Syökö miehenne mielellään kasvisruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei se ikinà kyllà kysy ettà saisiko kasviksia. kasviksia tungen alkuruokaan (esim pastakastikkeisiiin, keittoihin) ja pààruoan kanssa on aina joku kasvisjuttu lisukkeena ( 1 tai kaks pàivàstà riippuen).

Mun ukkeli ei oo koskaan ollu kasvisten ystävä, mutta jostain syystä päätyi yhteen tämmösen kasvissyöjähihhulin kanssa ja mukisematta syö kaikkea mitä laitan :) Opetteli jopa itse tekemään kasvismakaronilaatikkoa!

Syöhän tuo mielellään, kuten minäkin. Meillä ei ole mitään "kerran viikossa kasvisruokapäivä", syödään, kun siltä tuntuu, yleensä vähintään pari kertaa viikossa.

Eilen syötiin esim. italialaista risottoa ja salaattia (herkkusieniä, parmesaania jne.)

Huomenna taas listalla feta-pinaatti-tuore-pastaa

Ylihuomenna tofua, kasviksia ja riisiä

Muita meidän vakkarikasvisruokia:
kasvissosekeitto
ohratto
kaikenlaiset kasvispastat
kasvispaella

Tietenkin hiiren kokoiset hissukka miehet syö salaatteja nälkäänsä kun ei tee mitään fyysistä että tarvi energiaa, toisin se on liikkuvaisella ja fyysisen työntekijöillä, salaateilla ja rehuilla ei nälkä lähde eikä maha täyty. =)
Mä vähän ravistelen sun maailmankuvaasi ja kerron, että mun mieheni harrastaa aktiivisesti urheilua (mm. taistelulajeja, lenkkeilyä, salilla käymistä) eikä todellakaan ole mikään "hiiren kokoinen hissukka", ja meillä syödään kotona pelkkää kasvisruokaa! Töissä ja koulussa saattaa kyllä syödä lihaakin. Ja rehujen ja salaattien lisäksi meillä syödään hedelmiä, marjoja, papuja, linssejä, soijarouhetta, tofua, maitotuotteita, kananmunia jne.

No jotain kasvissosekeittoo,pinaattilettuja,kasvispihviä ja salaatteja syö.Molemmat tykätään enemmän liharuuvista kasvislisukkeiden ohessa.Harvemmin pelkkää kasvisruokaa.

Meillä mies rauhoittui karstroinnin eli steriloinnin jälkeen ja myös kasvit alkoivat maistua. Eunukeilla ei ole testosteronituotantoa, joten lihanhimo loppui. Oikeat miehet syövät lihaa.

Syö, koska hän on lakto-ovo-vege.

Ja kyllä kasvisruoalla jaksaa, jos sen tekoon panostetaan. Siis ei mitään salaattilinjaa.
Mä ihmettelen, miten jotkut jaksaa niillä hiilarimätöillä (perunaa ja makkarakastiketta kyytipoikana paahtoleipä), mitä useat perheet täälläkin mainostavat (halpaa) syövänsä.

Meillä olemme koko perhe lakto-ovo-pesco-vegejä.
Piatsi koira, joka vetää luomunappuloita, joissa kanaa ja lisäksi nakkeja, maksista ym.
Lapsemme luulee, että maksalaatikko on koirien ruokaa :)
Syömme kalaa joka päivä ja 3-vee penskamme syö monipuolisemmin kuin moni!
Ja ukkoni on skrode, niinkuin minäkin.
hihii!

Kaikkea on tähän asti syönyt mitä olen tehnyt:) Harvoin kyllä on ollut kasvisruokaa, mutta hyvin kasvispitoista on lähes aina. Jos on sitä pihviä, niin usein syödään se "rehujen" kanssa:). Onneksi mies on kaikkiruokainen, ja pitää myös salaateista ja vihanneksista.

Nämä on aina niin parhaita nämä: kunnon mies ei rehuja syö, ei elä pelkällä salaatilla jne.

Mieheni on timpuri, tekee omassa firmassa noin 10h päiviä, erittäin fyysistä työtä. Tuohon päälle vielä oman pihan lumityöt, halonteot jne. Meillä syödään kasvispainotteisesti, itse olen lakto-ovo-vege. Muu perhe sekasyöjiä. Tänään esim. söimme Aurajuusto-punajuurikiusausta. Siinä siis paketti Auraa, kermaa 3dl, punajuuria, porkkanaa, palsternakkaa, selleriä, sipulia ja valkosipulia. Kaukana kevyestä. Huomenna taas vuorossa kermaista Palak Paneeria itsetehdyllä paneerjuustolla, päällä paahdettuja cashewpähkinöitä.

Meillä usein syödään erilaisia curreja, paljon papuja, kikherneitä, kaalia, kasvishernekeittoa, soijarouhepullia tai -bologneseä. Juustoja, kermaa, voita. Lisukkeena raastesalaatteja talvella, tomaatit, kurkut tms syödään sitten kauden mukaan kesällä.

Huomenna taas vuorossa kermaista Palak Paneeria itsetehdyllä paneerjuustolla, päällä paahdettuja cashewpähkinöitä.
OT, mutta miten sä teet tuota paneer-juustoa? Mä laitan yleensä Palak Paneeriin leipäjuustoa, kun ei ole muuta saatavilla. Tosin se on kyllä mun mielestä myös paremman makuista, kuin intialaisissa ravintoloissa syömäni paneer-juusto. :D Mutta olisi ihan kiva kokeilla tehdä itse joskus.

[QUOTE="vieras";23087755]OT, mutta miten sä teet tuota paneer-juustoa? Mä laitan yleensä Palak Paneeriin leipäjuustoa, kun ei ole muuta saatavilla. Tosin se on kyllä mun mielestä myös paremman makuista, kuin intialaisissa ravintoloissa syömäni paneer-juusto. :D Mutta olisi ihan kiva kokeilla tehdä itse joskus.[/QUOTE]

Lähempänä paneerjuustoa on kotijuusto, leipäjuusto on ihan eri makuista.
Googlaamalla löytyy varmaan ohjeet paneer juustolle.
Itse olen tehnyt sitä ohjeella mihin tuli maitoa ja maustamatonta jugurttia ja niitä keitettiin kattilassa.
Vaikka eihän multa tosin kukaan mitään kysynyt ;)

Yhteistyössä