Synnytyksestä, milloin kipu tuntui niin voimakkaalta että olit varma kuolevasi...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva mamiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla tuli tunne heti ekan kunnon supparin tullessa. En kestänyt sitä. Halusin kuolla. Ja tästä hetkestä tyttö syntyi 22h kuluttua. Seuraava syntyikin sitten sektiolla synnytyspelon takia.

Ei kannata pelätä synnytystä! Mieti etukäteen asioita ja tapoja jotka voisivat rentouttaa. Itse suunnittelin kylpyä yms. mutta tilanteessa halusinkin vain radion päälle ja hoidin supistukset hengitystekniikalla ja puolison alaselän hieronnalla. Kotona olin suihkussa.

Siinä vaiheessa kun kohdunsuu oli auki niin paljon että kohta sain epiduraalin. Silloin kipu oli kyllä aivan kamalaa. En sitten tiedä montako senttiä silloin oli auki mutta heti epiduraalin jälkeen kipu lakkasi ja avautuminen vauhdittui, tyttö syntyi puolen tunnin päästä siitä

Alkuperäinen kirjoittaja piia:
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mamiska:
Synnytyksestä, milloin kipu tuntui niin voimakkaalta että olit varma kuolevasi...?
Tässä on tuollaiset 3 viikkoa laskettuun aikaan :) syntyis jo!

esikoisen kanssa ei missään vaiheessa. kuopusta synnyttäessä lähes kokoajan. se kipu ylitti kaikki kuvitelmani kivusta jota voi olla olemassa. loppujen lopuksi kipu vei minut johonkin ihme tilaan että makasin vaan aloillani, varpaista päähän saakka sattui. hourailin, en ymmärtänyt enää mitään. muistan vaan sen mustan päässäni et tää oli tässä, nyt kävi huonosti. kipu lamaannutti minut. hyih.... ei enää koskaan.

Mulla on sama kokemus. Siihen asti, kun vielä jotain ymmärsin, pyysin helpotusta tai ihan mitä vain. Lopuksi menin kipushokkiin, lopetin hengittämisen ja sitten paineltiin hätäsektioon.

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mamiska:
Tässä on tuollaiset 3 viikkoa laskettuun aikaan :) syntyis jo!

Eipä tuntunut niin kovalta kivulta missään vaiheessa. Ilman kivunlievitystä synnytin.

Minä en ajatellut hetkeäkään että nyt kuolen. Luotin itseeni synnyttäjänä ja apuvoimiin siinä ympärillä. Keskitin kaikki ajatukseni siihen hetkeen ja siihen mitä tein.

Siinä vaiheessa kun olin 45min odottanut epiduraalia, olin velttona sängyllä ja oksennus valui suusta kun en jaksanut edes refleksinomaisesti yökätä.. verenpaine oli 150 /220, ja taju meinasi lähteä.

Uusimmat

Yhteistyössä