Synnytys ja karvat

• Viestiketjun aloittaja Lis
  • Ensimmäinen viesti
harmailen
Mullapa on pieni ongelma karvojen ajeluun liittyen: Mulla kasvaa häpykarvat todella pitkiksi (jonka lisäksi ovat paksuja ja jäykkiä) ja kutittavat todella paljon. Jos lyhennän niitä, kutittaa edelleen,jopa raapii ihoa. Myöskin menkkojen aikaan on hankalaa, kun veri saattaa tarttua ja kuivua häpykarvoihin parissa tunnissa niin, että pitää todella varovasti lämoimällä vedellä "sulattaa" se klimppi pois.. repiminen on kivuliasta.

Mutta jos ajan karvat kokonaan häpyhuulilta pois (kummulle haluan jättää) niin emättimestä/limakalvoilta alkaa erittyä todella paljon tuntuisesti kosteutta niin, että pikkuhousut tuntuvat ihan märiltä ja märkä kohta epämiellyttävltä.. Ja tätä kestää viikon pari, kunnes karvat ovat taas hieman kasvaneet.

Mitä pitäisi tehdä? Vai voik omitään tehdä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ällöä joo:
niin onkin. yök.
mä siistin vaan senkin takia että jos joutuu paljonkin ommella niin kätilö näkee paremmin. :D
Kyllä se kätilö sitten synnytyksessä siistii niitä karvoja, jos ompelun takia on tarvis. Ainakin multa ajoi muutaman karvan pois ennen kuin teki epparin.

ällöä joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ällöä joo:
niin onkin. yök.
mä siistin vaan senkin takia että jos joutuu paljonkin ommella niin kätilö näkee paremmin. :D
Kyllä se kätilö sitten synnytyksessä siistii niitä karvoja, jos ompelun takia on tarvis. Ainakin multa ajoi muutaman karvan pois ennen kuin teki epparin.
no ehkä mä ajan ite mieluummin.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Jos illalla ajelen, niin aamulla on jo sänki ja iho näppylöillä, ja se kutina :x Joten mun puolesta saavat rehottaa ihan vapaasti, mieluummin reuhka ku kutina ja näppylät.
Voithan vahata, se pitää karvat kurissa melkein kuukauden ajan. Ja toinen on tuo Veet; minulla on todella herkkä iho ja sillä ei kyllä tule mitään näppylöita.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rv31:
No mutta eihän tuonne edes näe! Hyvä kun yltää pyyhkimäänkään, niin varmana en ala millään teräaseilla huitomaan. :eek:
Sitä varten mä rekrytoin miehen siihen hommaan :D

Mulle on ihan sama minkälaisen tuuheron kanssa itse kukin menee synnyttämään, mulla n itellä mukavampi olo kunnei ole kauhea pehko.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
Satuin katsomaan netistä synnytyskuvia ja vaikkei se synnytyksen pääpointti todellakaan ole, niin kyllä ällötti kun osalla äideistä oikein pursui alapääkarvat. Todella epähygieenisen ja iljettävän näköistä.

Mikä ihmeen vaiva siinä on vähän edes siistiä alapääkarvoitustaan? Onko täällä naisia jotka ovat aina ihan "naturelleja"?
Metka havainto, sillä aikoinaan aina hoitaja seivasi ennen synnytystä kriittisen alueen oli sitten seivannut itse tai ei.

Nykyään ei enää käytetä peräruiskeitakaan kuten ennen se oli aina pakollinen toimenpide. Tätä ihmettelen täällä keskusteluissa, kun ollaan häpeissään, jos iso hätä tulee pöydälle. En tiedä, miksi siitä ollaan luovuttu vai onko se paikkakunnasta riippuva vai joku uusi käytäntö?

Vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
Satuin katsomaan netistä synnytyskuvia ja vaikkei se synnytyksen pääpointti todellakaan ole, niin kyllä ällötti kun osalla äideistä oikein pursui alapääkarvat. Todella epähygieenisen ja iljettävän näköistä.

