Synnytyksestä 4vk, voiko kuukautiset alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensimmäinenlapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi johtua myös minipillereistä, ne voi aiheuttaa vuotoa alkuun ennenkuin hormonit tasaantuu (samalla tavalla kuin hormonikierukka), mulla kesti tiputtelua muutama kk kun söin ensin minipillereitä ja sitten asennutin kierukan (sama hormoni), sellaista mistä selvisi pikkuhousunsuojilla eli hyvin vähäistä oli vuoto..

Kuten Empuuu sanoi, voi olla toki vielä jälkivuotoakin.

Jälkivuotoa ei ole tullut kohta viikkoon... Ja tämä vuoto alkoi eilen aamulla ja on ihan kirkasta verta, niinkuin kuukautisten aikaan. Mistäs mää nyt tiedän onko nämä kuukautiset vai jälkivuotoa? :D

Ja joo, minipillereitä söin ennen raskauttakin ja ne tosiaan pisti kierron ihan sekaisin.

Mulla oli jälkivuodossa usean päivän vuotamatta ja sitten taas alkoi ihan kunnolla lorottaa. Lopputarkastus oli 6 viikkoa synnytyksestä ja olin iloinen kun vuoto oli ollut yli viikon poissa. Mutta tarkastuspäivänä alkoi taas valua :-(

Jälkivuoto voi todellakin välillä jo loppua ja alkaa uidelleen. En jaksaisi uskoa että kuukautiset vielä. Kannattaa kuitenkin kuulostella oloaan ettei kipuja tai kuumetta tms.tule; ettei kyse olisi mistään tulehduksesta. Itselläni nimittäin ekan kohdalla loppui jo jälkivuoto mutta alkoi sitten tauon jälkeen kovin runsaana uudelleen ja kohtutulehdushan se. Mutta olin silloin kyllä kamalan kipeäkin.

Mulla alkoi aika nopeasti. En muista ihan tarkalleen mutta olisiko ollut 5-6 viikkoa synnytyksestä. Imetyksestä ei tullut mitään ja kuukautiset alkoivat hyvin pian sen jälkeen, kun lopetin sen kanssa tahimisen kokonaan.

Mulla taisi tuossa vaiheessa alkaa vielä jälkivuoto uudelleen, mutta pian sen loppumisen jälken alkoi menkat, ehkä 6 viikkoa synnytyksestä. Oli ihan pientö tuhruvuotia vaan aluksi. Mietin että onko se vielä jotain jälkivuodon jälkivuotoa, mutta vuoto loppui ja alkoi kuukauden päästä uudestaan, niin siitä tiesin... :D Vauva oli täysimetyksellä ja imetän vielä (6kk synnytyksestä), mutta kuukautisten aikaaan vauvalla on "rintaraivareita".

Yhteistyössä