Syödäänkö muilla nyt paljon kaalia, kun se on halpaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Itse kyllä tykkään kaalista, mutta en ole aiemmin uskaltautunut tekemään siitä mitään itse ja mies ei ole oikein kaalin ystävä, mutta eilen ostin kaalin ja tein tänään kaalilaatikkoa ja ihan hyvää tuosta tuli, vaikka siirappia ei ollutkaan.

Meillä syötäis useamminkin jos lapset tykkäis :/

Kaalipataa tms tulee usein tehtyä kyllä kun on niin helppo. Riisit vain kiehumaan, kaalit sekaan vihannesten kanssa ja sit annetaan kiehua niin kauan, että melkein kaikki neste on lähtenyt ( n. 45min )

Mä tykkään hulluna kaalikeitosta, kaalilaatikosta, kaalikääryleistä jne. Mutta jotenkin kaali on mukamas liian työläs käytettäväksi..... Josko sitä jo jaksais jotain kaalista tehä :)

Alkuperäinen kirjoittaja tiutau:
Ei se hinta mutta se maku... kaali vaan on tähän aikaan paljon parempaa kuin talvella!

Juu, ihanan makeeta ja mehukasta. Yhtenä iltana vetelin pelkiltään kaalilohkoja :p
Ai miten niin raskaus aiheuttaa ruokahimoja :D

Syödään. Mutta meillä syödään kaalia halki vuoden, mutta kieltämättä juuri tässä vaiheessa paljon.

Teemme salaatteja, piirakoita, pikapaistettuja kasviksia (puolet kaalia, puolet muuta ja sekaan joku teineistä mukava ärhäkkä kastike) ja vaikka mitä. Ja mies syö raakana siltään.

Ei. Mut olisin yhtään Martta-ihminen tai muutenkin järkevä, niin eläisin tietysti ainesten hinnanerojen mukaan tehden aina ruokaa niistä aineista jotka on parhaiten ja halviten tarjolla. Siten varmaan säästäis pitkän pennin.

Kaalihan on aina halpaa? Mutta joo, en tykkää kypsennetystä kaalista, eikä sitä voi kypsentämättömänäkään kauheasti syödä. Kukkakaali oli/on täällä aika halpaa ja sitä mussutellaan sellaisenaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Teen noin joka toinen vuosi kerran kaalikääryleitä ja kaalilaatikkoa. Ei kyllä tule käytettyä paljon kaalta, pitäisikin ottaa ohjelmaan :)

Anteeksi, mutta repesin ihan täysin - ihana! :laugh:

meidän iskäkin syö kaalta ja juo joskus viintä.. :D hassua.

Kyllä ne voi silleekin taivuttaa :)

Yhteistyössä