Mikä ihmeen vaiva siinä on vähän edes siistiä alapääkarvoitustaan? Onko täällä naisia jotka ovat aina ihan "naturelleja"?
Metka havainto, sillä aikoinaan aina hoitaja seivasi ennen synnytystä kriittisen alueen oli sitten seivannut itse tai ei.

Nykyään ei enää käytetä peräruiskeitakaan kuten ennen se oli aina pakollinen toimenpide. Tätä ihmettelen täällä keskusteluissa, kun ollaan häpeissään, jos iso hätä tulee pöydälle. En tiedä, miksi siitä ollaan luovuttu vai onko se paikkakunnasta riippuva vai joku uusi käytäntö?
En tuota tiennytkään että ennen sheivattiin automaattisesti. Varmasti kätilöt toivoisivat perinteen säilymistä :D.

No mä en ainakaan ala loppuraskaudessa mitään karvoja ajelemaan, en ees nää sinne. Ja mitään veet-voiteita en kestä. Mulla tosin ei kasvakaan hirveesti, en oo sääriäkään ajellu kesän jälkee.

Eikä mies todellakaan välitä, eihän se itekään ajele alapään karvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä en raskaana ollessani edes yltänyt/nähnyt ajella karvoja.
Sama ongelma mullakin. Mut eipä ole paljon päätä vaivannut, kerkeen elämässäni alapäätäni vielä siistiä myöhemminkin. Eivät varmaan kätilöt tai lääkärit paljoo välitä naisen karvoista synnytyksessä.
Oletko varma etteivät välitä? Varmasti hekin mielellään työskentelevät siistien ihmisten kanssa, vai onko sinulle kaupan kassalla sama haiseeko asiakas hieltä vai ei (huom. esimerkiksi!)?
Mulle kyllä kätilö sanoi synnytysvastaanotolla: "Hyvä että olet ajellut, noin niinkun jälkivuodon kannalta". Mietin kyllä vähän, että ei taida kuulua kätilön hommiin kommentoida toisten karvoituksia vaikka varmaan ihan hyvällä tarkoittikin.

kean
Kyllä mä ainaskin pistin miehen sheivaamaan mun alakarvat kun viimisilläni en itse taipunut. Vastaisuudessa olenkin fiksumpi ja käyn vahalla poistattamassa niin on mukavampi (puolibrassi) =)

S
Alkuperäinen kirjoittaja kean:
Kyllä mä ainaskin pistin miehen sheivaamaan mun alakarvat kun viimisilläni en itse taipunut. Vastaisuudessa olenkin fiksumpi ja käyn vahalla poistattamassa niin on mukavampi (puolibrassi) =)
Peesi, se on miehen mieluinen tehtävä :).

Rukoilijasirkka
:LOL: Ehkä tosiaan kiinnitit huomiota tosi epäoleelliseen seikkaan. Kun tulee jälkivuotoa ja pidetään vaippoja ja alapäätä on tikkailtu, niin muutaman päivän vanha kuti-kuti-posliini juuri onkin se, jota siihen lisäksi kaivataan, eikö?

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Mä en raskaana ollessani edes yltänyt/nähnyt ajella karvoja.
Sama ongelma mullakin. Mut eipä ole paljon päätä vaivannut, kerkeen elämässäni alapäätäni vielä siistiä myöhemminkin. Eivät varmaan kätilöt tai lääkärit paljoo välitä naisen karvoista synnytyksessä.
Oletko varma etteivät välitä? Varmasti hekin mielellään työskentelevät siistien ihmisten kanssa, vai onko sinulle kaupan kassalla sama haiseeko asiakas hieltä vai ei (huom. esimerkiksi!)?
Mulle kyllä kätilö sanoi synnytysvastaanotolla: "Hyvä että olet ajellut, noin niinkun jälkivuodon kannalta". Mietin kyllä vähän, että ei taida kuulua kätilön hommiin kommentoida toisten karvoituksia vaikka varmaan ihan hyvällä tarkoittikin.
Mulle kanssa kätilö kommentoi että onpas siistit paikat. Varmaan heille tulee töissään vastaan ties minkälaista kulkijaa, joten ihan positiivisena otin tuon kommentin :).

