vastaappa rehellisesti, että miten hoidit itseäsi raskausaikana. paljonko paino nousi? muistitko rasvata vatsanahkaa, ettei tule raskausarpia.miten reisiin voi tulla raskausarpia? itse olen noin 30.lla viikolla ja ei ole jaloissa mitään, lisäksi aloin öljyämään vatsanahkaani viime viikolla, rinnat nyt ei oo enää niin iskussa, mutta painoni ei oo noussu tähän mennessä kuin 3-4 kiloa ja oon aika perso pulllalle.
itseään voi hoitaa raskaana ollessaankin. itse koetan myös liikkua joka päivä kävellen tai hiihtäen.
Oi sullehan täytyisi ihan kruunu ojentaa
Tiesitkö, että kaikki eivät pysty raskausaikana liikuntaa harrastamaan? Esim itselle puolenvälin jälkeen pelkät kävelylenkit olivat tuskaa liitoskipujen ja selkä/lonkkavaivan vuoksi. Kuule olisin ollut hyvin onnellinen jos olisin entiseen tapaan päässyt koiran kanssa vaeltelemaan pitkin metsää, mutta siitä pystyi vaan haaveilemaan.
Niin ja ei mullakaan tuossa vaiheessa ollut raskausarpia, ne tuli pari viikkoa ennen synnytystä. Tiesitkö muuten että raskausarpia voi tulla ihan joka puolelle kehoa, jos nahka venyy? Se on myös geeneistä vähän kiinni että tuleeko niitä vai, joillekin tulee vaikka maha olisi todella pieni raskausaikana ja joillekin ei vaikka maha venyisi paljonkin.
Aloittajalle:
Miehesi on idiootti, ei tommoisia asioita saa laukoa ääneen. Ymmärrän kyllä miestäsi, että on varmasti kova shokki nähdä ennen niin timmi vaimonsa "lässähtäneenä" mutta silti voisi pitää moiset ajatukset ihan ominaan.
Mulle tuli myös painoa paljon (n. 24kg, 66kg->90kg) ja mahaan hieman arpia, mutta mieheni oli heti synnytyksen jälkeen todella kannustava. Arpia ei kuulemma edes huomaa, ja kovasti kannusti että hyvältä näytän.
Vaikka et vatsanahasta eroon pääsisikään, niin silti kannattaa treenata. Jäi vähän teksistä epäselväksi, että harrastatko nykyään liikuntaa? Tuli vaan sellainen kuva, että oot jotenkin luovuttanut ja asenteella "en mä kuitenkaan palaudu", mutta anteeksi jos olen ymmärtänyt väärin! Mä tsemppasin kovasti synnytyksen jälkeen, ja nyt liikun todella paljon ja olen paremmassa kunnossa kuin ikinä. Poika on 10kk.