Synnytys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta äiti

Vieras
Veikatkaapas, milloin vauva syntyy.. :)

Suppareita tullut viikon joka päivä.. 45-5 min välein epäsäännöllisesti..
ei limatulppaa, ei lapsiveden menoa (tänään ollut pientä tihkumista)
Nyt suppailee.. viimeset pari tuntia 10-5 min välein..

Kannattaisko jo lähteä polille, vai vieläkö vauva pitkittää tuloaa??
(en siis nyt tarkoita sitä, ettenkö olisi lähtöä tekemässä, mutta joka päivä oon ollu lähössä ja sitten onkin supparit loppuneet kuin seinään..)

Tekeekö ne supparit kipeetä? Eka synnytys kestää yleensä aika kauan, että ei varmaan tule hirveä kiire.

Mulla tuli sitä sitkeetä limaa noin vuorokausi ennen synnytystä. se oli semmosta kirkasta, ihan ku valkovuotoa, mutta aika paksua ja sitkeetä. Siinä oli muutama tippa verta mukana. tosin sitä oli tullut muutaman kerran raskauden aikanakin kun oli supistellut.

Ekan synnytksen kohdalla en ymmärtänyt mikä on limatulppa, enkä havainnut sellaista lainkaan.
vedet meni synnärillä molemmissa synnytyksissä, kun kalvot puhkaistiin.

Tekee kipeää.. En pysty istumaan kunnolla, selkään jomottaa.. Alavatsa kipeä..

(toinen lapsi, eka oli sektio = sillon ei tulppaa, ei lapsiveden menoa, eikä edes yhtä kunnon supistusta, nyt oon aivan pihalla, ihan kuin ekaa vasta pukkaisin.. :()

Ihan hyvin voit jo mennä. ei haittaa vaikka olisi turhakin käynti, ne on ihan ystävällisiä silti. kannattaa syödä jotain ennen lähtöä, että sitten jaksaa.

Mulla on tulppa tullut jo ja nyt supistellut kolme päivää epäsäännöllisesti. Perjantaina supistusten väli oli 7 min. ja vielä on vauva mahassa. Samanlainen olo muuten kuin sullakin eli selkään ja mahaan sattuu. Soita ja käy näytillä jos et pysty kotona olemaan.

Lähe heti kun sinusta siltä tuntuu!! ei varmasti haittaa vaikka ois turha käynti. Itselläni on ollut kaksi niin nopeaa synnytystä, että seuraavan jos tekisin, lähtisin heti ekasta kipeästä, että ehtisin sairaalaan. Mutta on niin yksilöllisiä nuo tuntemukset, että kuulostele omia tuntoja!!

Yhteistyössä