Vie
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
:LOL: Ehkä tosiaan kiinnitit huomiota tosi epäoleelliseen seikkaan. Kun tulee jälkivuotoa ja pidetään vaippoja ja alapäätä on tikkailtu, niin muutaman päivän vanha kuti-kuti-posliini juuri onkin se, jota siihen lisäksi kaivataan, eikö?
Olisit seurannut keskustelua alusta pitäen, ei ap posliinia tarkoittanut, vaan siistejä paikkoja. Ei kutinaa tule kunhan osaa poistaa oikealla tavalla ja tapoja on monia. Ilmeisesti ei ole sinulle tuttua.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Vie:
Olisit seurannut keskustelua alusta pitäen, ei ap posliinia tarkoittanut, vaan siistejä paikkoja. Ei kutinaa tule kunhan osaa poistaa oikealla tavalla ja tapoja on monia. Ilmeisesti ei ole sinulle tuttua.
Ketä varten niitä poistetaan? Jos joku ei normaalisti niitä poista, niin miksi synnytykseen? Vähän outoa, mitä synnyttäjä on pällistelijöille velkaa, että pitää karvat ajella? Pitääkö ne vaikka kenties värjätäkin?

Jos ne synnärin kaavut ei ois niin kauheita, niin ymmärtäisin sitten, et vaaditaan alapäänkin siistimistä.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vie:
Ketä varten niitä poistetaan? Jos joku ei normaalisti niitä poista, niin miksi synnytykseen? Vähän outoa, mitä synnyttäjä on pällistelijöille velkaa, että pitää karvat ajella? Pitääkö ne vaikka kenties värjätäkin?

Jos ne synnärin kaavut ei ois niin kauheita, niin ymmärtäisin sitten, et vaaditaan alapäänkin siistimistä.
Itseä varten niitä yleensä poistetaan.

Toisille ei näköjään ole väliä vaikka olisi ihan naturellina, mutta luulisin että suurin osa ainakin nuorista naisista niitä siistii. Joten miksei synnytykseenkin?

veetillä
Kyllä minä käytin sitä Veetin voidetta myös raskauden aikanakin. Synnytystä edeltävänä päivänä tuli hoidettua ihan jokainen karva sieltä alakerrasta. Ei ollut iso vaiva.

hoitsu
häpykarvoituksen tarkoituksena on estää bakteereja pääsemästä limakalvoille
Näin opetettiin joskus 70- luvulla sair.hoit. koulussakin. En kyllä itsekään silloinkaan tuohon uskonut..?
Jos hiemankin asiaa ajattelee, niin eise ihan noin mene. Enempi niiden tarkoitus on kai lämmittää..

Jos illalla ajelen, niin aamulla on jo sänki ja iho näppylöillä, ja se kutina :x Joten mun puolesta saavat rehottaa ihan vapaasti, mieluummin reuhka ku kutina ja näppylät.
Voithan vahata, se pitää karvat kurissa melkein kuukauden ajan. Ja toinen on tuo Veet; minulla on todella herkkä iho ja sillä ei kyllä tule mitään näppylöita.
En varrrrrrrrrrmana ala riipimään karvoja juurineen, sattuu jo pelkkä ajeleminen. Ja tuo Veeti ei varmaankaan estä sitä sänkeä kasvamasta? Ei mulla sen itse ajelun kanssa ole ongelmia, vaan ne ongelmat alkaa siinä vaiheessa kun se karva kasvaa sieltä ihosta ulos.

Vieras
En varrrrrrrrrrmana ala riipimään karvoja juurineen, sattuu jo pelkkä ajeleminen. Ja tuo Veeti ei varmaankaan estä sitä sänkeä kasvamasta? Ei mulla sen itse ajelun kanssa ole ongelmia, vaan ne ongelmat alkaa siinä vaiheessa kun se karva kasvaa sieltä ihosta ulos.
Veetilla ei tosiaan tule sankea, kasvaa niin pehmoisena takaisin ettei kutita, toisin kun ajelun jalkeen.

Yhteistyössä