Syöksysynnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla synnytys kesti tunnin.Ei ollut mitään merkkejä että synnytys alkaisi ennen kuin lapsivesi meni.Samantien lähdettiin sairaalaan ja sinne noin tunnin matka.Sairaalassa alkoi vasta supisteleen ja siitä noin puoli tuntia niin poika synty.Kätilöt oli aivan äimänä ja kiire meinas tulla.Mitenkähän seuraavan synnytyksen kanssa käy.

Syöksysynnytys -termi on ennemmin vain fraasi tai ammattislangia. Termi ei ole mikään virallinen määritelmä, vaan sitä käytetään ammattikielessä silloin kun nainen synnyttää hyvin nopeasti.

Myöskään virallista aikarajaa syöksysynnytykselle ei ole olemassa, vaan määritelmä on väljä. Yleensä nopeasta synnytyksestä voidaan puhua, jos synnytys kestää kokonaisuudessaan alle kaksi tuntia.

Kaksi syöksysynnytystä takana,nippa nappa ehtinyt sairaalaan vaikka lähdin heti ekasta supistuksesta liikkeelle ja matkaa sairaalalle 3km.

Esikoinen sentään kesti pidempään,se olis jo säikäyttänyt ensisynnyttäjänä pruutata vauva ulos miinuuteissa.

Mulla on ollut syöksysynnytys: toinen lapseni syntyi 40 minuutin päästä ensimmäisestä supistuksesta. Syntyi ambulanssiin, matkaa sairaalaan oli 80km niin ei perille asti ehditty.

Syöksysynnytyksessä puhutaan minuuteista kestona,ei tunneista.Usein kuulee et 2t synnytys olis syöksy,mut ei,syöksysynnytykset tapahtuvat nopeasti,minuuteissa,ei tunneissa ;)

Ei minulla syöksysynnytyksestä puhuttu, mutta sen kriteerit kyllä kolmosen osalta täyttyvät. Olin sairaalassa käynnistyksessä. Vaikkei käynnistys varsinaisesti supistuksia aloittanut, se sai aikaan vesienmenon. Tästä 35 min kuluttua oli perätila-lapsi syntynyt, pt oli tiedossa etukäteen. Ehdimme juuri ja juuri osastolta saliin, koska eivät uskoneet lapsen syntyvän niin nopeasti. Olisi syntynyt osastolle, ellen olisi pitänyt vastaan kaikin lihaksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Mulla kesti 2h 10min ja sairaalaan ehdittiin nippa nappa. Mulla on edelleen sellanen olo etten oo tavallaan synnyttänyt kun en päässyt "mukaan" synnytykseen, se oli ohi ennen kuin tajusinkaan :/

Minulla kävi esikoisesta samoin ja pelkäsinkin synnytystä koko kakksoraskauden ajan. Kakkosesta lähdettiin heti sairaalaan ja ehdittiin olla 30 min salissa ennen syntymää. Kakkosen synnytys tuntui paljon paremmalta ja oikeammalta, kun tuntui, että tiedän tilanteen. Ensimmäinen synnytys jotenkin vaan tapahtui. Molemmat on siis tulleet alle 3 tunnissa. Esikoinen 2h20min, kakkonen 2h45min.

Mun kakkonen syntyi niin, että synnytyksen kesto ekasta supparista vauvan syntymään kesti 40min. Sairaalaan on meiltä hieman matkaa, joten juuri ja juuri ehdittiin sairaalaan ennen vauvan pihalle tuloa. Ei ollut hirmu miellyttävää se....
Ja inhottavaa oli myös kuulla kommentteja, että "ei pitäisi odotella kotona niin viime tippaan". Siitä ei ollut kyse, koska lähdin heti sairaalaan supistusten alettua.

Yhteistyössä