synnytys flunssaisena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

e

Vieras
Onko muita, jotka olis joutunut flunssasena lähteä synnyttämään? Onkohan siinä sitten vauvalla suurempi riski saada heti joku tauti päälle? Ja kun täällä on sairaalassa kolmen hengen huoneet niin tuntuu aika kauhealle sitten mennä kahden muun vauvan ja synnyttäneen äidin kanssa samaan tilaan tartuttamaan.:| Mut pakko se varmaan on synnyttämään lähteä sitten kun sen aika on.:D

Laskettu aika on parin päivän päästä, limatulppaakin tuli aamulla ja nyt on iskenyt kunnon nuha.:| toivottavasti ei ainakaan pahemmaksi mene, synnytys on varmasti ihan tarpeeks tuskasta ilman flunssaakin..

Vauvan tartuttamisesta en tiedä,mutta ei kai se niihin huoneen muihin äiteihin ja vauvoihin kovin helpolla tartu? Onhan siellä huoneessa väliverhot ja käsidesiä.. Ja montako hoitopistettä huoneessa on? Mä kun olin vauvan kanssa 2 hengen huoneessa niin siinä oli omat hoitopisteet (=hoitopöytä,roskikset,lavuaarit,käsidesit) molemmille,joten ei tarvinnu olla kontaktissa muuten ku jutellen. Vähän ohi aiheen: Noissa jaetuissa huoneissa on musta vähän ikävää,kun hoitajat ajattelee että se verho eristää ääntä. Esim mun huonekaverille hoitajat ja lääkäri puhui todella henk koht asioita vaikka tiesivät hyvin että mä olen huoneessa. Musta olis ok jos olisivat pyytäneet mua poistumaan tai kysyneet siltä jolle puhuttiin että haluaako toiseen huoneeseen tulla puhumaan. Yllensä jos vaan mahdollista oli niin hiippailinkin pois huoneesta siks aikaa.. Välillä kuitenkin esim imetin tai olin just nukahtamassa tms..

Unohtui tosta flunssassa synnyttämisestä kommentoida että mun kaverilla oli nuha+kuumetta kun synnytti. Muuten ihan ok kuulemma mutta ilokaasun kanssa oli vaikeuksia kun oli niin tukossa,ja tietty kipeenä voimat vähissä.. Yritä siis hoitaa itseäs niin kuntoon kun voit ja toivottavasti saisit synnyttää terveenä!

Mä synnytin jossain saakelin kuumetaudissa. Synnytyksen aikana nousi kuume jonka vuoksi sain synnytyksessä antibioottia suoneen, jotta osa siitä ehtisi menemään vauvaankin, hälle suojaksi.

Mutta ei auttanut. Silmätulehdus ja vajaa 2 viikon iässä alkava korvatulehduskierre siitä sitten vauvalle paukahti.

Mä olin antibiottitiputuksessa 3-4 päivää ja saatiin vauvan kanssa yhden hengen huone.

Okei, toivottavasti tää tauti nyt ei ainakaan pahene. :|Toistaseks ei oo ollut kun nuhaa, mutta eipä tätä oo vielä kestänyt kun tämän päivän ja viime yön. Toivottavasti ei ainakaan vauvalle tuu sitten mitään, enköhän mä ite tän kestä. Ja voihan sitä olla, että synnytykseen meneekin vielä aikaa ja ehdin parantumaan kun ei tässä oo vielä vedet mennyt eikä supistuksetkaan tunnu tän kummemmaksi tulevan.

Niin ja noista sairaalan tiloista en tiedä vielä sen kummemmin kun oon ensisynnyttäjä eikä täällä Turussa oo mitään tutustumiskäyntejä. Sen vaan oon kuullut, että on kolmen hengen huoneet siellä lapsivuodeosastolla.

Niin ja noista sairaalan tiloista en tiedä vielä sen kummemmin kun oon ensisynnyttäjä eikä täällä Turussa oo mitään tutustumiskäyntejä. Sen vaan oon kuullut, että on kolmen hengen huoneet siellä lapsivuodeosastolla.

Kyllä Turussa on ainakin muutama yhden hengen huone (olen itse ollut). Niihin pääsee "karanteeniin" jos sellainen on tarpeellista.

[QUOTE="anya";22407475]Kyllä Turussa on ainakin muutama yhden hengen huone (olen itse ollut). Niihin pääsee "karanteeniin" jos sellainen on tarpeellista.[/QUOTE]

Juuri näin. Mä synnytin TYKS:issä ja sain sen yksityishuoneen.

Yhteistyössä