Synnytyksessä kalvojen puhkaisu

Mua jäi vaivaa kun keskimmäisen synnytyksessä kalvot puhkasi lääkäri (kutsuttiin sitä varten sinne paikalle) ja kuopuksen synnytyksessä kalvot puhkasi kätilö. Miten teillä? Jäin ihmettelee miksi silloin lääkäri ja toisella kertaa kätilö. Sama sairaala oli.
 
Haidi
Oliko lääkäri muutenkin paikalla tai lähettyvillä? Meillä oli muusta syystä synnytysosastolla niin puhkaisi tokasta kalvot synnytyksen nopeuttamiseks (vaikka oli muutenkin vaan reilu 3 tuntia)
 
kätilö
Jos synnytys käynnistetään kalvojen puhkasulla, sen tekee yleensä lääkäri. Mut jos kalvot puhkastaan synnytyksen ollessa jo hyvässä vauhdissa, sen tekee kätilö, jos nyt ei lääkäri satu oleen muutenkin paikalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
Jos synnytys käynnistetään kalvojen puhkasulla, sen tekee yleensä lääkäri. Mut jos kalvot puhkastaan synnytyksen ollessa jo hyvässä vauhdissa, sen tekee kätilö, jos nyt ei lääkäri satu oleen muutenkin paikalla.
Mulla oli oikeastaan sama tilanne kummassakin synnytyksessä, eli ei vaan määräänsä enempää avautunu ja kalvojen puhkasulla sitten autettiin tilannetta kehittymään loppuun asti.

Ihan sama koko homma, mut jäin vaan miettimään miksi niin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
Jos synnytys käynnistetään kalvojen puhkasulla, sen tekee yleensä lääkäri. Mut jos kalvot puhkastaan synnytyksen ollessa jo hyvässä vauhdissa, sen tekee kätilö, jos nyt ei lääkäri satu oleen muutenkin paikalla.
Mulla kyllä tuli lääkäri puhkaisemaan vaikka oltiin jo aika pitkällä, veikkaisin et 5-6cm ja ajallisestikin oltiin jo pitkällä.. Eikä lääkäri vain sattunut oleen paikalla vaan kyl se ihan tätä toimenpidettä varten haettiin paikalle.
Mikähän siinä sit on ollut ettei kätilö sitä ole tehnyt?
 

Yhteistyössä