Synnytys ja karvat

• Viestiketjun aloittaja Lis
  • Ensimmäinen viesti
naturelli-elli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
häpykarvoituksen tarkoituksena on estää bakteereja pääsemästä limakalvoille
+ se vaikuttaa alapään ilmanvaihtoon yms. Sillä karvotuksella on oikeasti merkitystä, mikä tässä karvattomuus on kaunista -vimmassa tuppaa monelta unohtumaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja voihan karvat:
Mä oon karvainen ku eläin ja alan totaalisesti olla niin täynnä tätä karvojen vahaamista, nyppimistä ja sheivaamista. Ei todellakaan jaksa aina olla huoliteltu, varsinkaan raskauden loppuvaiheessa, ku itse vahaaminen on aikamoisen kova homma, ei edes silmät nää joka paikkaan, eikä taivu, selkä kipeenä ym. Kyllä teidän normaalikarvaisten on helppo valittaa, ku ette tiedä mitään millaista on olla oikeesti karvainen!!
Täysin samat ajatukset miullakin! Karvoja saisi olla nyppimässä ja sheivaamassa vähän joka paikasta ja ei todellakaan raskaana taivu oikein mihinkään suuntaan. Osaan kyllä ajella käsikopelolla vanhasta tottumuksesta muttei kyse ole siitä vaan siitä ettei enää taivu jättimahan kanssa. Alkaa supistelemaan pienetkin kumartumiset ja kurkottelut. Pyyhkiminenkin tosi hankalaa veskikäyntien jälkeen. Selkä tosi jumissa tän lastin ansiosta ettei paljoa kurkotella.

Inhottaahan se reuhka sheivattuun alapäähän tottuneena mut raskaus on poikkeustila ja luulisi silloin hyväksyttävän ettei kaikki operaatiot enää onnistu. Epäoleellisimmista rutiineista on vaan karsittava.

vieras
Onpa teillä melkoiset karvat alapäässä kun pitää olla koko ajan nyppimässä ja sheivaamassa ja siistimässä. Mulla kasvaa vaan vähän karvaa tossa kummulla, ei sen alempana. Ikinä ei ole tarvinnut ajella. Enkä kyllä jaksaisikaan, antaa karvojen kasvaa rauhassa.

Sitäpaitsi kuka niitä edes näkee, kun tosiaan ne kätilöt ja oma mies. Ja jos kätilöt ei asiasta valita, miksi muut tekevät siitä näin kauhean haloon?

näkökanta
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä en raskaana ollessani edes yltänyt/nähnyt ajella karvoja.
Sama ongelma mullakin. Mut eipä ole paljon päätä vaivannut, kerkeen elämässäni alapäätäni vielä siistiä myöhemminkin. Eivät varmaan kätilöt tai lääkärit paljoo välitä naisen karvoista synnytyksessä.
Oletko varma etteivät välitä? Varmasti hekin mielellään työskentelevät siistien ihmisten kanssa, vai onko sinulle kaupan kassalla sama haiseeko asiakas hieltä vai ei (huom. esimerkiksi!)?
Alalla työskentelevänä, on ihan pakko huomauttaa, että se on ihan sama, onko ajeltu ja miten. On ihan oma asia, haluaako pitää karvansa, siistiö sivuilta vai ajella kaiken pois.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja naturelli-elli:
+ se vaikuttaa alapään ilmanvaihtoon yms. Sillä karvotuksella on oikeasti merkitystä, mikä tässä karvattomuus on kaunista -vimmassa tuppaa monelta unohtumaan. =)
Heh, paljonhan siellä alushousuissa on ilmanvaihtoa. Kyllä ne karvat ovat epähygieniset, lue vaikka aiheesta artikkeleja :D.

hoituri
ja varmaat tienneet, että työssä voi tulla vaikka minkä näköistä tussukkaa vastaan. Tuskin he siitä kauheesti järkyttyy, jos jollakin karvat rehottaa :D tai ootas, kyllä ne taitaa ne karvat siunailla seuraavalla kahvitauolla :LOL:
Tästä ketjusta huomaa kuinka ulkonäkökeskeistä tämä maailma on!!

