Syökö miehenne mielellään kasvisruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Meillä mies syö, ja tänään toivoi että viikossa olisi 2 kasvisruokapäivää 1 sijaan. Ja ihan kaikenlaiset kasvisruuat menee, se tykkää tosipaljon :)

Jos miehenne syö kasvisruokaa, niin millasta? Ja kuinka usein?

Syö, tosin meillä ukko syö melkein mitä tahansa..Mä en sen tarkemmin sen kasvis syönneistä osaa sanoa kun syö työajalla ulkona ja mä en juuri kasvisruokaa tarjoile kun ite en tykkää kypsistä kasviksista.. :whistle:

Kaikkea mitä olen laittanut syö. Tai kikhernekeitosta, tosijeeraisesta sellaisesta, hän pyysi, että saa jatkossa ottaa annoksensa ennen maustamista.

Meillä on joka päivä kasvisruokaa tarjolla, mutta on yleensä myös lihaversiokin. Lihaversio on enemmän teinitriolle kuin miehelle, hän olisi valmis jättämään jo kokonaan lihan.

Syö - koko perhe on kasvissyöjiä nääs :D

En mä edes tunne kuin yhden miehen joka ei kasvisruokaa "suostu" syömään, sellainen nirppailu kun ei oikein ole nykyaikaa.. jopa mun kuuskymppinen isäni laittaa vegepöperöt kun kylään mennään, vaikkei kasvissyöjä itse olekaan.

Tietenkin hiiren kokoiset hissukka miehet syö salaatteja nälkäänsä kun ei tee mitään fyysistä että tarvi energiaa, toisin se on liikkuvaisella ja fyysisen työntekijöillä, salaateilla ja rehuilla ei nälkä lähde eikä maha täyty. =)

Joskus voi olla pieniä ennakkoluuloja, mutta yleensä on tykännyt. Itse ei juuri tee pelkästään kasviksista ruokaa ja joskus voi itse ottaa kasvisruuan lisukkeeksi esim. leikkelemakkaraa tms.

Syö kyllä. Mutta ne on aina lisukkeena. Lihaa pitää olla päivittäin, ei pelkillä kasviksilla taho jaksaa...
Ainaki salaattia, kasvissosekeittoa, wokkia, ranskalaista kasvispataa... En mä kovin monipuolisesti osaa kasvisruokaa laittaakaan. Ei tuo nirso oo ollenkaan. Vaikkei olis aina niin onnistunutta ruokaa ni hyvällä halulla syö.

Ei syö mielellään, mutta tehdään kyllä usein kasvisruokaa, koska ite tykkään kovasti, mies syö mukisematta.

Pojan syntymän jälkeen on ruvennut syömään salaattiakin, vaikkei siitä tykkää, koska haluaa näyttää pojalle hyvää esimerkkiä :heart:

muoks. siis koskaan meillä ei ole pelkkää kasvisruokaa vaan kasviksia aina lihan seassa.

Viimeksi muokattu:
Miten niin mies?! Eihän se ole ruokaa, jos ei siinä ole kunnon punaista lihaa! Kylkiäisenä meillä on kyllä kasviksia ja vihanneksia, mutta kohtuudella, sillä sinä olet mitä syöt, eikä me olla mitään vihanneksia.

Tietenkin hiiren kokoiset hissukka miehet syö salaatteja nälkäänsä kun ei tee mitään fyysistä että tarvi energiaa, toisin se on liikkuvaisella ja fyysisen työntekijöillä, salaateilla ja rehuilla ei nälkä lähde eikä maha täyty. =)

kasvisruualla en tarkota pelkkiä salaatteja, ja meillä mies kyllä jaksaa vaikka tekeekin fyysisesti raskasta työtä.

Tää on se syy miksi mun mies ei koe pärjäävänsä pelkällä kasvisruoalla vaikka sitä mielellään syökin. Esim. viime viikolla tein linssipataa ja kylkeen miehelle karjalanpaistia. Kehui linssipataa maasta taivaaseen mutta otti karjalanpaistia lisäksi. Viikonloppuna tein pinaatti-fetapastaa jonka kanssa paistoin kanafileitä. Minä ja yksi lapsista söimme pelkkää pastaa, muut ottivat myös kanaa.

Mun mies tekee 8-10h fyysistä työtä. Lisäksi pyöräilee tunnin suuntaansa joka päivä töihin, jopa silloin kun on satanut lunta. Lisäksi käy puntilla 2 kertaa viikossa ja sauvakävelee koiran kanssa (muuttuu juoksuksi kun koira tulee täysikasvuiseksi) kolme kertaa viikossa. Joten mielestäni ei mikään ihme että proteiinia vaatii myös lihan muodossa. :)

Hahaa. Jopa Paavo Nurmi oli kasvissyöjä, samoin on muutama muu aktiiviurheilija, tutki tuolta:

http://www.vegaaniliitto.fi/esitteet/urheiluesite.pdf
Fifi

Ihanaa kun joku jaksaa pitää kiinni vanhoista asenteista :) Mutta kun kasvisruoka on muutakin kuin salaattia. Tarvittaessa hyvinkin tuhtia kamaa.

[QUOTE="xxx";23086985]Syö - koko perhe on kasvissyöjiä nääs :D

En mä edes tunne kuin yhden miehen joka ei kasvisruokaa "suostu" syömään, sellainen nirppailu kun ei oikein ole nykyaikaa.. jopa mun kuuskymppinen isäni laittaa vegepöperöt kun kylään mennään, vaikkei kasvissyöjä itse olekaan.[/QUOTE]

Mun appiukko (oisko jotain 67-68v) ei taida syödä muita kasviksia ku sipulia (jauhelihapihveissä tms) ja marjoja (ja omenaa piirakassa tai jos jotain jossain muissa leivonnaisissa). Ihan käsittämätöntä...

Yhteistyössä