Miehellä on traumoja ex-vaimon kinkkukiusauksesta ja nyt on minulla elämäni ensimmäinen kinkkukiusaus uunissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virvatuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

virvatuli

Vieras
On tullut usein mietittyä, että minkähänlaista se exän kinkkukiusaus oikein on ollut, kun niin monta kertaa mies on traumoistaan maininnut. Itse tykkään kinkkukiusauksesta, mutta jostain syystä en ole sitä koskaan tehnyt. Joskus ollaan syöty kimpassa kaupan kiusausta ja se on miehen mielestä ollut hyvää. Nyt minä sitten laitoin uuniin elämäni ensimmäisen kinkkukiusauksen ja jännäilen mitä mies mahtaa siitä tuumata. Tuleeko taas yksi trauma elämään lisää vai ei. :D

Ex on varmaan laittanut liikaa kermaa eikä ole kypsentänyt pottuja tarpeeksi ylikypsäksi. Mullakin on traumoja kinkkukiusauksesta, en tee sitä koskaan enkä kyllä syö kaupankaan. Mutta muita kiusauksia olen kyllä oppinut tekemään ja syömään.

[QUOTE="vieras";28975886]Mä luulen että ex on laittanut sitä pakaste peruna-sipulisekoitusta.[/QUOTE]
siitä tulee oikein hyvää kun paistaa tunteja, eihän se sulakaan tunnissa. Mutta tosiaan sanoisin että maut muuttuu, mäkin ennen inhosin kaikkea missä on kermaa, kun nyt yllättäen käytän sitä itsekin, vaikka tuo kinkkukiusaus yhä herättää puistatuksia. Ehkä pitäisi kokeilla tosiaan tehdä itse joskus.
Mutta tosiaan en lähtisi sillä perusteella nostamaan itseä jalustalle, jos nyt exän tekemä inhokki yllättäen maistuukin. Minä olen traumani saanut ihan koulu- ja laitosruoasta.

[QUOTE="vieras";28975886]Mä luulen että ex on laittanut sitä pakaste peruna-sipulisekoitusta.[/QUOTE]

se on kyllä kamalaa. Omallakin miehellä joku kammo kinkkukiusaukseen, vaikka itse tykkään tosi paljon. Kerran tein ja kyllä se söi ja sanoikin että ihan ok, mutta ei mielellään halua että teen. Laitan paljon kermaa kun mies tykkää...leikkaan kinkut itse palvikinkun palasesta ja pakaste perunasuikaleita kun niistäkin tulee pehmeitä ja hyviä. Tosi hyvää omasta mielestä ja lapsi piti. En ymmärrä miten tuota ruokaa kohtaan ollaan niin epäileviä. Janssonin kiusaus se pahaa on...mutta se johtuukin siitä kalasta.

Saapa nähdä mitä tulee. Käytin pakaste peruna-sipulisekoitusta, enkä ole varma tulinko ehkä laittaneeksi liikaa kermaa. Ihan tarkkaan en tiedä sitäkään kuinka kauan uunissa täytyy pitää. Nyt on 225 asteessa uunin alatasolla ja tunnin verran meinasin kypsentää. Vai pitäisikö olla vähemmän/kauemmin?

Itse kuorin ja suikaloin perunat, sipuli hakkeeks ja joukkoon, samoin leikkaan kinkun paloiks ja mausteita pippurisekoitusta, paprikajauhetta, timjamia, suolaa sopivasti näitä ei liikaa. Sitten valion 15% ruokakermaa kaksi purkkia ja yksi purkki kuohukermaa.

Jo on hyvää. Te ette osaa kokata.

No mä pidän ainakin pakasteperunoita reilusti, ehkä 1.5-2 tuntia, että alkaa olla melkein ylikypsää muusia.
Janssonin kiusaus on muuten hyvää! Siis siinä on joku sellainen outo piirre, se on sellaista kamalan hyvää, johon vaan tulee joskus himo. Mä olen ihmetellyt että miten meillä lapsetkin syö sitä ihan tosta vaan, olisin odottanut että kranttuilevat kun tekevät sitä ihan tavallisistakin ruoista. Ja mä en pysty itsekään syömään esim. silliä, mutta pienissä määrin näköjään laatikossa noi kamalan makuiset kalat on herkkua.

[QUOTE="vieras";28975926]Itse kuorin ja suikaloin perunat, sipuli hakkeeks ja joukkoon, samoin leikkaan kinkun paloiks ja mausteita pippurisekoitusta, paprikajauhetta, timjamia, suolaa sopivasti näitä ei liikaa. Sitten valion 15% ruokakermaa kaksi purkkia ja yksi purkki kuohukermaa.

Jo on hyvää. Te ette osaa kokata.[/QUOTE]

jos on kammo, niin on kammo vaikka miten hyvää siitä tekisi. Musta sipuli ei edes sovi kinkkukiusaukseen. Olen aina tykännyt kinkkukiusauksesta ja omatekemä on varsinkin tosi hyvää vaikka ne perunat ottaisi pakasteestakin. Kermaa käytän myös paljon ja osaan maustaa. Kinkun laatukin on tärkeää. Silti ei mies tykkää. On itseasiassa ainoa ruoka mitä ei syö. Ei ole mikään nirso. Mies on sanonut että se nyt vaan ei ole hyvää...koostumus ja itse kinkku perunan kanssa.