no joo
Sama ongelma mullakin. Mut eipä ole paljon päätä vaivannut, kerkeen elämässäni alapäätäni vielä siistiä myöhemminkin. Eivät varmaan kätilöt tai lääkärit paljoo välitä naisen karvoista synnytyksessä.
Oletko varma etteivät välitä? Varmasti hekin mielellään työskentelevät siistien ihmisten kanssa, vai onko sinulle kaupan kassalla sama haiseeko asiakas hieltä vai ei (huom. esimerkiksi!)?
Tuo haju varmasti hieman häiritsisi, mutta mulle olis ihan sama, onko asiakkaalla hanskat kädessä vai räpylä paljaana, kun ojentaa rahaa tai korttiiaan.

Sama se on, onko paljas vai karvainen, kätilöä ajatellen. Vauvan pää levittää sitä rakoa sen verran, että runsaampikaan tuhero, ei toimi näköesteenä. Mahdolliset haavat on yleensä syvemmällä kuin häpykummunpäällä, missä ne karvat on.

Miten karvat tekee kenestäkään epäsiistin?
Tuolla verrattiin hiusten pesemättömyyttä siihen ettei karvoja ajella? Miksi kenenkään pitäisi hävetä synnytyksessään niinkin luonnollista asiaa kuin häpykarvoitusta? :headwall:

Ei voi kuin ihmetellä kuinka typerillä asioilla ihmiset päätään vaivaa, kuten tämän ketjun ( joka suoraan sanottuna on todellinen järjen riemu voitto ) aloittaja. :LOL:

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näkökanta:
Alalla työskentelevänä, on ihan pakko huomauttaa, että se on ihan sama, onko ajeltu ja miten. On ihan oma asia, haluaako pitää karvansa, siistiö sivuilta vai ajella kaiken pois.
Ja puhut kaikkien koko ammattikunnan puolesta?

uskomatonta
Vai on karvaton alapää hygieeninen ja karvallinen malli epähygieeninen!?! :eek: Hoh-hoijaa!
Se on muuten täsmälleen päinvastoin. Karvojen tarkoitus on estää epäpuhtauksien yms. pääsy intiimialueelle. Aivan kuten esim. ripsien tarkoitus on estää roskien ja epäpuhtauksien pääsy silmään.

On taas ongelmat joillakin ihmisillä...toisten alapääkarvoitus synnytyksessä!

Onpa teillä melkoiset karvat alapäässä kun pitää olla koko ajan nyppimässä ja sheivaamassa ja siistimässä. Mulla kasvaa vaan vähän karvaa tossa kummulla, ei sen alempana. Ikinä ei ole tarvinnut ajella. Enkä kyllä jaksaisikaan, antaa karvojen kasvaa rauhassa.

Sitäpaitsi kuka niitä edes näkee, kun tosiaan ne kätilöt ja oma mies. Ja jos kätilöt ei asiasta valita, miksi muut tekevät siitä näin kauhean haloon?
Sattuu olemaan valitettavasti. Ne ei tosiaan rajoitu alapäähän vaan olen karvainen vähän joka puolelta. Sääri- ja käsikarvat on myös tosi paksut. Puhumattakaan naamassa kasvavista pulisongeista. :whistle:

Olen sinut karvankasvuni kanssa joka on ollut pienestä pitäen voimakkaampi kuin keskiverto suomalaisnaisella. Miulla onkin turkkilaisia geenejä. Ei voi mittää että tällaiset karvat suotu. Kyllä niissä riittäs savottaa joka toinen päivä jos sille linjalle lähtis.

vieras
jos täytyy muiden naisten alapääkarvoista olla huolissaan? Jos omistaan on kiinnostunut niin se on täysin ymmärrettävää, mutta toisten? Kun näitä aloituksia lukee niin täytyy sanoa, että onneksi mua on paiskattu vähän toisenlaisilla intresseillä.

