mirena, puuttuvat kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "omppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"omppu"

Vieras
Tilanne on tämä: Minulle asennettiin hormooninierukka tasan vuosi sitten kuopukseni ollessa 3kk ikäinen. Tiputteluvuotoa oli syys-lokakuulle imetyksen lopettamiseen asti. Sen jälkeen kuukautiset tulivat säännöllisesti 4vk välein, kestäen 1-2 viikkoa. Nyt ei kuitenkaan kuukautisia kuulu ja edellisistä on ainaa 5vk! Olisiko tässä nyt syytä huoleen, vai voivatko kuukautiset loppua näin yllättäen kokonaan?! Miten muilla kuukautiset on loppuneet?

Silloin kun itsellä oli mirena-kierukka, niin kuukautiset tuli muistaakseni vaan alussa kerran. Jonka jälkeen oli vain jotai pientä kipua ja harvoin tiputtelu vuotoa kun kuukautisten ois pitänny olla. Joten aikalailla eritilanne ku sulla...

Voi johtua Mirenasta, mutta kannattaa toki epävarmassa tilanteessa aina tehdä raskaustesti.

Mirenan valmisteyhteenvedosta:

"Ensimmäisen vuoden aikana 17 %:lla naisista on amenorreaa ainakin kolme kuukautta."

Eli menkat voivat niukentua tai loppua kokonaan tai niitä voi tulla harvemmin kuin "luomuna".

Mirena ollut noin 1,5 vuotta. Alussa jonkin aikaa tiputteluvuotoa, kk noin joka toinen kuukausi hyvin pienellä tiputteluvuodolla, nyt ei kuukautisia ole ollut ollenkaan muutamaan kuukauteen.

Mä olen luomuna vuotanut kuin pistetty sika. Mirenan jälkeen (laitettu 2009) ei tippaakaan :)
Ap, tee raskaustesti ja jos se on negatiivinen niin nauti vuodottomuudesta!

Kai se olisi testi tehtävä... Alkuviikosta olin jo ihan varma, että vuoto alkaa, kun selkää juili niin ikävästi. Toivotaan nyt, että se testi todella on negatiivinen ja olisin päässyt kuukautisista kokonaan eroon!

Mulla kierukka ollut vuodesta 2008 asti, eikä kuukautisia kertaakaan.
En siis huolestuisi, sillä ekan vuoden aikana ne menkat lakkaa tulemasta, jos lakkaa.
Tietty tein minäkin ensin testin, ja sen jälkeen olen vain nauttinut elämästä ilman vuotoja

Yhteistyössä