[QUOTE="vieras";28975926]Itse kuorin ja suikaloin perunat, sipuli hakkeeks ja joukkoon, samoin leikkaan kinkun paloiks ja mausteita pippurisekoitusta, paprikajauhetta, timjamia, suolaa sopivasti näitä ei liikaa. Sitten valion 15% ruokakermaa kaksi purkkia ja yksi purkki kuohukermaa.

Jo on hyvää. Te ette osaa kokata.[/QUOTE]
hyi helvetti, kuin iso vuoka sulla on jos 3 purkkia kermaa panet? Kermaa ei saa olla liikaa mun mielestä, ja olen huomannut että moni muukin inhoaa just sitä noissa kiusauksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28975946:
hyi helvetti, kuin iso vuoka sulla on jos 3 purkkia kermaa panet? Kermaa ei saa olla liikaa mun mielestä, ja olen huomannut että moni muukin inhoaa just sitä noissa kiusauksissa.

Hyi helvetti sinulle itsellesi, mulla on kaksi vuokaa.

Siis älkää ruetko mun kinkkukiusausta haukkumaan kun itse olette niin laiskoja ja käytätte valmista pakaste-sipulisekoitusta. Tehkää edes kerran se itse perunat kuoritte, ettekä laita paskinta lisäainevesi"kermaa", niin voitte yllättyä.

Kuten sanoin, mä tykkään esim. broilerikiusauksesta nykyään. Ja siitä janssonin, ja olen jopa tonnikalakiusausta tainut kokeilla ja sekin taisi olla ihan hyvää. Ja kiusaukset teen pakastepotuista, niissä ei ole mitään vikaa. "Tuoreita" pottuja käytän jos tahdon erimuotoisia pottuja. Se ei vain nyt muuta sitä että mä en ole halunnut edes kokeilla kinkkukiusausta, koska mulla on niin kamala mielikuva, ettei se kinkku vaan ole kerman kanssa hyvää. Ja tosiaan en sitä kermaa liikaa laittaisi muihinkaan, ehkä se on ollut vikana näissä aiemmin maistamissani laitoskiusauksissa.

[QUOTE="vieras";28975950]Hyi helvetti sinulle itsellesi, mulla on kaksi vuokaa.[/QUOTE]
no sitten on varmaan turha kehua, että "ette osaa laittaa, minä laitan kolme purkkia kermaa ja kyllä on hyvää" :o

Joo uunissa saa pitää lähemmäs sen pari tuntia. Itse teen niin, että laitan ekat puoli tuntia 200asteiseen uuniin, sitten pudotan lämpöä 175C ja pidän vielä 1,5h, eli yhteensä liki pari tuntia.. Joskus tein sen pakkauksen ohjeen mukaan ja raa'aksi jäi.

[QUOTE="vieras";28976026]Joo uunissa saa pitää lähemmäs sen pari tuntia. Itse teen niin, että laitan ekat puoli tuntia 200asteiseen uuniin, sitten pudotan lämpöä 175C ja pidän vielä 1,5h, eli yhteensä liki pari tuntia.. Joskus tein sen pakkauksen ohjeen mukaan ja raa'aksi jäi.[/QUOTE]

Pari tuntia voi herran jestas, se on varmaan sen jälkeen jotain kinkkumuusia. Kyllä mä oon maistanut monesti siskon tekemään pakasteperunakinkkukiustausta, mutta ei se vaan ole niin hyvää kun tuoreista perunoista.

Syötävää on mutta ei verrattavissa, älkää siis ulisko jos ette ole koskaan kokeilleet.

No, sanotaanko että pakastepotuista saa hyvää jos osaa laittaa. Ja tietysti makuja on monia. Mutta joskus ne kaupassa seisseet potutkin maistuvat niin kamalalle että pakastepottu on miljoona kertaa parempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28976066:
No, sanotaanko että pakastepotuista saa hyvää jos osaa laittaa. Ja tietysti makuja on monia. Mutta joskus ne kaupassa seisseet potutkin maistuvat niin kamalalle että pakastepottu on miljoona kertaa parempaa.

En ole kyllä törmännyt tähän ilmiöön että potut maistuu kamalalle. En mä nyt mitään iteneitä mössöperunoita valitse kuitenkaan. No joo kauhee sota kun ette edes ole kokeillut tehdä tuoreista perunoista.

Kiusaus voi olla ihan hyvää pakastepotuista, mutta parempaa tuoreista potuista. Se vaan pointti ja ei pelkästään mun mielipide vaan kenelle ruokaa olenkaan tarjonnut.

Kyllä muuten oli hyvää ja mieskin kehui kovasti! :) Tein siis isoon vuokaan pakastepottusipulista ja palvikinkkusuikaleista, mausteeksi suolaa ja mustapippurirouhetta, kolme purkkia kermaa. Ja uunissa 1 h 20 min. Mies mainitsi, että taisi exän kiusaus olla aina vähän raakaa, nyt kun kerran kunnolla kypsää kiusausta sai. Nyt kun ensimmäisen kerran olen tätä ruokaa tehnyt, niin seuraavalla kerralla näen vaivaa vähän enemmän ja teen ihan kunnon potuista. :)

Yhteistyössä