Syökö muut noin 1v10kk ikäiset jo kokonaan itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meillä tyttö ei vieläkään syö kunnolla itse... jonkin verran syö kyllä itse, mutta paaaaljon tarvii vielä apua. Varsinkin lämpimän ruoan joutuu hyvin pitkälti vielä syöttämään.

Muutenkin on kovin nirso ruoan suhteen.

Saisi kyllä alkaa jo itse syömään. Kohta on toinen syötettävä tulossa...

Milloin teillä taaperot alkaneet syödä kunnolla itse?

Meillä kuopus on itse syönyt jo 1 vuotiaasta lähtien, oisko ollu kk yli :D

Tosin jogurttia ja viiliä en oo itse antanu syödä, se on vielä helpompi antaa mutta muut siis syö ihan itse =) Ja poitsulla on ikää 1 v 8 kk =)

Hei!

Meillä 1v6kk ja suurimman osan joudun syöttämään. Osaa kyllä lusikalla syödä, mutta muutaman lusikallisen jälkeen alkaa heittelemään ruokaa ja lusikkaa ja tekemään kaikkea muuta kuin syömistä. Leipää ja sormiruokaa syö tosi mielellään itse, mutta lämpimät ruuat ja puurot joudun syöttämään lähes aina. Eiköhän tuo kuitenkin joskus ala sujumaan, kaikki aikanaan, en ole ottanut stressiä.

Meillä 1v11kk poika on syöny aika kauan itse ja heti nätisti ja sotkematta, joten en edes muista koska alko syödä kunnolla itse, varmaan joulun maissa eli 1v5kk iässä. Nyt pojalla on kyllä ollu semmonen vaihe, että jopa leivän saan syöttää, kun muuten kädet sotkeentuu eli poika ottaa mun kädestä kiinni, vie sen leivän luokse ja nostaa omat kätensä sivuille kuin hieno neiti.
:laugh: Toivottavasti tää sotkukammo menee pian ohi, koska leivän syöttäminen ei ole kovin mukavaa.

Meillä 1:7v.kaksoset, joista toinen syö todella siististi ja hienosti itse, toista saa auttaa vielä (toisinaan paljonkin) sekä syömisessä (menee leikiksi) että juomisessa. Kaikki aikanaan, omassa tahdissa. Yksilöllistä tämäkin siis. Tuskin enää rippikouluiässä tarvitsee syöttää.. B)

Ei kai vielä tartte osata? Meiän 1,5 v. syö jonkun verran itse, sotaten. Kaverin poika oli 2v. kun meni päiväkotiin eikä vielä ollenkaan syönyt itse. Siellä nopeesti oppi muiden samanikästen mallista.

Uusimmat

Yhteistyössä