Syökö joku muu konjak nuudeleita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh ;-D

Mietin että miten olisi 2-3krt jopa joskus. Ei paljon kokemuksia ole paljonko näitä syödään oikeasti. Toisalta enää minun ei tarvitse pudottaa kuin 3-4kg, eli olen vihdoin se 56 (52kg tavoite). Pitkä kivinen tie on ollut kun synnytin neljättä lasta silloin melkein 98kg JOPA olin, mitä on minulle aivan aivan liika, kun en ole tottunut olla sellaisen painon kanssa. :censored:

Onnea sinulle Milanna hienosta painonpudotuksesta. Saitko myös ihon kiinteytymään? Minulla paino vaan junnaa alkutekijöissään, on ollut vähän murhettä..

Miltä ne maistuu? Meneekö niistä nälkä? Ja mistä ostat niitä?

Milanna taitaa asua ulkomailla. Ja en ole hän, mutta vastaan silti:
Ne ei maistu yhtään miltään, mutta ne on säilötty nesteeseen, joka on lipeäistä. Lipeäkala tulee mieleen. Monet länsimaiset eivät nauti tästä, joten ne voi huuhdella, keittää nopeasti tai paras: käyttää tarttumattomalla kuumalla pannulla pikaisesti. Mulla ei niistä mee nälkä, mutta joltain voi mennäkkin, ne on veden lisäksi pelkkää imeytymätöntä kuitua. Kuitu täyttää mahaa. Niitä voi ostaa aasialaisista marketeista nimellä Shirataki nuudelit. Tekstit voi olla japaniksi tai kiinaksi, joten kannattaa kysyä myyjältä. Voi myös tilata netistä. Samasta matskusta tehdään myös karkkeja, mutta niitä ei pidä mennä tilaamaan, koska ovat kiellettyjä EU-alueella.

Kiitos :). Iho ihan hyvässä kunnossa vaikka äkkiä sain niin paljon kg pois. Tervellinen ruokavalio missä ei hilareita, salatteja paljon ja raakaa ruokaa jatkuvasti. Nyt nuudeleita kokeilen. Oikeasti kun syön ne niin itsellä nälkä lähtee. Saa ostaa esim Ruohonjuurista joku 4,50 pakkaus maksa / ateria. Zero Nuudelit nimeltä. Sorry kirjoitin nopeasti kun taas kiire töihin :D palaveri ulkomaalaisten kanssa Skypessa ;-D

Kiitos :). Iho ihan hyvässä kunnossa vaikka äkkiä sain niin paljon kg pois. Tervellinen ruokavalio missä ei hilareita, salatteja paljon ja raakaa ruokaa jatkuvasti. Nyt nuudeleita kokeilen. Oikeasti kun syön ne niin itsellä nälkä lähtee. Saa ostaa esim Ruohonjuurista joku 4,50 pakkaus maksa / ateria. Zero Nuudelit nimeltä. Sorry kirjoitin nopeasti kun taas kiire töihin :D palaveri ulkomaalaisten kanssa Skypessa ;-D

Kantsisko harkita jostain itämaisesta kaupasta ostamista, kun siellä ne on alle euron? Jos oot Suomessa ja pk-seudulla, niin esim. Vii Voan Hakaniemen torin vieressä.

Shirataki (Japaniksi valkoinen vesiputous) on ohutta valkoisina ohuina nauhoina myytävää konjakjauhoista (glukomannan-kuidusta) valmistettua nuudelia.

Shirataki nuudelit sisältävät per 100g 5kcl ja 0,04g HH

Mikä tuotemerkki Vii Voan -myymälässä?

Ei mitään käryä. En tosiaan osaa lukea japanin tai kiinan kielistä kirjoitusta. Siksi sanoin, että kannattaa kysyä myyjältä.
Lisäksi vielä mainitsen, että en ole asiantuntija, olen vain utelias maistelemaan outouksia. Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tollasten syöminen on ihan hullun hommaa. Jos jostain syystä haluaisin täyttää mahani pelkällä kuidulla, söisin mieluummin vaikka kaarnaa. Saa ilmaseksi. Mutta en todellakaan halua.

Ei mitään käryä. En tosiaan osaa lukea japanin tai kiinan kielistä kirjoitusta. Siksi sanoin, että kannattaa kysyä myyjältä.
Lisäksi vielä mainitsen, että en ole asiantuntija, olen vain utelias maistelemaan outouksia. Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tollasten syöminen on ihan hullun hommaa. Jos jostain syystä haluaisin täyttää mahani pelkällä kuidulla, söisin mieluummin vaikka kaarnaa. Saa ilmaseksi. Mutta en todellakaan halua.

Ei taida kuulua ihan normimyymälän valikoimaan. Vaikka olisi itämainenkin.

Japanilaisesta myymälästä siitä Kampin läheltä olen joskus ostanut. Mutta kun ovat niin kalliita.

"Kyseessä erittäin vähähiilihydraattinen tai hiilihydraatiton nuudeli, jossa on kaloreita vain muutama jokaista sataa grammaa kohden. Shirataki nuudelit on tehty ns. konjakjauhosta eli jamssijuuresta. Tämä sinällään on hiilihydraattia mutta se ei imeydy lainkaan elimistössä. Konjak / konjac kasvaa Kiinassa, Koreassa, Taiwanissa, Japanissa sekä muualla kaakkois-Aasiassa."

Ei taida kuulua ihan normimyymälän valikoimaan. Vaikka olisi itämainenkin.

Japanilaisesta myymälästä siitä Kampin läheltä olen joskus ostanut. Mutta kun ovat niin kalliita.

Mainitsin myymälän josta olen niitä itse ostanut. Sieltä olen ostanut myös mm. "tuhatvuotisia munia" ja monenlaisia tuoreita vihanneksia, joita ei yleensä Suomesta saa.
Se Kampin vieressä oleva kauppahan onkin tosi ylihinnoiteltu ja pieni. Sörnäisen ja Hakaniemen alueelta löytyy paljon etnisiä kauppoja ja marketteja. Eli samalla reissulla voit vaikka käydä ihmettelemässä afromarketin ihonvaalennusvoiteita ja muuta jännää.

Mainitsin myymälän josta olen niitä itse ostanut. Sieltä olen ostanut myös mm. "tuhatvuotisia munia" ja monenlaisia tuoreita vihanneksia, joita ei yleensä Suomesta saa.
Se Kampin vieressä oleva kauppahan onkin tosi ylihinnoiteltu ja pieni. Sörnäisen ja Hakaniemen alueelta löytyy paljon etnisiä kauppoja ja marketteja. Eli samalla reissulla voit vaikka käydä ihmettelemässä afromarketin ihonvaalennusvoiteita ja muuta jännää.

Meinaako hän ihan tosissaan, että shirataki-nuudeleita saa alle euron pussi? Niitä vedessä olevia?

No tässä mun kunnon lounas :D

Olen kyllä pahasti myöhässä kun 2ssa palaverissa oli pakko olla.

Eli nuudelit/ kala/ sipulia ja kuivatut tomatit, sekä retikka, öljy ja Chia siemenet.
2 min ja valmis ;). Mutta reseptejä tosissaan haluan enemmän. Huomenna teen sen kantarelien kanssa.

Yhteistyössä