Synnytyksestä

Pyhä jysäys

Aktiivinen jäsen
13.06.2008
4 298
0
36
Jos synnyttää alakautta ihan normaalisti sairaalassa, niin voiko silti päästä seuraavana tai ehkä jo samana päivänä kotiin?
Jos siis kaikki mennyt hyvin ja vauva ja äiti voivat hyvin?
Vai tarviiko se olla etukäteen suunniteltu polikliininen synnytys?
Tyhmä kysymys ehkä, mutta mua alkanut ahdistaa ajatus maata monta päivää sairaalassa synnytyksen jälkeen.
Esikoisesta oltiin 6 päivää, noh tosin hän oli tarkkailussa ja hätäsektio tehtiin, että ihan ymmärrän miks oltiin kauan, mutta jos tästä toisesta kaikki menis hyvin niin tarviiko siellä sairaalassa homehtua monta päivää?
Tahtoisin nopeesti pois sieltä.

Ainakin meidän sairaalassa on nyt niin kova ruuhka, että olisivat varmaan iloisia, jos uudelleensynnyttäjät lähtisivät mahdollisimman pian kotiin ;) Oikeasti, kyllä sieltä saa lähteä piankin kotiin, jos sekä äidin että vauvan vointi sen sallivat.

Mä olin esikoisesta 3 päivää, kakkosesta ja kolmosesta 2 päivää. Kolmosesta oisin päässyt seuraavana päivänä kotiin, mutta sitten lääkärintarkastuksessa kuului kuulemma sydämestä jtn sivuääniä, jotka sitä seuraavana päivänä osoittautuivat joiksikin virtausääniksi.

Niin, piti siis laittaa, että voi päästä ja mä ilmaisin toiveeni jo kätilölle =)

Yhteistyössä