Syökö kaikki muut n. 2-vuotiaan jo TÄYSIN ITSE?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meillä ei tyttö, kohta 2-vee, syö vielä läheskään kaikkea itse! Varsinkin lämmin ruoka jäisi monesti syömättä, ellei tyttöä syötä. Muutaman lusikallisen ehkä itse saa suuhunsa laitettua, mutta sitten kyllästyy ja äidin on autettava.

Kaikki sormiruoka/naposteltava kyllä menee ja jopa jogurtti lähes aina itse, mutta miten saisi tytön syömään vielä tuon lämpimän ruoan itse?!? Vinkkejä?!?

Tyttö on vielä kotihoidossa, joten tarhastakaan ei ole mallia vielä voinut toisilta lapsilta ottaa.

Tuntuu jo, että oppiiko ikinä... :headwall:

meil tou poika nyt 1v8kk syö itse. on syönyt jo jonkin aikaa itse kaikki. toki sitten kun nälkä loppuu aletaan leikkimään ruoalla ja se menee min sattuu.
oiskohan ollut alle 1 6kk kun söi itse. ei muuta kun tsemppia. kyl ne kaikki ennen kouluikää itse syö!
Meillä se on niin päin ettei saa auttaa lusikan kanssa täytyy itse syä kaikki oli se helppoa tai vaikeaa ruokaa syödä ;)

Meillä 2,5 vuotiastakin vielä joskus autetaan,jos ei millään itse saa ruokaa suuhun asti (ts.vaan sotkee ruokaansa) Kokeilkaa,että lapsi syö välillä joka toisen lusikallisen itse.Kyllä se siitä innostuu... :)

Yhteistyössä