Synnytys ja maidontulo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ensikertalainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ensikertalainen"

Vieras
Odotan esikoistani pian syntyväksi. Missä vaiheessa rinnoista alkaa tulla maitoa? Ennen synnytystä vaiko synnytyksen jälkeen? Voivatko pienen rinnat olla ongelmalliset, eli että maitoa ei tule, vai ovatko rintojen koko siihen missään yhteydessä?

Kiitti tiedoista!

mulla alkoi maitoa tulla synnytyksen jälkeen,maito nousi vasta 3 päivänä kunnolla rintoihin :) nyt odotan tokaa viikolla 25+4 ja maitoa tihkuu jo niin että aamuisin on paita märkä.. rintojen koko ei siihen vaikuta,vaan sitten kun maito nousee niin rinnat kasvaa yleensä jonkun verran :)

Pääsääntöisesti maito nousee rintoihin noin pari päivää synnytyksen jälkeen. Rintojen koko tai muoto ei ole millään lailla yhteydessä maidon tuotantoon :)

[QUOTE="monsteri";25110269]Pääsääntöisesti maito nousee rintoihin noin pari päivää synnytyksen jälkeen. Rintojen koko tai muoto ei ole millään lailla yhteydessä maidon tuotantoon :)[/QUOTE]

itse asiassa muodolla voi olla suurtakin merkitystä. Itsellä ns tuubirinnat ja koskaan en ole täysimetyksessä onnistunut. Tämä on ymmärtääkseni kaltaisilleni tissivammaisille aika yleistä.

Tiputtelua tuli jo ennen synnytystä, maito nousi kolmantena päivänä oikein rytinällä. Mä olen normaalisti lähes lauta, mut maitorauhasissa löytyy ja niinpä imetysaika on ollut elämässäni SE AIKA jolloin mulla oli tissivako. Nyt tilanne taas normaali, kylkiluut näkyy ihon läpi "tissien " välissä. Maitoa tuli paljon ja imetys kesti n. 10kk molemmilla lapsilla. Itse lopettelivat aikanaan.

Mulla tuli jo kauan ennen synnytystä ja vaavi saikin heti hyvät satsit maitoa :) Ja vaikka kauaa en imettänyt (syyt ei kuulu teille), niin yhä yli vuoden jälkeen maitoa vaan tulee.

Yhteistyössä