Syöksysynnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eilisessä sairaala sarjassa oli syöksysynnytys. Onks tääl ketään jolle on käynyt niin tai tietää jonkun jolla on ollut syöksysynnytys? Miten yleistä se on?

mun viimeisin oli syöksysynnytys.ambulanssilla lähdettiin kun supistukset alkoi heti niin kipeenä etten pystyny liikkuu.juur ehtivät kärräämään mut saliin ennen ku poju syntyi =) ei kiitos enää syöksyä,se kipu on jotain aivan uskomattoman kamalaa |O |O

Tiedän minäkin muutamia tapauksia. Mulla ei ole syöksy, koska kakkosen synnytyksen kestoksi laskettiin vajaa 3 tuntia ensimmäisistä supistuksista.

Oliks se eilisen Sairaalan syöksyvauva vielä perätilassa vai mitä ne huuteli, että jalka näkyy jo? Oli siinä jotain hässäkkää, niin en katsonut tarkkaan..

Mulla kuopuksen synnytys melekin syoksy. Eli 2h 5min. Onhan se kauheeta kun ei mainaa sairaalaan ehtiä. Jos joskus meille kolmas tulee, niin varmaan pelkopolilla joudun tuosta asiasta käydä juttelemassa.

Jos alle 2 h. niin sit mulla on kaksi syöksyä.
Kipeätä teki toisessa mutta toisessa sain puudutteen.
(olin puhunut peloistani ja kivuistani ä-polilla)10min tuli puudute :)

Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Mulla kuopuksen synnytys melekin syoksy. Eli 2h 5min. Onhan se kauheeta kun ei mainaa sairaalaan ehtiä. Jos joskus meille kolmas tulee, niin varmaan pelkopolilla joudun tuosta asiasta käydä juttelemassa.

Joo, toi pelko ja epävarmuus on tosi kurjaa. Itse mietin koko kolmannen raskauden ajan, että mitenkähän ihmeessä tajuan lähteä ajoissa sairaalaan. Onneksi kuitenkin synnytys päätettiin käynnistää muista syistä johtuen pari viikkoa etuajassa ja olin jo valmiiksi sairaalassa. Kolmonenkin sitten syntyi parissa tunnissa, kun vauhtiin saatiin.

Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
Oliks se eilisen Sairaalan syöksyvauva vielä perätilassa vai mitä ne huuteli, että jalka näkyy jo? Oli siinä jotain hässäkkää, niin en katsonut tarkkaan..

Tää kohta mietitytti muakin?

Ymmärsin puheista että olisi ollut perätilassa.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä kans syöksysynnyttäjä:
´mulla syntyi tyttö talvella sairaalanpihalle.putosi housunlahkeeseen.

Ai että se on mahdollista, mitä meillä esikoinen pelkää; että vauva putoaa syntyessään maahan ja sitä sattuu. Mä olen yrittänyt vakuutella, että kyllä kätilö on koppia ottamassa :/

ekasta supistuksesta heräsin, aloin heti pukemaan ja meni vedet samalla. mies soitti ambulanssin. tyttö syntyi ambulanssiin. meiltä oli 45min matka sairaalaan. oltiin vain 5min matkan päässä sairaalasta,ku neiti synty :) tää oli kolmas lapsi. neljättä en uskalla, tulee varmaa kotia.

eka kesti 3h aika lailla tasan. toka syntyi 1h 35min ja tää tosiaan sitten hiukan alle tunnissa. muistaakseni kirjasivat 45min kestoksi. kun ambulanssi tuli 5min sisällä soitosta. oli hurja synnytys.

mulla syntyi keskosena viikko 35 ja painoi alle 2kg.nousin autosta ja tein lähtöä kättärille niin putosi siinä taksitolpan kohdalla.arvaa oliko ensiavussa ihmettelemistä kun vauvaa housuista kaivoivat.oli viellä minkkiturkkipäällä kun laittoivat sänkyyn pitkälleen

Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:

Kyllähän esim. käynnistys on mahdollinen, jos iso riski, että muuten syntyisi ennen sairaalaan ehtimistä. Itselleni ainakin on tarjottu, toki takana kaksi erittäin nopeaa synnytystä, esikoinen noin 1 h lapsivesien menosta (ei supistelua ennen vesien menoa) ja kakkonen noin 10 min ensimmäisestä kivuliaasta supistuksesta (kivuttomia supistuksia ja vähän omituista oloa oli kyllä aikaisemminkin ja niiden perusteella lähdettiin juuri ajoissa sairaalaan).

Mä synnytin kakkosen ambulanssiin ja synnytyksen kesto oli 1h3min. Kolmosen synnytys kesti 56min, mut ehittiin kumminkin sairaalaan. Eli kaks on syöksyllä syntyny. :x Neljännen synnytys kesti n.3h ja se oli paljon mukavampi synnytys. :saint:

Yhteistyössä