Syökö kukaan täällä hiilaritietoisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miltä kuulostais mun ruuat?

Aamupala: maitorahkaa 125g+50-100g mustikoita, real-leipä juustolla ja tomaatilla. Kahvia ja paljon vettä.
Lounas: salaatti+feta/raejuusto, kana tai tonnikala n.100g
Välipala: rahkaa 125g+marjoja/ananasta/hedelmää 50-100g, kahvia
Iltaruoka: parsa-/kukkakaalia, kanaa/lihaa/kalaa n.100g, salaattia

Päivänaikana vettä 2-3l.

Käyn salilla 2-5 kertaa viikossa.

Täällä yksi monta vuotta karpannut :) Kovin vähärasvaiselta vaikuttaa ja pelkät hedelmät iltapalana ei tee hyvää verensokerille. Mielummin hedelmät jälkkärinä (viinirypäleissä muuten aika paljon hiilaria, monet karppaajat ei syö ollenkaan hedelmiä, itse syön yhden päivässä) Mä laittaisin tuohon rahkaan reilusti kermaa, pitää nälkää huomattavasti paremmin. Pyrkisin syömään 3-4 kunnon ateriaa päivässä. Itsellä tulee tuo 4 kun imetän ja energiantarve on suuri. Niin ja tuon kanaan laittaisin myös kermaa.

Kiitos vinkistä. :) Mulla ei oo tarkotus karpata vaan jättää turhia hiilareita pois. Ja tuo rasvattomuus johtuu siitä että mulla tarkotus laihtua reilusti, sekä saada tuloksia salilla.
Kyllä esim. saalatissa käytän ölyistä tonnikalaa tai laitan lorauksen öljyä ja kanat paistan öljyssä ym.
Hedelmät tosiaan vois jättää illalta pois ja keksiä niiden tilalle jotain muuta :)

Tässä yks mun esimerkkipäivä

Aamupala klo 8: Siemennäkkäriä pari palaa, päällä voita, juustopaloja, teetä kermalla, 1 200g turkkilainen jogurtti banaanilla
Lounas klo 12: 2 munaa, 4 siivua pekonia, tuoreita vihanneksia, teetä kermalla, pari palaa juustoa, pari palaa 86 % tummaa suklaata
Päivällinen klo 16: Lohta ja vihanneksia kerma-sulatejuustokastikkeessa (n. 150 g lohta/annos)
Iltapala klo 20: Rahkaa mansikoilla ja kermalla

Vähän riippuu mihin tällä syömisellä pyrit? Jos vain terveelliseen elämäntapaan, niin siihenhän on paras mittari oma vointisi. Omena on hyvä hedelmä, ei heittele verensokerit kovin hirveesti.

Aamupala klo 8: Siemennäkkäriä pari palaa, päällä voita, juustopaloja, teetä kermalla, 1 200g turkkilainen jogurtti banaanilla
Lounas klo 12: 2 munaa, 4 siivua pekonia, tuoreita vihanneksia, teetä kermalla, pari palaa juustoa, pari palaa 86 % tummaa suklaata
Päivällinen klo 16: Lohta ja vihanneksia kerma-sulatejuustokastikkeessa (n. 150 g lohta/annos)

Tää on kyllä sellainen esimerkki, minkä vuoksi musta ei koskaan tulis karppaajaa.

[QUOTE="a p";28374889]Kiitos vinkistä. :) Mulla ei oo tarkotus karpata vaan jättää turhia hiilareita pois. Ja tuo rasvattomuus johtuu siitä että mulla tarkotus laihtua reilusti, sekä saada tuloksia salilla.
)[/QUOTE]

Mulla oli ihan samoja tavotteita kun aloitin karppauksen ja hyvin onnistui isosta kermamäärästä huolimatta. Mielummin kannattaa rajoittaa hiilareita kuin rasvaa. Muuten saattaa tulla huono olo, sillä rasva nimenomaan pitää nälkää hyvin. Mutta jos pudotettavaa on tosi paljon (mulla vain muutama kilo silloin kun laihdutin) niin ehkä alkuun voit kokeilla vähempirasvaisena. Jos ei toimi niin voisit kokeilla ihan ketoosia pari viikkoa (eli hiilareita alle 20 g päivässä).

Mutta kannattaa tosiaan kokeilla mikä karppaustyyli sopii sulle :) Alussa mulle rasvan lisääminen oli todella vaikeaa (söin ennen todella vähärasvaisesti) mutta siihen tottui ja huomasin että runsas rasva oli ainut keino hallita nälkää ja makeanhimoa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, oletko käynyt milloin tarkistuttamassa veriarvoja, siis rasva/kolesteroli? Itse syön hiilaritietoisesti, mutta ilman noita pekoneita ja kermoja. Syönyt jo monta vuotta, rasva-arvot moitteettomat.
Ei siis mitään arvostelua/veetuilua, ihan mielenkiinnosta vaan.

Mulla on kyllä tavotteena tiputtaa 25, jopa 30kg.. Tässä muutaman vuoden oon syönyt ihan mitä sattuu ja mitä tekee mieli, joka ilta herkutellut ja veden juonti jäänyt..
Nyt on pakko tehdä muutos..

[QUOTE="a p";28374915]Karppaaja, laihtuuko noilla sun syömisillä?
Mulla siis tarkotus pudottaa painoa ja kehon rasvaprosenttia reilusti..[/QUOTE]

Mulla ei juuri ole laihtumisen tarvetta, enemmän tarvitsisin kiinteytystä synnytyksen jälkeen, mutta kyllä näillä eväillä laihdun silti... En vaan pysty syödä enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;28374956:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, oletko käynyt milloin tarkistuttamassa veriarvoja, siis rasva/kolesteroli? Itse syön hiilaritietoisesti, mutta ilman noita pekoneita ja kermoja. Syönyt jo monta vuotta, rasva-arvot moitteettomat.
Ei siis mitään arvostelua/veetuilua, ihan mielenkiinnosta vaan.

Kyllä ovat kolesteroliarvot kunnossa :) Viime mittauksesta tosin jo pari vuotta aikaa. Mulla oli muutama vuosi sitten (ennen karppausta) sokeriarvot vähän koholla, nyt ne on täysin normaalit.

Yhteistyössä