vuotta. Muutoin olen jojoillut. Painonpudotuksessa paino AINA jumi, jos söin esim. 1600 kcal päivässä. Mutta auta armias laihtumisvauhtia, kun söinkin vain 800 kcal päivässä.

Autosta kun loppuu bensiini, niin se pysähtyy. Jostakin ihminen ottaa energian, jonka tarvitsee. On mahdottmuus, että ei ottaisi. Eli että vaikkapa kuluttaisi juoksemalla energiaa 1000 kcal, mutta ei ota sitä ruuasta eikä rasvasta. Ei mistään.

Viimeksi muokattu:
Aloittaja tässä. Niin, jos laihtuminen liian pienillä kaloreilla ei olisi mahdollista, eihän meillä olisi luurankoa muistuttavia lapsia Afrikassakaan, eikös? Ja itse olen laihtunut nuorempana nimenomaan siksi että en pystynyt stressin + siitä seuravan oksetuksen vuoksi syömään juuri mitään.

Aloittaja tässä. Niin, jos laihtuminen liian pienillä kaloreilla ei olisi mahdollista, eihän meillä olisi luurankoa muistuttavia lapsia Afrikassakaan, eikös? Ja itse olen laihtunut nuorempana nimenomaan siksi että en pystynyt stressin + siitä seuravan oksetuksen vuoksi syömään juuri mitään.

Kyllä. Ja anoreksianhan ei pitäisi olla ongelma, kun ihminen ei voi laihtua, jos kerran saa LIIAN vähän energiaa laihtuakseen.

Juu en mä ainakaan sanonut, että se ei olisi mahdollista. Järkevyys on sitten asia erikseen. Isolla elopainolla ei kannata laihduttaa nälkäkuurilla, kun se paino tippuu nopeasti ihan normaalilla syömiselläkin. Ja tarkoitushan on kait elää loppuelämä ilman ylipainoa niin eikös sitten voisi kerralla muuttaa syömistottumukset sellaisiksi, että ne kilot ei vaan enää koskaan palaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Älä;25882415:

Niin, syödä pitää, jotta jaksaa. Painon putoamiseen se ei vaikuta. Paino putoaa sitä nopeammin, mitä vähemmän syö ja tämä on faktaa. Ottamatta kantaa terveellisyyteen.

Yhteistyössä