synttärit

miten teillä etälapsen synttärit? järjestättekö omat synttärit teillä vai osallistutteko lapsen äidin järjestämiin kutsuihin ja millaisella kokoonpanolla? meneekö miehesi kutsuille yksin? lähdetkö itse mukaan? vietättekö sopuisaa synttärijuhlaa koko poppoo yhdessä, kaikkien sukulaiset koolla ja mahdollisesti lapsen molemmat biologiset vanhemmat uusine kumppaneineen ja mahdolliset uudet sisarukset?

 
Me järjestämme ne meillä. Kaikki miehen sukulaiset, joitakin minun sukulaisia ja lapsen kummitkin tulevat silloin meille. Itse en voisi kuvitella meneväni mieheni ex:n kotiin juhlimaan, mutta en kieltäisi miestäni, jos hän haluaisi sinne mennä.
Olenki joskus miettinyt, et mitäs sitten kun tämä lapsi pääsee ripille ja tullut siihen lopputulokseen, että vaikka se olisi kuinka väärin ja tyhmästi tehty, en osallistu silloinkaan juhliin! Mieheni on siitä tietysti nyreissään, mutta olkoon :\| :wave:

 
Heffalumb
Meillä juhlitaan lapsen juhlat aina kahdessa paikassa..ts. mieheni järjestää tyttärensä juhlat täällä kotona ja äiti sit omat juhlat kun tapaa tytärtään.. Rippijuhlia ei onneksi vielä tartte ajatella mutta luulen että ne järjestetään kahdessa paikkaa myös. En tiedä..
 
Mies osallistuu poikansa synttäreihin exän tykönä.Tänä vuonna järjesti kyllä myös täällä synttärit ja musta oli outoo että piti silti sinne ängetä,mutta mitäpä isä ei tekisi kun poika pyytää.

Minut kutsuttiin yös kahtena ekana vuonna,no en todellakaan mennyt.Nyt ei sitten kutsuttu.

Jos perheessä on myös yhteisiä lapsia minusta on äärimmäisen väärin niitä kohtaan että toisille järjestetään kahdet synttärit ja toisille vaan yhdet.
 
Paha äitipuoli
Miehen vanhimman tytön rippijuhlat järjestin minä täällä meillä ja etä äiti tuli kylään. Pojan synttärit on järjestetty joka toinen vuosi täällä meillä kotona ja joka toinen vuosi etä äidin (miehen ex) luona. Äiti tulee meille ja me olemme kaikki menneet äidin luokse. JA NÄIN SE OIKEASTI PITÄIS MENNÄ jos lasta ajattelee.

Jatkosta en sitten tiedä. Tänä kesänä poltin niin pahasti päreeni äidin toimintaan, että en kutsunut äitiä synttäreille, jotka kierosti sitten järjestin lasten juhlina. Mummu ja pappa kävivät sitten erikseen. Katsotaan miten jatkossa, jos koittaisi kasvaa jälleen aikuiseksi :/
 
kiiks
Meillä myös molemmissa paikoissa synttärit yleensä. täällä etällä vieraina meidän perheystävät (aikuisia ja lapsia) ja kummit, joihin lähi ei pidä yhteyttä. Lähillä taas lapset pitävät enemmänkin kaverisynttärit. Ei meillä koskaan ole edes ollut sellaista tilannetta, että lähi olsisi sinne lasten juhliin pyytänyt. Saas nähdä sitten kuinka rippijuhlista yms selviydytään - niitä kun ei todellakaan ruveta kahdessa paikassa pitämään...
Ei musta mitenkään outoa, että molemmissa paikoissa omat synttärit - ne kun eivät niin megalomaanisia kekkereitä ole ja kun lähi-ihmisten piiri on vain niin erilainen kummassakin paikassa ja yhteen paikkaan tulisi sitten aikalailla enempi kutsuttavia. Lapset kuitenkin mielellään näkevät kaikkia kummejaan ja isovanhempiaan jne.. Enkä kyllä luule, että meidän yhteinen pieni siitä olisi katkera että isosisaruksilla on kahdet juhlat - tuskin se kateeksi käy.
 
Meillä tyttö juhlii kotona synttärit ja mini synttärit äitinsä tapaamisella.
Meillä käy tytön kummit, isän ja minun sukulaisia ja ystäväperheitä.
Tytön äiti sen verran rankasti joskus k#x*%#¤=&# miehen ysäviä, tytön kummeja ja sukulaisia niin hekään eivät kyllä halua olla hänen kanssa tekemisissä.
Mieheni ei käy näillä toisilla synttäreillä...enkä sitten minäkään.
Äitiä ei meille koskaan ole kutsuttukkaan. Mieheni ei halua häntä meille. Tai on sanonut,että sitä päivää ei tule,että hän meidän kotiin tulee. (ero kun ei ollut lähelläkään tavallista eroa)
Rippijuhliin onneksi vielä aikaa,mutta itsekseni olen niitäkin jo miettinyt...
Muilla lapsilla synttärit "vain" kotona ja ei se heitä haittaa.
 

Yhteistyössä