Synnytys asiaa. Apua, mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Mulla on supistellut lauantai illasta saakka. Su. aamuna kävin tarkistaan tilanteen synnärillä eikä ollut tapahtunut mitään. Viime yön supisteli (11h) 10 min välein tosi kipeästi ja kävin taas synnärillä. Paikat oli auki 2-3 senttiä ja tulin takas kotia odottelemaan jotta ne avautuis lisää ja pääsisin saliin. Luvattiin puhkaista kalvot ja antaa epiduraali. Yö oli helvettiä supistusten kourissa!
Aamulla supistukset hiipuivat ja nyt niitä tulee epäsäännöllisesti ehkä puolen tunnin-tunnin välein mutta on viedä tajuni kun on niin kipeitä! Vauvan liikkeet tuntuu tosi kipeää ja maha on kipeä kokoajan.....
Millon tää helvetti loppuu!? Eikö tässä nyt auta muu kuin odotella niitä säännöllisiä supistuksia!? Entä jos niitä ei tuu!? Kaks yötä valvoneena en jaksais enää.
Synnärillekkään en kovin helposti kehtaa mennä ku olen käynyt siellä jo kahdesti....
vkoja 40+2

Ei kai oikein auta kuin odottaa....? Varmaan tuskallista kyllä! Ootko kokeillut lämmintä kaurapussia, kuumaa suihkua...? Outoa kyllä et vauvan liikkeet tekee kipeetä? Voithan aina soittaa synnärille, sitä varten ne siellä on!!

Ootko ensisynnyttäjä? Ajattelin vaan, et miten aiemmat synnytykset on menneet?

Kuuma suihku tekee hyvää tai lämmin kylpy, muttei tietenkään silläkään voi koko ajan lillua.

Kyllä mä soittaisin sinne synnärille ja kertoisin tilanteen uudestaan. Sitä vartenhan ne siellä ovat.

Toinen synnytys kyseessä. Ekalta oli myös hidas mut kalvot puhkaistiin aikaisessa vaiheessa.
Ei auta kylvyt eikä mikään...
Viime yönä antoivat kaks grammasta panadolia ja jonku äkäisemmän kipulääkkeen sekä unilääkkeen. Ei auttanut mitään, en nukkunut kivuilta yhtään.
Vauvan myllerrys käy samallain kipeää kuin supistus ja maha ihan "hellä" kokoajan.

mulla oli samanlaista odottelua esikoisen kanssa. yhtä tuskaa kyllä kotona hengata kun eivät ottaneet vielä osastolle, laittoivat kotiin kun olin vasta 3 cm auki. ja tosiaan oli kivaa sit parin yön univelat päällä synnyttää...koita jaksaa!

Mulla ei säännöllisiä supistuksia tullut, ennenkuin ihan loppuvaiheessa. Kaksi kertaa olen synnyttänyt, molemmilla kerroilla sanottu että ei näillä suppareilla vielä synnyttämään tulla, molemmilla kerroilla lapsi on syntynyt 4-5,5 h sairaalaan menosta.

Sanoisin että kyllä itsellä on vahva tuntemus siitä pitääkö sairaalaan mennä. Älä suostu lähteen kotiin jos koet että oot kipeenä ja supistelee paljon.

Ite sanoin etten ole menossa kotiin, kun tulin synnyttään... ;-) En olisi ajoissa ehtyinytkään takaisin jos olisin kotiin suostunut lähtemään.

Jos sitten jaksat kävellä ja olla pystyssä siellä sairaalassa, niin kyllä se pikkui´nen alkaa ulos tulla.

VOIMIA! Joka hetki oot lähempänä synnytystä! Vaikka välillä tuntuis tuskaiselta ja toivottomalta.

Jos tuntuu ettet pysty enää olemaan kotona niin laitokselle vaan. Sano että nyt on niin kivuliasta ettet enää pärjää kotona.

Mulla vähän samantyylistä oli esikoisen kanssa. Onneks en enää kotona kärvistelly samanlaisen yön kuin sulla jälkeen, tiiä miten mitkään olis saanu kitua. Mulla tosin supistukset jatku 10-5 min. välein siinä seuraavakin päivänä. Soita ainakin synnärille ja kerro oikeesti miten poikki/kipee oot.

Mulla oli vähän sama tilanne esikoista odottaessa. Supistukset alkoivat perjantai-iltana ja jatkuivat säännöllisen epäsäännöllisinä sunnuntai-iltapäivään, jolloin lähdin näytille. Välillä niitä tuli kolmen minuutin välein, välillä meni parikymmentäkin minuuttia, mutta olivat niin kipeitä, etten pystynyt enää olla kotona. Polilla tutkittiin ja olin 3 senttiä auki, jolloin kätilö päätti puhkaista kalvot. Ei mennyt kauaa kun supistukset säännöllistyivät ja vauva syntyi n. kuuden tunnin päästä tästä. Mee polille ja sano, ettet pystyny oleen enää kotona, eiköhän ne jo sisään ota. Olis ainakin hyvä, että saisit kivunlievitystä, että saisit vähän levättyä, jotta jaksat synnyttää.

Mulla oli kolmannesta vähän samanlaista kuin sulla, kipeitä supistuksia tuli monta päivää ja yöllä ei saanut kunnolla nukuttua, menin sitten viimein synnärille ja olin 3cm auki, ottivat sisään kun näkivät että olen kipeä. Supistukset harveni ja antoivat kaksi panadolia ja unilääkkeen että oisin saanut nukuttua, mutta ei siitä tullut mitään. Parin tunnin kuluttua en enää jaksanut niitä supistuksia ja soitin kätilölle. Laittoi oksitosiinitipan ja kalvot puhkaistiin, sen jälkeen supistukset muuttuivat säännöllisiksi ja neiti syntyi n. 5h kuluttua. Outoa, että eivät ottaneet sinua sisään kun kerran olet kovasti kipeä ja supistuksia tullut monta päivää.

Yhteistyössä