Vie
Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:
Tuolla verrattiin hiusten pesemättömyyttä siihen ettei karvoja ajella? Miksi kenenkään pitäisi hävetä synnytyksessään niinkin luonnollista asiaa kuin häpykarvoitusta? :headwall:

Ei voi kuin ihmetellä kuinka typerillä asioilla ihmiset päätään vaivaa, kuten tämän ketjun ( joka suoraan sanottuna on todellinen järjen riemu voitto ) aloittaja. :LOL:
No sittenhän me voimme kaikki kävellä tuolla ulkona alasti, koska se on "luonnollista". Kyllä nämä luonnolliset ihmiset tiedetään, epähygienisia ja ennenkaikkea laiskoja pitämään itsestään huolta.

naturelli-elli
Heh, paljonhan siellä alushousuissa on ilmanvaihtoa. Kyllä ne karvat ovat epähygieniset, lue vaikka aiheesta artikkeleja :D.
No ei varmaan olekaan, jos vetäset päälle vielä microfibre-muovialkkarit. =) Mut ei kantsi ihmetellä hiivaongelmiakaan.

Ja kuule kyllä oon lukenu. ;) Mikään, EI MIKÄÄN puolusta karvojen ajelua.

Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta:
Vai on karvaton alapää hygieeninen ja karvallinen malli epähygieeninen!?! :eek: Hoh-hoijaa!
Se on muuten täsmälleen päinvastoin. Karvojen tarkoitus on estää epäpuhtauksien yms. pääsy intiimialueelle. Aivan kuten esim. ripsien tarkoitus on estää roskien ja epäpuhtauksien pääsy silmään.

Lue enemmän ja kirjoita vähemmän, siinä sinulle yksinkertainen neuvo!

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Suurin osa maailman naisista on karvoituksensa suhteen täysin naturelleja. Tuleeko järkytyksenä? :xmas:
Ei ole totta muuten. Kiina käsittää ison osan maailman ihmisistä ja siellä se on normaalia hygieniaa. Tiedän koska olen asunut ja tunnen paljon kiinalaisia naisia.
Tämä eri kulttuureihin liittyvä karvoituksen ajelu alkoi kiinnostaa keskustelun myötä, näyttäisi kyllä siltä ettei aiheesta ole tehty minkäänlaista tutkimusta tai ainakaan netistä ei löydy siitä viitteitä. Yllättävää sinänsä, voisi kuvitella että tätäkin aihetta olisi joku taho keksinyt tutkia :)

Vieras
No ei varmaan olekaan, jos vetäset päälle vielä microfibre-muovialkkarit. =) Mut ei kantsi ihmetellä hiivaongelmiakaan.

Ja kuule kyllä oon lukenu. ;) Mikään, EI MIKÄÄN puolusta karvojen ajelua.
Rehota sitten rauhassa, miehesi on varmasti todella tyytyväinen. Laitappa ensin linkki missä kerrotaan että ajelematon on hygieenisempi kuin siistitty?

uskomatonta
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta:

Lue enemmän ja kirjoita vähemmän, siinä sinulle yksinkertainen neuvo!
Kiitos neuvostasi! Olen aivan varmasti elämäni aikana lukenut aika paljon enemmän kuin sinä! Tietäist vain kenelle kommenttisi osoitit... :D :D Ehkäpä jätän tämän tasoisen ketjun omaan arvoonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Suurin osa maailman naisista on karvoituksensa suhteen täysin naturelleja. Tuleeko järkytyksenä? :xmas:
Ei ole totta muuten. Kiina käsittää ison osan maailman ihmisistä ja siellä se on normaalia hygieniaa. Tiedän koska olen asunut ja tunnen paljon kiinalaisia naisia.
Tämä eri kulttuureihin liittyvä karvoituksen ajelu alkoi kiinnostaa keskustelun myötä, näyttäisi kyllä siltä ettei aiheesta ole tehty minkäänlaista tutkimusta tai ainakaan netistä ei löydy siitä viitteitä. Yllättävää sinänsä, voisi kuvitella että tätäkin aihetta olisi joku taho keksinyt tutkia :)
Niinpä, olisi kiva tietää missä kaikissa kulttuureissa alakarvoja on ajeltu iät ajat. Länsimaissahan koko karvojen ajelukulttuuri on tosi nuorta. Vasta n. 80-luvulla alkanut villitys.

