syödäänkö teillä kiisseleitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Kyllä. Ite tehtyjä vain.

millasia yleensä teet, mehukiisseleitä vaiko jotain muuta...?
utelias olen kun itse en oo kauheemmin tehny, ja nyt sitte yllätyin kuinka helppoa ja nopeeta se on.. aina jotenkin aatellu sen olevan niin "isotöistä" ettei oo jaksanu :D

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Kyllä. Ite tehtyjä vain.

millasia yleensä teet, mehukiisseleitä vaiko jotain muuta...?
utelias olen kun itse en oo kauheemmin tehny, ja nyt sitte yllätyin kuinka helppoa ja nopeeta se on.. aina jotenkin aatellu sen olevan niin "isotöistä" ettei oo jaksanu :D

En tee mehuista. Keitän veden, suurustan sen ja lisään marjat. Tai raparperit. Maustan.

Ei ole tullu syötyä.. Jos syötäisiin, niin tekisin ite, mutta en ole mikään suurensuuri fani ja kun eivät mitää kovin terveellistä tavaraa ole, niin ei sitten syödä.

Meillä ei syödä. Tytär ei päiväkotiajoista asti ole suostunut edes maistamaan. Oli silloin suurusteklimppi sattunut kurkkuun, oksensi, ja siitä saakka on pitänyt kiisseleitä "limaisina" :( Joten en viitsi niitä sitten keitellä.

Ei nyt jatkuvasti, mutta kyllä välillä. Joskus kaupan kiisseleitä ja sitten välillä teen itse.

Itse teen veteen niin, että laitan vähän marjoja sekaan jo siinä kiehuttamisvaiheessa ja sitten kaasan sen valmiin suurustetun kiisselin marjojen päälle. Jos tekee pelkän veden kanssa ja kaataa marjojen päälle niin väri on jotenkin ällöttävän aneeminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ei ole tullu syötyä.. Jos syötäisiin, niin tekisin ite, mutta en ole mikään suurensuuri fani ja kun eivät mitää kovin terveellistä tavaraa ole, niin ei sitten syödä.

Miksei ole terveellisiä jos itse tekee?

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Ei kiisseliä, vaan soppaa. Ja itse tehdään - vettä, sokeria, perunajauhoja + marjoja -> todella hyvää soppaa.

Selitä tyhmälle miten tuo "soppa" eroaa kiisselistä. Ainakin ainekset kuulostaa minun kiisseliltäni.

Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Ei kiisseliä, vaan soppaa. Ja itse tehdään - vettä, sokeria, perunajauhoja + marjoja -> todella hyvää soppaa.

Selitä tyhmälle miten tuo "soppa" eroaa kiisselistä. Ainakin ainekset kuulostaa minun kiisseliltäni.

Mun mielestä kiisseli on selkeesti paksumpaa kuin soppa/keitto. :)

Perunajauhotötsässäkin lukee, että kiisseliin tulee enemmän perunajauhoja kuin keittoon (jota siis sanon sopaksi).

Alkuperäinen kirjoittaja v:

No eikös noihin useimmiten tule perunajauhoja ja sokeria? Tuskin kovinkaan terveellistä =) Ja ne marjat menettää ravintoarvoja kuumennettaessa. Eivät ne nyt mitään superepäterveellisiäkään ole, herkkuna aivan loistava vaihtoehto, mutta koska en ite tykkää (=pidä herkkuna) niin jääny tekemättä.

No eikös noihin useimmiten tule perunajauhoja ja sokeria? Tuskin kovinkaan terveellistä =) Ja ne marjat menettää ravintoarvoja kuumennettaessa. Eivät ne nyt mitään superepäterveellisiäkään ole, herkkuna aivan loistava vaihtoehto, mutta koska en ite tykkää (=pidä herkkuna) niin jääny tekemättä.

Ei niitä marjoja kyllä kuulu kuumentaa....

perunajauhoa laitan niin vähän ettei ole merkitystä ja marjoja en keitä, lisään ne ihan viimeisenä. ja tosiaan sokerikaan ei kuulu meidän kiisseliin, joten mielestäni ei kovin epäterveellistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei niitä marjoja kyllä kuulu kuumentaa....

Ok, no en oo tehny niin en tiedä miten tehdään :D Eikö ne lämpene siinä yhtään sitten?

Yhteistyössä