Synnytyksestä, milloin kipu tuntui niin voimakkaalta että olit varma kuolevasi...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva mamiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En pelänny kuolevani, mut kyllä se ponnistusvaihe on kipein, minusta. Se kertakaikkiaan vaan on ihan helvetillinen repivä tuska. Esikoisen ponnistin epiduraalin kans, ja eihän se tuntunu niin kipeelle läheskään kun tää kakkonen. Supistukset kyllä kestää, vaikka suomalaisella sisulla ;)

Avautumisvaiheessa ennen kuin sain epiduraalia. Avautui niin tuskastuttavan hitaasti, olin lähes 12 tuntia sairaalassa ennenkuin oli 3cm auki, ja sattui niin että meinasi taju mennä, en siis voinu kävellä tai seisoskella suihkussa. No, epiduraalikin epäonnistui, puutui vain toinen puoli :(

Pikaisesti kävi kuolema mielessä siinä vaiheessa, kun pää oli syntynyt eikä saanut hetkeen ponnistaa, se hetki tuntu ikuisuudelta ja tuska oli ihan mieletön. Mut heti ku sai taas ponnistaa ni helpotti!

Missään vaiheessa ei koskenut niin, että olisin luullut siihen kuolevani. Vaikka s**tanan kipeetä tekikin eikä mikään ole koskaan koskenut niin kovin, ja tuskinpa tuleekaan koskemaan.

No ei missään vaiheessa, vaikka luomuna synnytin molemmat. Ekalta en ehtinyt saada mitään kivunlievitystä ja tokasta en ite halunnut mitään. Pirun kipeetähän se kävi, mut sellaista se on. Hengissä edelleen, siis minä :D

Kokonaisuudessaan synnytys on äärimmäisen tuskainen, mutta pahin vaihe oli mulla just ennen kun epiduraali laitettiin, niin ja sitten kun se saatiin, olin jo auki täysin, eli sain "nauttia" yhden tunnin siitä puudutuksesta. Synnytys kesti melkein kaksi vuorokautta..

Juuri ennen epiduraalia, eli avautumisvaiheessa. Oli käynnistetty synnytys, ja oksensinkin kivun takia moneen otteeseen. Epiduraalin jälkeen kaikki kipu hävisi, paineen tunne jäi, ja synnytys jatkui siitä ihan siedettävänä. Viikon kuluttua uudestaan käynnistykseen, toivottavasti tapahtuisi ihme ja neiti tajuaisi tulla jo ennen sitä ulos...:/

Avautumisvaiheessa ennen spiaalipuudutuksen saamista sattui mielettömästi. Koko alaruumis vuotäröstä alaspäin kramppasi koko supistuksen ajan. Tunnetta kuvaa hyvin termi kokovartalosuonenveto.

:o no ei todellakaan missään vaiheessa! hassu olet :D Se on aika inhottava, kun pää on puoliksi ulkona eikä saa ponnistaa, mutta ei siihenkään nyt lähellekään luule kuolevansa!

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Avautumisvaiheessa ennen spiaalipuudutuksen saamista sattui mielettömästi. Koko alaruumis vuotäröstä alaspäin kramppasi koko supistuksen ajan. Tunnetta kuvaa hyvin termi kokovartalosuonenveto.

Synnytys oli käynnistetty ja avautumisvaihe nopea ja raju.

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mamiska:
Synnytyksestä, milloin kipu tuntui niin voimakkaalta että olit varma kuolevasi...?
Tässä on tuollaiset 3 viikkoa laskettuun aikaan :) syntyis jo!

Sen puolen tunnin aikana ku avauduin 5cm-10cm. Ja siis luonnollisesti ilman kipulääkettä ja käynnistetty synnytys.

ei niinkään se kipu vaan se uupumus 35h synnytyksen kesto eikä oltu vielä edes ponnistusvaiheessa. Olin ihan varma että kuolen, itsellä ei edes kunnolla muistikuvia tuolta ajalta. Kun päästiin ponnistusvaiheeseen helpotti olo, kun homma ns. eteni johonkin suuntaan. Minulla ei siis kohdunkaula lähtenyt avautumaan tipasta huolimatta ja sitten kun avautuminen alkoi, oli se lohduttoman hidasta.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
No voi hyvää päivää, pitää kyllä olla aika pässi jos "luulee kuolevansa" synnytyskipuun.

ja minä tarkoitin että kuinka se sattui tai että missä vaiheessa sattui eniten en oikeasti tarkoittanu mitään että kuolis niihin kipuihin....päässi :)

Uusimmat

Yhteistyössä