Synttärit ja viemiset päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Mitä te viette päikkyyn kun lapsella on synttärit? Meillä on muksut vasta alottanu päikyn ja nyt olis ekaa kertaa viemässä tarjottavaa tarhakavereille. Onko Muumi-keksit ja Pihlaja-karkit ok? Siis toinen muksu vie keksit ja toinen karkit...

Meillä viemiset vaihtelee vähän äidin jaksamisen/viitsimisen ja muun innostuksen mukaan. Toki myös lapsiryhmän koko vaikuttaa. Meillä aika pieni ryhmä niin olen joskus pyöräyttänyt pari pellillistä pannaria ja hillot vienyt myös, joskus ollut jädeä ja joskus noita muumi-keksejäkin :)

Ihan hyvät viemiset minusta!

Meillä viemiset vaihtelee vähän äidin jaksamisen/viitsimisen ja muun innostuksen mukaan. Toki myös lapsiryhmän koko vaikuttaa. Meillä aika pieni ryhmä niin olen joskus pyöräyttänyt pari pellillistä pannaria ja hillot vienyt myös, joskus ollut jädeä ja joskus noita muumi-keksejäkin :)

Ihan hyvät viemiset minusta!

Täällä ei saa viedä mitään omatekoista eikä pakasteitakaan.

Tikkareita mäkin mietin eka mutta sitte hylkäsin ajatuksen kun tuossa ryhmässä on aika paljon pieniä. Omatekosta en edes harkitse koska joutuisin tekemään peräkkäisinä päivinä jotain viemistä koko päiväkodille :D

Kysy päiväkodista saako edes viedä mitään. Meillä ei saa viedä mitään, pk:ssa on varattu herkut synttäreille. Mun mielestä tämä systeemi on hyvä, ei tule mitään kilpavarustelua äitien kesken.

ihan hyvät viemiset. Päikkyyn jossa olin ennen töissä tuotiin usein jotain karkkia tai keksejä just. Poikkeuksena maahanmuuttaja vanhemmat jotka toi yleensä kakun , popcornia ja/tai sipsiä ja henkilökunnalle samosoja, ilmeisesti eivät pitäneet synttäri juhlia sitten muuten ja yleensä pistivät kamerankin mukaan.

Saa täällä viedä. Karkeista halusivat että ovat kääreissä. Niitä ei paljon ollut muuta kuin noi "kettukarkit" ja Omarit. Unohdin lakut täysin, vaikka ne on ihan meijän lasten lemppareita :O Allergisia ei tarvinu miettiä onneks, kuulemma heillä on kaapissa jemmassa allergisille jotain herkkua...

Meillä tuli juur lappu kotiin jossa toivottiin että jatkossa ei viedä karkkia vaan jotain muuta. Mielestäni ihan hyvä juttu. Meilä kun ei muutenkaan syödä viikolla karkkia niin pidän tästä säännöstä. Saa sitten viedä keksiä tms...

[QUOTE="vieras";23106287]Luulen että kettukarkit ovat vähän ällöjä lasten makuun. miten olisi Omar, joka vähän pehmeämpi maultaan?:)[/QUOTE]

No mä mietin noiden välillä ja tulin siihen tulokseen että kettukarkit on vähän raikkaampia ja Omarit on niin ällömakeita etten niitä ottanu :D

[QUOTE="vieras";23106287]Luulen että kettukarkit ovat vähän ällöjä lasten makuun. miten olisi Omar, joka vähän pehmeämpi maultaan?:)[/QUOTE]

Mutta ne ovat yleensä lempparikarkkeja päikyssä ja koulussa.Ainakin täällä ollut.
Tosi moni niitä vie ja sitten toiseksi yleinen on omar tai dumle.

Kuten sanottu mä vielä opettelen tätä päikkykäytäntöä :D

Mä miellän kettukarkit lapsuuteen ja Omarit oli taas vanhusten kermakarkkeja :D Dumleja myös mietin mutta hylkäsin senki ajatuksen kun tosiaan tuolla on tosi paljon pieniä. Rusinat oli kyl hyvä idea kiitos :)

Me on pienten (alle 3v) ryhmään viety keksejä, isompien ryhmään tikkarit tai karkkia ihan laidasta laitaan. Dumlet jättäisin viemättä kun suklaa allergikkoja on jonkun verran. Toki muitakin mutta heille sitten päikyllä omat herkut jemmassa.

Yhteistyössä