Synnytystapa-arviosta ja vauvan asennosta ym.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vinja

Aktiivinen jäsen
09.07.2004
2 381
0
36
Mulla on ollut tytön syntymästä asti pieni pelko alatiesynnytystä kohtaan, syystä että mieleen on jäänyt lääkärin sanat (sekä minulle että miehelle jäänyt mieleen) että yhtään isompi ei olisi saanut olla. Neiti jäi jumiin ja autettiin imukupilla. Nyt sitten pelko on että josko tämä tulokas on isompi kun neiti (oli alle 3,5kg).

Viime lääkärineuvolassa siitä sitten kysyin että pääsisinkö synnytystapa-arvioon tuon takia niin aika vähättelevä sävy oli ja epäili että näinköhän on oikeasti ollut liian iso suhteessa mun lantioon ym. Sano vaan että sano sitten rv36 lääkärineuvolassa niin katotaan sitten onko aiheellista mihkään arvioihin. Nyt kaivoin sitten ton neidin syntymän jälkeen tulleen epikriisin että mitäs siellä asiasta sanotaan. Siinä sanotaan että pää saadaan tiukasti vetämällä syntymään, samoin hartiat joiden ulosautto myöskin tiukka. Ja lapsen käsi todetaan olevan rinnalla.

Eli missä asennossa ne kädet normaalisti on? "Leventääkö" tuo rinnalla oleva käsi vauvaa?? Siis jos nyt joku tajusi mitä tarkotin...

Nyt sitten pelottaa että jollei ne annakaan lähetettä arvioon ja sitten tää vauva onkin niin iso ettei mahdu syntymään :/ Kuinka helposti te muut olette saanu lähetteen arvioon??

Toinen mitä tossa mietin mitä tarkottaa kun vauvan syke oli aika alhanen synnytyksen aikana ja sitten siitä sanotaan että "makrovaihtelu puuttuu sykekäyrästä lähes täysin", niin mitä se tarkottaa??

Kiitos jos joku jaksaa lukea ja osaisi jotain vastatakin!

Vinja ja Urmi 29+0

muoks... kysyisin vielä että mitä kaikkea siellä synnytystapa-arviossa tehdään? Ultralla katoaan vauvan koko, onko muuta?

Mie en nyt osaa muuta sanoa, kuin sellasen lohdutuksen sanan, että mulla myös esikoinen todettiin "ei saa olla yhtään isompi"-vauvaksi =) (3,6kg), imukupilla myöskin tuli ulos, 1h50min ponnistamisen tuloksena.
Kakkonen oliki ok, kun oli yli kilon pienempi.
Mutta kolmonen taas oli 3,2kg, päänympärys sama kuin esikoisella (en muista mikä se oli, mut sama molemmilla) ja kolmonen syntyi molemmat(!!!) kädet korvilla...ja helposti tuli...että kyllä ne seuraavat tulee helpommin, kun se eka on sen tien raivannut...ei toki aina, mutta useimmiten...näin mullekin sanottiin, kun asiaa esikoisen jälkeen panikoin.
Kyllähän se yksikin käsi on vaikuttanut jonkin verran, normaalistihan ne tulisi (kai) vartalon sivuilla....

Saikos tästä mitään selvää? :kieh:

Yhteistyössä