Synnytyksestä kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en saanu ko nesteitä ja mehusoppaa vaikka kesti tosi kauan. Jos tulee leikkuriin meno niin eivät anna tukevampaa. Mut ei mulla siinä uupumuksen ja tuskan keskellä ollu nälkä. Vasta sitten ku oli leikkausta seuraava aamu ja sain aamupalaakin.

Kyllä minä ainakin söin. Mies toi suklaata ja semmoiset mikropitsat jotka söimme kylmänä :D ja limsaa. Puhelin oli äänettömällä. Muutenkin oli yö niin soitin vaan illalla väliaikatietoja ja sitten seuraavan kerran aamuyöstä kun lapsi oli syntynyt.

Vaasassa mä ainakin sain viime vuonna ihan lämmintä ruokaa, kun synnytys kesti 33 tuntia. Mutta en kyllä pystyny mitään syömään, kun heti seuraavalla supistuksella oksensin kaiken pihalle. Vesi ja limu pienissä erissä pysyi sisällä. Loppuvaiheessa tosin ei enää vesilasikaan pysyny kädessä, kun oli voimat hiukan loppu. Ja ilokaasu vielä kuivatti suuta lisää.

Kännykkä sai olla päällä kokoajan ja sillä välillä soitin väliaikatietoja tuleville isovanhemmile. Vauvan synnyttyä soitin heti omalle äidille ja muille lähetin viestin. Vauva oli heti syntymän jälkeen pari tuntia keskoskaapissa saamassa happea, joten oli aikaa ilmoitella vauvan tulosta maailmaan :)

Juu kyllä mulle mies haki kanttiinista sämpylöitä ja mehua. Eikä siis kestänyt synnytys kuin vajaa 6h. Ei saanu pitää omaa puhelinta päällä siellä salissa, mutta sain siitä salin puhelimesta soitella aina välillä. Tai kerran pyysin luvan ja muut soitin omin luvin. Laskuttivat kai ne puhelutkin tai jotain, en ihan varma ole.

Syömiskysymykseen en osaa vastata, kun synnytykseni kesti vain 3,5h (ensisynnyttäjä), pillimehua join vaan ja vettä synnytyksen aikana. Kännykkä mulla oli mukana salissa, tekstailin kavereiden kanssa, viimeinen viesti lähti siinä vaiheessa kun olin jo 10cm auki,ja odottelin ponnistamisen tarvetta :D

Minä viimeisimmässä synnytyksessö söin kotona aika reilusti ennen sairaalaan lähtöä juurikin siltä varalta jos synnytys käy pitkäksi. Käytiin vielä kaupan kautta kun lähdettiin sairaalaan, haettiin miehelle evästä ja mulle suklaapatukka ja limsaa. Synnytyksen aikana join sen 0.5l limsapullon ja heti synnytyksen jälkeen oli jo aika nälkä Vaikka vaan 5 tuntia oltiin sairaalassa ennen synnytystä :D

3 synnytystä takana ja ei ole koskaan sanottu että ei saisi syödä tai juoda..

Puhelimen käyttö.. synnytyssalissa ei saanut käyttää (Tays), osastolla sai ellei ole sektio plus kipupumppu, silloin ei saa.

Päksissä ei saanut olla puhelin päällä. Olen hämmentynyt näist vastauksista. Molemmilla kerroilla söin oikein lämpimän ruoan vaikka oli synnytys käynnissä. Juotavaa tuputtamalla tuputettiin.

me oltiin salissa klo 8 aamulla, söin sairaalan lounaan ihan normaalisti, supistusten välillä pysty hyvin syömään. Iltapäivällä vielä söin omia eväitä ja iltaruuan aikaan vielä kyselin sen perään, mut sillon eivät enää suostuneet antamaan. Sain sitten vielä jogurtin kun pyysin edes jotain. Vauva syntyi klo 22. Juoda sai koko ajan. Toisille tulee heti oksennus jos syö synnytyksessä, mut mulle ei tullu paha olo mistään muusta kun ilokaasusta. Ruoka pysyi oikein hyvin sisällä.

Me ainakin oltiin siellä synnytys salissa lähes koko sen ajan miehen kanssa kaksistaan, kätilö kävi vissiin 2 kertaa tarkistamassa että onko kaikki ok ja tutkimassa tilanteen ja sitten tuli kun painoin nappia että tuntuu että pitäis ponnistaa. Joten oli oikeastaan yks lysti että mitä sielä teki.