syömispuuhista (10kk)

Annatteko vauvan "syödä" itse,vai syötättekö?
- meillä ruoka ei mene alas muuten kun itse "syöden" joko lusikalla tai sormin. Itse kun olen tällainen siivousfriikki saan tästä harmaita hiuksia :)
Juodaanko maito vielä pullosta vai mukista?
-meille pullo on edelleen rakas.Hyvin satunnaisesti muki kelpaa..
Pidättekö kiinni ruoka-ajoista vai syödäänkö kun siltä tuntuu?
-Tässä yritän olla tarkka =)
Yö syötöt?
- Aina välillä tarpeen mukaan...

Tällaisia mietiskelen ja saan itselleni turhia ongelmia :headwall:

Meillä syödään ite ja välillä syötän.. riippuu millä tuulella ollaan =)

Meillä vasta harjoitellaan nokkamukista juomista vedellä.. Pulloa ei ole koskaan osannut käyttää! suurin osa menee lattialle ja päälle, kun on niin kivaa heilutella mukia!!

Nyt kesällä kun on ollut lämmintä niin tyttö suostuu syömään vasta illalla kunnolla.. aamulla saattaa syödä purkin jogurttia ja päivällä pari lusikallista pottu ruokaa! Muuten menee rintamaidolla sinne iltaan..

Päivän syöättömyydestä johtuen ilmeisesti.. syö yöllä 3-4 kertaa!!

Näin meillä =)

- syötän, vauva syö yleensä samalla jotain sormiruokaa itse (makaroonia, perunaa, kurkkua tms.)

- nokkamukista hörpytän maitoa ruoan yhteydessä, pullosta suostuu juomaan vain yöllä tai aamulla herätessään

- suurinpiirtein ruoka-ajat meillä on, mutta ne voi heittää 1/2-1h suuntaan jos toiseen tilanteen ja nälkäisyyden mukaan (mutta joka päivä syödään se 5 kertaa)

Yö syötöt?
- lopetti itse heräilyn ja yösyönnin 8,5kk iässä, mutta joskus harvoin jos herää yöllä niin annan pullosta heti maitoa niin nukkuu kyllä sitten aina aamuun asti.

Soseet syötetään ja aina siinä samalla itse syö jotain sormiruokaa. Aamulla ja illalla leipää puuron kaa ja päivällä porkkanaa, herneitä, maissia tms.. välipalana aina jotain hedelmää mitä saa itse syödä. Soseita ei muuten syö jos ei saa samalla jotain itse syödä... Muutoinkin soseet uppoaa meelko huonosti.

Ruoan kanssa juodaan joko maitoa pillillä mukista tai vettä nokkiksesta. Maitoa ei suostu nokkiksesta juomaan. Tuttipullosta saa maidon ennen päikkäreitä, illalla ja yöllä...

5 kertaa päivässä syödään, mutta ajat saattaa heittää tunnin pari.

Yö syötöt?
:headwall: Niitä tuntuu taas riittävän.... |O

Meillä on onneksi koira joka hoitaa ison osan (=lattiat) ruokailun jälkeen. :LOL:

syötän ite paitsi maissinaksuja syö ite, haukkaa vaan niin isoja paloja että on vähän vaarallista.en ole saanu aikaiseksi antaa ite syödä. nykyään usein haluu tavaroita käteen tutkittavaksi kun syö muuten itkee.

juo nokkamukista, pullosta ei juonu ikinä kunnolla
ja imetän yöllä 1-2x
päivällä menee noin neljä imetystä.

Meilläkin syötetään (tyttö 10,5kk). Ei oikein syö sormiruokaa, vaan kaikki lentää lattialle. Maissinaksuja ja riisikakkuja syö mutta jos annan esim. kurkkupaloja tai jotain hedelmää niin lentää lattialle. Olen antanut sormiruokaa jo puolivuotiaasta lähtien eikä vieläkään tajua mitä sille pitäisi tehdä... Mikä neuvoksi?!?
Maito juodaan pullosta, ruoan päälle juo vettä nokkamukista.
Ruoka-ajoista pidetään kiinni, mutta joskus saattavat heitellä 0,5-1h. Jos ollaan esim. reissussa.
Yösyömingit jätti itse pois tuossa noin 8kk vanhana. Joskus harvoin saattaa vaatia maitoa aamuviideltä-kuudelta.

Meillä ruoka syötetään.Ruoka-ajoista koitetaa pitää kiinni ,mutta tunteroisen heitot ei haittaa. Syödään vasta 4 ateriaa ,mutta nyt ollaan siirtymässä viiteen ,kun menekki lisääntynyt. Rintaa vielä 5-7 x pv ,joista 1-2 x yöllä. Sormiruokaa annettu vasta kuukauden ajan .Hyvin menee maissinaksut ja nyt myös raejuusto. Vesi mennyt 6 kk:n iästä nokkamukista ,jossa venttiili. Tytöllä niin kova imu ,että tavallisesta imasee ihan kauheesti. Nyt sitäkin vähän harjoiteltu ja lasista juomista. Tyttö tykkää ,kun saa vedellä läträtä :D .

Meillä kohta 11kk ja syöetään... Jotain sormiruokaa syövät itse! Ruoka-ajat on yleensä samat (joskus heittää tunnilla tms). Nokkamukista eivät oikeun osaa juoda, mukin reunalta vettä, maito tuttipullosta ennen päikkäreitä ja illalla ennen nukkumaan menoa.
Meillä syödään aamupuuro, lounas, päivällinen ja iltapuuro. Ja tietenkin välipaloja...
Monet kirjoitti et 5 ruokaa päivässä!!! Tarkoittaako välipalat mukaanlukien?

Meillä vielä syötetään.Maissinaksuja syö itse ja lusikkaa pitää kädessä,mut ei ymmärrä laittaa sillä ruokaa suuhun...
Ruoka-ajat on suunnilleen samat,saattaa heittää 1/5-1h.
vesi menee nokkamukista tai lasista,mut maito juodaan pullosta.Ja yöllä syödään 1-2kertaa |O

Hei

Syötän ruuat, aamu- ja iltapuuro, lounas ja päivällinen. Välipaloja ei ole kaivannut. Imetän ruuan jälkeen, en enää muulloin. Mukista menee vesi ruuan yhteydessä, mutta mun se pitää juottaa, itse kun yrittää, on koko poika märkä. Juu tarttis antaa opetella.. Sormin poju syö maissinaksut, leivänpalat ja herneet. Jostain syystä märkiä ruokia ei osaa suuhun laittaa mm. tomaatti, kurkku, mandariini jne. tiputetaan lattialle vaan. Lusikka menee hyvin suuhun mutta vain tyhjänä :D Ruoka-ajat pitävät aika hyvin kutinsa. Ja soseet maistuis paremmin kuin kökkäreiset ruuat, mut ei auta..

Yhteistyössä