Syömishäiriö(kö)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pläski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pläski"

Vieras
Onko minulla jokin syömishäiriö? Jatkuvasti pitäisi olla syömässä jotain. Ei siis edes nälkä mutta pakko jotain syödä. Varsinkin jos mies nukahtaa tai ei ole kotona niin menen hakemaan jotai syötävää? En tiedä mistä johtuu.. Varsinkin jotain herkkuja pitäisi olla syömässä koko ajan. Eilen ostin hedelmiä herkkujen sijaan. Silti "tarvitsen" jotain esim. Suklaata. Haluaisin laihduttaa mutta tämän vuoksi ei onnistu. On siis pakottava tarve syödä ja ns. salassa. Ja paljon herkkuja. Mitä tehdä? Ja onko sille nyt jokin nimi?

Tällä hetkellä pituus 169cm ja paino 72kg. Ja maha ihan löysä ja tiedän että jos lopetan herkut, laihdun jo siinä. Mutta en onnistu.. :(

Eikös se ole jokin ahmimishäiriö?

Mulla vähän samaa, joskin ylipainoa kertynyt jo huomattavasti enemmän kuin sinulla. Muta herkkuja ei vaan pysty lopettaan, kai siihen sokeriin oon sitten jonkin riippuvuuden kehittänyt.. Siitähän tuo salassa syöminenkin kielii.

[QUOTE="vieras";28439617]Eikös se ole jokin ahmimishäiriö?

Mulla vähän samaa, joskin ylipainoa kertynyt jo huomattavasti enemmän kuin sinulla. Muta herkkuja ei vaan pysty lopettaan, kai siihen sokeriin oon sitten jonkin riippuvuuden kehittänyt.. Siitähän tuo salassa syöminenkin kielii.[/QUOTE]

Se tuntuu jotenkin ihan hirveältä kun ei saa herkkuja. Eli voin tietysti olla ostamatta kaupasta. Mutta sitten kun en syö mitään herkkuja kotona niin tulee jotenkin outo olo ja alkaa ärsyttämään ja pakko käydä hakemassa jotakin. :( mitähän tähän sitten keksisi. Jotain muuta siihen sokerin tilalle. Joka tyydyttäisi sokeri himon?

Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;28439638:
Se tuntuu jotenkin ihan hirveältä kun ei saa herkkuja. Eli voin tietysti olla ostamatta kaupasta. Mutta sitten kun en syö mitään herkkuja kotona niin tulee jotenkin outo olo ja alkaa ärsyttämään ja pakko käydä hakemassa jotakin. :( mitähän tähän sitten keksisi. Jotain muuta siihen sokerin tilalle. Joka tyydyttäisi sokeri himon?

Ei kai sellasta olekaan :(
Jos itse jätän ostamatta, niin sitten kaivan illan mittaan kotona joka ikisen kaapin ja nurkan, jos jotain kuitenkin löytyis. Sairasta.

Sä olet riippuvainen ja pahenee vaan mitä kauemmin jatkat.

Etkä sä ole enää pelkästään siihen sokeriin riippuvainen, vaan siinä on se psykologinenkin riippuvuus.

Kuten tupakoitsijankin, on sinunkin vierottauduttava siitä sekä fyysisesti että psyykkisellä tasolla.

[QUOTE="vieras";28439650]Ei kai sellasta olekaan :(
Jos itse jätän ostamatta, niin sitten kaivan illan mittaan kotona joka ikisen kaapin ja nurkan, jos jotain kuitenkin löytyis. Sairasta.[/QUOTE]

Ihan sama juttu. :( kaikki kaapit läpi ja jos ei löydy mitään niin sitten vaikka rae sokeria tai teetä jossa paljon sokeria. :( se tuntuu tosi pahalta.

[QUOTE="vieras";28439653]Sä olet riippuvainen ja pahenee vaan mitä kauemmin jatkat.

Etkä sä ole enää pelkästään siihen sokeriin riippuvainen, vaan siinä on se psykologinenkin riippuvuus.

Kuten tupakoitsijankin, on sinunkin vierottauduttava siitä sekä fyysisesti että psyykkisellä tasolla.[/QUOTE]

Onko antaa vinkkejä tai keinoja? Tiedän että se on vaikeaa mutta pakko olla jotain jolla vierottaisin itseni? Kuten tupakoitsijoilla on purkat/laastarit.

Oletteko te kokeilleet syödä hyvin säännöllisesti ja usein? Minä pyrin syömään pieniä, salaattipitoisia aterioita kolmen tunnin välein ja kunhan noudatan sitä, niin enää ei tule niin pahana mitään makeanhimoa tai syömishalua. En kyllä itekään oo päässyt sokerikoukusta eroon ja se halu on vahva silloin jos se tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;28440040:
Oletteko te kokeilleet syödä hyvin säännöllisesti ja usein? Minä pyrin syömään pieniä, salaattipitoisia aterioita kolmen tunnin välein ja kunhan noudatan sitä, niin enää ei tule niin pahana mitään makeanhimoa tai syömishalua. En kyllä itekään oo päässyt sokerikoukusta eroon ja se halu on vahva silloin jos se tulee.

No todellakin säännöllisesti ja USEIN. Mutta kun tekee mieli...

Minulla toimi se kun siirryin tummaan suklaaseen. Sitä en pysty syömään kuin palan tai kaksi kahvin kanssa. Makuun tottuu äkkiä ja enää en pysty maitosuklaata syömään. Vielä kun pääsisi lakritsin himosta irti. Lakua en kuitenkaan syö kuin viikonloppuisin kun ei sovi lainkaan nykyiseen ruokavalioon. Nyt miehen kanssa päätettiin että seuraava herkkupäivä on kesäkuussa. Itse kun tahtoisin vielä 5 kg saada pois. :)

Yhteistyössä