rv31
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
Alkuperäinen kirjoittaja rv31:
No mutta eihän tuonne edes näe! Hyvä kun yltää pyyhkimäänkään, niin varmana en ala millään teräaseilla huitomaan. :eek:
Ei tarvitse teräaseille huitoa, etkö tiedä muista keinoista?
Mitä ehdottaisit? Veetvoide aiheuttaa allergisen reaktion, vahaliuskoja en yllä repimään.
Mene ajoissa ammattilaiselle, tulos kestää kuukauden päivät. Tai paras vinkki, pyydä miehesi apuun, auttaa varmasti mielellään :).
No eikä varmasti auta mielellään. Saa sen seksin tapettua helpommallakin. Ammattilaisella olen käynyt, mutta riittävän tiuhaan en pääse.

Alkuperäinen kirjoittaja Vie:

No sittenhän me voimme kaikki kävellä tuolla ulkona alasti, koska se on "luonnollista". Kyllä nämä luonnolliset ihmiset tiedetään, epähygienisia ja ennenkaikkea laiskoja pitämään itsestään huolta.

Sinä voit tehdä niinkuin itse haluat.
Minä ajan alaosaston karvattomaksi koska tykkään omasta värkistäni enemmän karvattomana. Mutta kun ne karvat on luonnollisia. Niitä kasvaa jokaisella. en voi ymmärtää miten joku on niin *sensuroitu* että pitää karvoja epähygieenisina tai ihmisiä joka ei aja karvojaan epäsiistinä. Miten hitossa ne karvat puhtauteen liittyy? :headwall:

Lis
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
No mutta eihän tuonne edes näe! Hyvä kun yltää pyyhkimäänkään, niin varmana en ala millään teräaseilla huitomaan. :eek:
Ei tarvitse teräaseille huitoa, etkö tiedä muista keinoista?
Mitä ehdottaisit? Veetvoide aiheuttaa allergisen reaktion, vahaliuskoja en yllä repimään.
Mene ajoissa ammattilaiselle, tulos kestää kuukauden päivät. Tai paras vinkki, pyydä miehesi apuun, auttaa varmasti mielellään :).
No eikä varmasti auta mielellään. Saa sen seksin tapettua helpommallakin. Ammattilaisella olen käynyt, mutta riittävän tiuhaan en pääse.
Miksei hän halua auttaa? Minun mieheni auttaa tässä puuhassa oikein mielellään.

nyt naturelli
Mieheni auttoi minua ajelemaan karvat ennen ekaa synnytystä. Ajelun jälkeen sain ihan muut kyydit ja elämäni parasta suuseksiä. Mutta tuo silloinen karvanpoistorakkineeni on rikki enkä ole tullut ostaneeksi uutta, koska siitä tuli nopsasti sänki. Epilaattoreita olen kaupassa katsellut pelokkaana. Mutta millainen Veet-voide? Olen jotain niistä käyttänytkin tuohon "reuna-alueille", mutta niissä kaikissa lukee, että ei intiimialueelle. Mitä niistä vois levittää ihan koko tuherolle?

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vie:

Sinä voit tehdä niinkuin itse haluat.
Minä ajan alaosaston karvattomaksi koska tykkään omasta värkistäni enemmän karvattomana. Mutta kun ne karvat on luonnollisia. Niitä kasvaa jokaisella. en voi ymmärtää miten joku on niin *sensuroitu* että pitää karvoja epähygieenisina tai ihmisiä joka ei aja karvojaan epäsiistinä. Miten hitossa ne karvat puhtauteen liittyy? :headwall:
Tee pieni koe: Jätä myös kainalokarvasi ajelematta ja ole viikon ajan ilman suihkua. Tee sama koe ajelluin kainaloin. Kumpikohan haisee enemmän?

Yhteistyössä